Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

ANWB Veilig Rijden Autoverzekering

Pagina: 1 2
Acties:

• Ledokol
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 19-09-2019
Well. Sorry for English. I learning dutch but it is still not very good.
So what i wanted to discuss with your guys. Do you feel that to be ANWB veilig rijder need to be absolute asshole on road. I have current situation like on screenshot.

But to make this score i was forced to drive so far from real veiligheid.
On high way i always in right line with big distance in front.
On roads where 80 limit - i drive not more than 75.
On roads with 50 i drive 50-49 . All of us know that exist places where traditionally people move faster than 50 . For example on borders of cities where 50 become 70 or 80. Traditionally people accelerate to 70 before sign 70. I accelerate after sign.
On turns i forced to turn with speed not more than 25 km /h . If you do right turn from right it is acceptable for people who behind you. If you you have 2 lines which allowed to turn right and you turn right from line which left then people forced to overtake you from right. It is also annoying people who behind you because they think that your speed to slow. some monthes ago i did experiment and tried to make turns with speed 28 km/h and immediately got penalty for bad turns from anwb. So 25 km/h during turn is absolute maximum.
beside this I always use turing lights for any maneuver. Never do hard acceleration(it is annoying people) and never do hard braking.

Quite often to make high score i was forced to be out of traffic flow i feel so many aggression from another people that i wait a day when i can say goodbye to anwv veilig rijden autoverzekering. They created this verzekering not for safety. Because if you drive like normal person you will get not more than 80 score. To get bigger scores you have to be absolute asshole on road. Sorry guys for bad words. But if you see somebody out of traffic flow and somebody who super pedantic in road rules most probably you see person who using ANWB veilig rijden. Personally i do not recommend it. May be this verzekering is safe for auto . But i hope that until i brake contract with ANWB veilig rijden somebody just not meet me and hit me out of auto. ANWB safe driving is not for humans.

Ledokol wijzigde deze reactie 04-09-2019 14:27 (4%)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
PcDealer schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:42:
[...]

Ik denk dat het wel los loopt. Het gaat erom dat de ANWB op basis van de rijdata kan besluiten de verzekering te royeren. Dat besluit moet je doorgeven bij de nieuwe potentiële verzekeraar (hoewel ze dat zelf ook wel kunnen zien in CIS). Je moet dan wel de kans krijgen en grijpen om aan te geven dat de ANWB zonder objectief goede reden dat heeft gedaan. Ik verwacht dan geen premie opslag.
Waar baseer je dat op? Je staat namelijk zo ongeveer 5-0 achter nog voor je begonnen bent. Welk ontlastende feitenmateriaal ga je aandragen ter ondersteuning? Welke verzekeraar staat open voor een lastige discussie voor een verzekering die met weinig marge wordt verkocht? Is er informatie /statistiek beschikbaar over waar mensen terechtkomen en voor welke opslag nadat ze uit de autoverzekering zijn gemikt?

Kortom, hoe objectiveren we de 'ik denk', 'ik verwacht', etc. :)

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hyena schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:58:
. Terwijl ik geen hoge pet op heb van de ANWB en hun anti EV campagnes.
Die moet je ff uitleggen... ;)
De ANWB is juist druk bezig EV's onder de aandacht te brengen!
Ze hebben zelfs speciale landelijke testdagen:
https://www.anwb.nl/auto/...b-elektrische-proefritten

Mooie Plaatjes   

• Hyena
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:31
Ik doel meer op het YouTube kanaal van de ANWB. Ze zijn erg anti ev. Je kan volgens de ANWB niet je ev op vakantie etc. Of dit soort artikelen: https://twitter.com/Hachy_1/status/1198378231977697280?s=19 ik hoop dat er ooit verbetering in komt.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

• Floris112
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 29-03 12:42
Hyena schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:58:
Heb deze verzekering afgesloten voor mijn gebruikte BMW i3 uit 2015 voor € 38,75 per maand WA beperkt Casco. 0 schade vrije jaren omdat ik langer dan 3 jaar geen auto heb gehad. Waarom deze verzekering? Omdat ik bij een andere verzekeraar (in-shared) minimaal € 80,77 moest betalen! Dus kon ik er eigenlijk niet omheen. Terwijl ik geen hoge pet op heb van de ANWB en hun anti EV campagnes.

En als ik mijn rijstijl aanhoud verwacht ik nog wat korting ook. Dus ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren. Dan laat ik mijn bevindingen hier achter.

[Afbeelding]
Verwacht niet dat je de volledige korting kunt halen. Mensen om mij heen geven over mijn rijstijl opmerkingen als: "rij eens door joh!", "je rijd als een omaatje" etc. Maar ik haal maximaal een score van 77/100 door mijn "gevaarlijke" remgedrag en mijn "wilde" bochtenwerk. En soms zelfs een tik op de vingers voor te snel optrekken in mijn Opel Corsa C 1.2 benzine waarbij ik doorschakel bij de 2000 toeren.

Als je een keer per 10 dagen plotseling een idioot voor je auto krijgt waardoor je moet remmen en een keer normaal door een bocht gaat, wordt je zwaar afgestraft in de score.

Kortom, zelfs als je 100% gefocusst bent op het netjes rijden, en je alle andere weggebruikers daardoor mateloos irriteert, zal je een 100% rijscore nooit kunnen halen.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dehardstyler schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:54:
[...]

En dat dan voor een beetje geld. Ik zou nog liever met de trein gaan, want als ik zo moet rijden als jij beschrijft, wordt je er nog moe van ook of niet? :P
En ik blijf erbij, is 'doorrijden' nu echt 'gevaarlijk'? Bij een 2-naar-1 baan stoplicht heeft het veel meer nut als de voorste paar auto's gewoon rap doorrijden, dat je direct doorstroming hebt bij het samenvoegen, maar dat is dus juist een no-go bij de ANWB?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Floris112
Hyena schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:13:
[...]

Ja ik heb ook rijstijl oma welke bijna in slaap valt. Maar ik mag ook weleens een bochtje op snelheid nemen om het overige verkeer niet te hinderen. Ach ik zie het wel. Zelfs zonder korting of terug betalen ben ik nog goedkoper uit.

Vraagje. Ik lees op de website van de ANWB dat er maar 1 veilig rijden app op de beacon kan worden aangesloten. Wat nu als iemand anders de auto pakt om te gaan rijden zonder app? Wat als je je telefoon vergeet? Batterij leeg?
Goeie vraag. Nou lijkt mij niet dat dat voor heel veel problemen zorgt. Dan zal die rit gewoon niet geregistreerd worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar ik verwacht dat dat incidenteel niet heel erg zal zijn.

• Floris112
borft schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:46:
[...]

Ik vraag me af hoeveel obd2 ze echt uitlezen. Volgens mij gebruiken ze de poort alleen voor stroom. Ik heb het idee dat de stekker zelf een GPS ontvanger en accelerometer heeft, and that's it.
Ondertussen hebben ze de verzekering iets veranderd en werken ze niet meer met de OBD2 stekker. Nu registreert een app op je telefoon de G-krachten en GPS. En de app weet dat je in de auto zit doordat ie verbinding maakt met een bluetooth Low Energy beacon die je in het dashboardkastje moet leggen.

Mijn rijscore is sinds ik de app gebruik ipv de OBD2, een stuk slechter geworden.

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-03 17:51
Floris112 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:11:
[...]

Ondertussen hebben ze de verzekering iets veranderd en werken ze niet meer met de OBD2 stekker. Nu registreert een app op je telefoon de G-krachten en GPS. En de app weet dat je in de auto zit doordat ie verbinding maakt met een bluetooth Low Energy beacon die je in het dashboardkastje moet leggen.

Mijn rijscore is sinds ik de app gebruik ipv de OBD2, een stuk slechter geworden.
Hmm, interesting. Ik heb nog de obd2 dongle, maar als ik kijk naar hoeveel pinnen er daadwerkelijk in de stekker zitten, lijkt ie de meeste diagnostische info van de auto niet uit te lezen. Ik heb sowieso het idee dat over de afgelopen jaren mijn score veranderd is, zonder dat mijn rijgedrag veranderd is. Ik heb ook meerdere keren de ANWB gevraagd om uitleg, maar ze willen helemaal niets vertellen over hoe het algorithme werkt. Mijn ervaring is in ieder geval dat het veel makkelijker is om naar beneden te gaan qua score (bv een noodstoop, doordat iemand vanachte een bus oversteekt), dan om omhoog te gaan.

Desondanks blijft het redelijk voordelig, alhoewel ik mij steeds vaker afvraag of die paar euro korting de inbraak op mijn privacy wel waard zijn.
Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True