• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:38
https://www.huaweicentral...-pro-begins-emui-12-beta/
Finally! The moment has arrived that every Huawei P30 series device owner has been waiting for because Huawei P30 and P30 Pro devices have now begun EMUI 12 beta testing. This is a huge development that has been made so far among the Huawei smartphone users as the company has already made this beta program available for other flagship models.

Currently, Huawei P30 and P30 Pro EMUI 12 beta activity are only available for limited consumers but it’ll surely expand in more models since this phone has been sold in more markets and its vast popularity is at no question.
Getest (via de app die je moet downloaden) maar ik kreeg geen melding van een mogelijkheid om bèta te krijgen.
(https://consumer.huawei.com/en/support/fut/)

• dutchnltweaker
THEVGE schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:34:
Mijn P30 Pro krijgt ook steeds meer kuren, ga ook denken aan vervanging. De accu is al veel genoemd, maar bij mij heb ik ook problemen met Onedrive en Teams. Ze starten vaak niet op, alleen even het startscherm, en dan crasht de applicatie. Iets bekends bij andere gebruikers?
Heb je toevallig al eens een factory reset gedaan?

• dutchnltweaker
Vraag aan de mensen die nog een p30 of p30 pro hebben, wat zijn de hoogste snelheden die jullie via 4g hebben gehaald? Ooit wel eens boven de 300mbps download gehaald op het Vodafone netwerk, maar met tele2/tmobile niet boven de 200mbps geweest. Nu bij KPN en heb al 2 keer wat boven de 200 gehaald.

Ik zie continue maar max 3 banden waarmee de p30 pro verbonden is, volgens mij kan een cat21 toch meer banden (carrier aggregation) doen?

• dutchnltweaker
Gumball schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:02:
[...]

Even voor je gecheckt, buiten met vol 4G bereik.
Nauwelijks boven de 200 (hoewel snel zat voor mij)[Afbeelding]
Op Tele2 zo te zien? Zo hoog heb ik nog nooit gehaald op Tele2.
Nu op KPN haal ik 231 Mbps download en 65 Mbps upload.
Het grappige is dat een galaxy a52 5G op 4G hogere snelheden haalt op dezelfde locatie ook al is het toestel 2 jaar jonger en midrange.

• dutchnltweaker
Hebben mensen hier ook problemen met dual sim? Laatst week continue last dat mijn andere simkaart opeens random niet meer gezien wordt. Als ik het toestel uit en aan zet is het weer goed voor ene bepaalde tijd.

• dutchnltweaker
Master FX schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:47:
[...]

Hier geen problemen met dual sim. Heb de laatste update van oktober 2021 geïnstalleerd staan en al sinds het begin (straks bijna 3 jaar) dat ik het toestel heb een dual sim (Simyo + Simpel).
Vreemd, misschien ergens een connectie fout.. Hopelijk niet het moederbord, want repareren zie ik niet zitten. Voor die prijs kan je een nieuwe telefoon kopen.

• dutchnltweaker
Die zou in januari eerst uitkomen, maar het is aardig stil.
https://www.huaweicentral...res-the-latest-statement/
Volgens Huawei China is er dus niks in de pijplijn voor toestellen nu op de markt verkocht zijn, alleen hun nieuwe lijn..

Twijfel om over te stappen hierdoor wel groot.

• dutchnltweaker
izzet3838 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:03:
Na een hele reeks discussies hier met jullie, heb ik zelf zojuist toch de s22 ultra ge-preorderd.
De camera's leken zeer goed evenals de specs dus heb uiteindelijk de knoop maar doorgehakt en weer de gok gewaagd voor een Samsung toestel, hopelijk is mijn ervaring deze keer beter.
Erg interessante toestel en lijkt wel een erge goede opvolger van mijn p30 pro,maar toch wel een rip uit mijn lijf. Ik heb toen voor de p30 pro bij pre ordering maar de helft betaald wat je nu voor de ultra betaald.

• dutchnltweaker
11.0.0.190 komt nu binnen, Februari beveiligings update.

• dutchnltweaker
Amadeus1966 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:20:
Volgens een siteupdate ( van de link die ik eerder hierboven geplaatst had ) moeten we nog eventje geduld hebben.

EMUI 12 rollout schedule:
West Europe

Huawei P30: Not started (April 2022)
Huawei P30 Pro: Not started (April 2022)
Ach ik zie het wel verschijnen, het is sinds de laatste jaren altijd wel random bij Huawei.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker

De p30 kan hem al soortvan krijgen, in Italië en Servië kan je hem al installeren. Misschien voor sommige mensen hier ook al?
Hier is een video waar je hem kan forceren:

• dutchnltweaker
MartNL schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:47:
Het is mij gelukt om de emui 12 update te installeren op deze manier. Thanks
👍🏻
Screenshots? :) En betreft het een p30 of p30 pro?

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:06:
Ik heb hem begin deze week gewoon via de standaard updates gekregen. Beetje wennen aan het nieuwe uiterlijk maar één ding bevalt me slecht: je moet nu links van de inkeping vegen voor de meldingen, rechts is instellingen. Heb nog geen instelling gevonden waar je dat aan kunt passen.
Als ik mijn telefoon met rechts eenhandig bedien kom ik dus amper bij de meldingen. }:|
P30 of p30 pro?

Heb je een Screenshot van wat je bedoelt?

• dutchnltweaker
Master FX schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:12:
Waarom zit er toch altijd zoveel tijd tussen het uitrollen van de updates..... Eerste melding kwam hier maandag al, maar hier nog steeds geen update binnen....
Er is een methode om handmatig een update te forceren voor de huawei op xda:
https://forum.xda-develop...soft-brick-fixer.4082561/
Gewoon legale methode.

Uitgebreidere uitleg:
https://github.com/Profes...Proxy/wiki/Complete-Guide
Krijg nu via hisuite emui 12 binnen door deze methode:

Dus wie update problemen heeft overall, kan het op deze manier toch oplossen! :)

[Voor 37% gewijzigd door dutchnltweaker op 23-04-2022 19:27]

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:12:
[...]

P30.

Voorheen moest je volgens mij één vinger vegen voor meldingen en kon je met nog een keer vegen de instellingen uitvouwen. Met twee vingers vegen bracht je direct bij de uitgevouwen variant als ik het mij goed herinner.

Nu zijn het echt twee losse schermen afhankelijk van of je links of rechts naast de inkeping veegt.

[Afbeelding][Afbeelding]
Je kan tussen die 2 schermen swipen :) Dus als je op de bedieningspaneel uitkomt, swipe je naar rechts en zit je op de notificatiepaneel.

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:41:
[...]

Ja klopt, maar alleen helemaal bovenin. Maakt het niet echt makkelijker. Ik mis gewoon m'n in één veeg de notificaties. :P
Ah duidelijk :).

Trouwens wel grappig als je een app gebruikt om je specificaties te kijken. Dan zie je bij systeem staan dat je huidige versie gebaseerd is op 10.1.0.150C431 (emui 10).
Android 10 build uit 2020. Of is dit bij andere anders?

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:08:
Mijn build is 12.0.0.132, of bedoel je wat anders?
Dit:

En trouwens, wat was de font lettertype van emui 11 versie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
MartNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:34:
Ik gebruik EMUI 12.1 die versie staat op firmware finder. Als het goed zijn daar de Bluetooth problemen mee opgelost.
Vreemd, ik heb net gezocht en zie dat de laatste versie die ik een week geleden gedownload had nog steeds de EMUI 12 versie is en niet 12.1. Waar zie je de 12.1 versie? Er is na de update via Huawei finder wel een patch update geweest naderhand. Maar Geen EMUI 12.1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
lowlow schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:38:
[...]

Als je op Emui 12 zit en je doet en factory reset keer je volgens mij terug naar een volledig cleane Emui 12 (Android 11 dus)
Emui 12 is nog steeds android 10 btw, ze hebben alleen de verwijzingen richting android weg gehaald. Als je bepaalde apps installeert die vertellen wat je specificaties zijn zie je bij systeem staan dat het android 10 betreft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mr-D. schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:29:
zit hier nog steeds op de release van oktober nog niets binnen gekregen via de reguliere weg.
11.0.0.174
dutchnltweaker in "[Huawei P30-serie] Ervaringen & Discussie"
Manier om het te forceren. Legale versie
en Is niet lastig.
Kan zijn dat je daarna wel regulier updates krijgt.

[Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 10-05-2022 17:03]

• dutchnltweaker
MartNL schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 02:53:
[...]

YouTube: P30 Pro Force Emui 12 update

Je kunt hem makkelijk forceren om te updaten via bovenstaande video.
Dat heb ik zelf ook gedaan en dat werkte bij mij. :)
Dat werkt alleen als hij ook echt klaar staat, soms zijn er toch regio dingetjes waardoor hij via die Methode niet werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
lowlow schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:18:
[...]

Serieus 😱 hebben ze me wel goed bij mijn pietje dan. Is wel niet zo proper van Huawei want dit werd steeds aangekondigd als dé update naar Android 11. Ze hebben dan toch iets te verbergen blijkbaar.
De Android versie is idd nergens te bespeuren
Waar werd dat aangekondigd als de update maar Android 11? :) Want dat is nergens gezegd.

[Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 13-05-2022 10:49]

• dutchnltweaker
Vraagje, ik heb soms framedrops bij het kijken van een stream. Soortvan lag eigenlijk. Het effect als je game om max speelt maar je videokaart kan het niet aan en de fps worden lager.
Dit heb ik bij de KPN iTV app en zelfs soms bij mijn eigen opgenomen video's gehad. Ook als ik iets via telegram gestuurd krijg (video) is deze soms er stroperig.

Hebben hier mensen last van op de p30 serie? Heb dit sinds een maand, op amazon prime, Netflix en HBO Max geen last van op full hd.

[Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-05-2022 22:38]

Pagina: 1 2 3

Let op:
Dit is topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Huawei P30-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Huawei P30-serie] Accessoires

Discussie over het verlies van de Google licentie mag hier besproken worden: Google bant Huawei van Android, wat zijn de gevolgen?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee