Vraag

• Magicliss
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-10 10:36
Ik weet niet of deze vraag hier mag.. ik heb ook al 2 jaar de OnePlus 3. Ben er super tevreden mee, erg fijne telefoon. Alles loopt gewoon soepel, weinig bloatware. Ik heb vanuit het werk een Samsung S8, maar vind de OnePlus toch fijner (ik denk vooral door Oxygen OS). Het enige waar ik de Samsung S8 duidelijk beter in vind, is de camera.

Helaas is mijn OnePlus anderhalve week geleden gevallen en is het scherm stuk. Er zaten al barsten in en nu blijft alles zwart. Hij trilt nog maar het scherm laat dus niets meer zien. Ik ben aan het kijken naar een andere telefoon, zoals de Huawei P20 (of P30 die vandaag uitkomt). Maar ben erg bang dat wanneer ik afstap van OnePlus ik daar spijt van ga krijgen...

TLDR; Heeft er iemand ervaring met een telefoon na de OnePlus3? Welke heb je gekocht en was je er net zo tevreden over?

[ Voor 10% gewijzigd door Magicliss op 28-03-2019 09:27 ]

Alle reacties

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:28
Hier ga je wel erg verschilliende meningen over horen denk ik...

Mijn mening:
Ik heb een oneplus 5T; harstikke tevreden, een oneplus6T is er niet gekomen vanwege glazen achterkant .
Een nieuwe MOTO G zie ik veel in mijn omgeving. Prima bang for buck.
Mijn kinderen hebben een xiaomi redmi note. Zie belsimpel; nog meer bang for buck, maar geen kale android.
De nieuwe Samsungs hebben een stuk minder bloatware. Als je geld hebt voor een S10, mooi ding!
Magicliss schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:38:
TLDR; Heeft er iemand ervaring met een telefoon na de OnePlus3? Welke heb je gekocht en was je er net zo tevreden over?

• Magicliss
djiedjee schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:02:
Hier ga je wel erg verschilliende meningen over horen denk ik...

Mijn mening:
Ik heb een oneplus 5T; harstikke tevreden, een oneplus6T is er niet gekomen vanwege glazen achterkant .
Een nieuwe MOTO G zie ik veel in mijn omgeving. Prima bang for buck.
Mijn kinderen hebben een xiaomi redmi note. Zie belsimpel; nog meer bang for buck, maar geen kale android.
De nieuwe Samsungs hebben een stuk minder bloatware. Als je geld hebt voor een S10, mooi ding!

[...]
Dank voor je reactie :). De glazen achterkant is inderdaad wel een dingetje, mijn Oneplus 3 is meerdere malen gevallen. Gelukkig vaak niets aan de hand.. maar bij een glazen achterkant is dat uiteraard lastiger.

Ik heb gelezen dat de bloatware bij de S10 wel aanwezig was. Wat ik overigens ook erg vervelend vind bij de S8 is dat ik verplicht moet inloggen bij Samsung om het thema/achtergrond/iconpack aan te passen. Ik weet niet of dat bij de S10 ook nog zo is?

Xiaomi is ook een optie, toch nog eens in verdiepen. Daar heb ik nog weinig van bekeken.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb je vraag even naar aankoopadvies verplaatst :)

----------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn eigenlijk nog best wel wat leuke opties (heb zelf ook een Oneplus 3 en ben ook op zoek ;) )
Ik bekijk zelf de Xiaomi Pocophone (dikke batterij, soc van vorig jaar), de Xiaomi Mi 9 ( vergelijkbare accu als de oneplus 3, snelle hardware)en de Samsung S10 ( snelle hardware,iets beter maar ook stukken duurder dan de rest).
Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de Mi 9.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59
Qua maat niet gelijk, maar heb zelf een Oneplus 5T. Had overigens daarvoor voor 8 maanden de 3T. Waarom weg gedaan? Omdat ik toch een grotere telefoon wilde dan de 3T.
Maar ben zelf heel blij met de keuze iig.

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-11 11:46
Zoals hierboven gezegd inderdaad even bij xiaomi kijken hebben erg leuke devices. De vraag is eigenlijk wil je weer een high-end device of liever bang for buck? En is de kale android een vereiste? want bij de high end xiaomi devices zie je eigenlijk alleen maar hun eigen miui wat overigens prima werkt en met een launcher erg makkelijk in gebruik is.

• Magicliss
Dankjewel @janvanduschoten

Ik merk dat die kale Android wel een hoge prioriteit heeft voor mij tot nu toe. Dat stoort me toch behoorlijk bij de Samsung S8 (in het bijzonder dus het feit dat ik moet aanmelden met een Samsung account om mijn thema te wijzigen.)

Qua maat, tja. Ik vind de OnePlus 3 groot, of vooral breed eigenlijk. Inderdaad de nieuwere modellen zijn nog groter. En ergens wil ik ook zien wat de OnePlus 7 wellicht doet. Alhoewel dat nog 2/3 maanden kan duren uiteraard.

Ik zou een high end Xiaomi wel eens willen zien, maar liggen die in telecomwinkels?

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:51
Magicliss schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:39:
Dankjewel @janvanduschoten

Ik merk dat die kale Android wel een hoge prioriteit heeft voor mij tot nu toe. Dat stoort me toch behoorlijk bij de Samsung S8 (in het bijzonder dus het feit dat ik moet aanmelden met een Samsung account om mijn thema te wijzigen.)

Qua maat, tja. Ik vind de OnePlus 3 groot, of vooral breed eigenlijk. Inderdaad de nieuwere modellen zijn nog groter. En ergens wil ik ook zien wat de OnePlus 7 wellicht doet. Alhoewel dat nog 2/3 maanden kan duren uiteraard.

Ik zou een high end Xiaomi wel eens willen zien, maar liggen die in telecomwinkels?
De coolblue winkels zouden bijv. de Pocophone op voorraad moeten hebben, dus daar kan je mogelijk wel even vasthouden.

Overigens, Xiaomi heeft een paar modellen met Android One, lekker kaal, maar bij de andere toestellen zit er Miui op. Zoals eerder gemeld door @JDV808 kan je een andere launcher er bij gebruiken, maar het gevoel is toch nét even anders. Sta je open voor Custom Roms? Want dan zijn er nog wel wat meer mogelijkheden om uiteindelijk naar Lineage OS of een Oxygen OS port te gaan.

Strava & Untappd - Do not combine!

• Magicliss
Goeie tip! Ik zal eens bellen met de dichtstbijzijnde Coolblue winkel.

Ik heb nog nooit custom roms gebruikt. Ik stel me zo voor dat je dan een stuk minder veilig is? Ik ben er huiverig voor. Maar zoals ik zei heb ik geen ervaring dus ik weet niet of dat terecht is. Het zou wel het beste van beiden werelden zijn als ik een Samsung kocht met Oxygen OS, goeie camera en fijne OS.

Zit ook nog te kijken naar Huawei. Maar als ik het goed lees hebben zij dus Android met een IU genaamd EMUI? Is die minder 'simpel' of kaal dan de OnePlus Oxygen OS?

• Raznov
Magicliss schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:04:
Goeie tip! Ik zal eens bellen met de dichtstbijzijnde Coolblue winkel.

Ik heb nog nooit custom roms gebruikt. Ik stel me zo voor dat je dan een stuk minder veilig is? Ik ben er huiverig voor. Maar zoals ik zei heb ik geen ervaring dus ik weet niet of dat terecht is. Het zou wel het beste van beiden werelden zijn als ik een Samsung kocht met Oxygen OS, goeie camera en fijne OS.

Zit ook nog te kijken naar Huawei. Maar als ik het goed lees hebben zij dus Android met een IU genaamd EMUI? Is die minder 'simpel' of kaal dan de OnePlus Oxygen OS?
Tja, EMUI, mijn ervaring was niet zo prettig er mee, maar ook ik ben fan van stock Android. Kijk vooral even op youtube wat video's er van. Ik vind het redelijk vergelijkbaar met MIUI / iOS wat betreft interface.

Wat betreft custom Rom's, ja, in theorie is het een stuk minder veilig. Zie ook reviews: Nog even door met je smartphone - Zo presteren telefoons met custom ....

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 14:40

Laguna

Connaisseur

Magicliss schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:38:
Voor mij persoonlijk is de OP3/T nog steeds de beste keus:
  • OP5 achterkant net een iPhone
  • OP5T vingerafdrukscanner op de achterkant
  • OP6 grote nodge
  • OP6T inferieure optische vingerafdrukscanner en geen 3,5mm poort
  • OP7 pop-up camera
  • Xiaomi F1 grote nodge en geen NFC
  • Huawei Apple achtige software en te duur
  • Pixel lastig verkijgbaar en te duur
  • Samsung S10 powerknop te hoog geplaatst en te duur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Raznov
Laguna schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:39:
[...]

Voor mij persoonlijk is de OP3/T nog steeds de beste keus:
  • OP5 achterkant net een iPhone
  • OP5T vingerafdrukscanner op de achterkant
  • OP6 grote nodge
  • OP6T inferieure optische vingerafdrukscanner en geen 3,5mm poort
  • OP7 pop-up camera
  • Xiaomi F1 grote nodge en geen NFC
  • Huawei Apple achtige software en te duur
  • Pixel lastig verkijgbaar en te duur
  • Samsung S10 powerknop te hoog geplaatst en te duur
Dat klinkt wel heel erg als gewenning. Ik was ook mijn T-Mobile G1 met toetsenbord gewend, maar toen ik eenmaal over was en gewend was aan het "enorme" scherm van de Nexus S, was die toch een heel stuk prettiger. NFC kan ik mij overigens nog in vinden, want als je dat veel gebruikt zal de keuze sowieso beperkter worden (maar om nu nog een OP3/T te kopen :/ ).

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22
En wat vind je van scherm vervangen als de telefoon je nog bevalt? Ben je met een paar tientjes klaar voor een OP3 als je 't zelf doet.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Raznov
Waarom niet? De OP3/T kan nog steeds prima meekomen, krijgt nog Pie en je kan daarna nog overstappen op LineageOS. De nieuwe toestellen hebben nauwelijks meerwaarde, daarvoor gaan de ontwikkelingen op smartphone gebied te langzaam en bovendien zijn ze vaak kwetsbaarder.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Raznov
Laguna schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:15:
@Raznov
Waarom niet? De OP3/T kan nog steeds prima meekomen, krijgt nog Pie en je kan daarna nog overstappen op LineageOS. De nieuwe toestellen hebben nauwelijks meerwaarde, daarvoor gaan de ontwikkelingen op smartphone gebied te langzaam en bovendien zijn ze vaak kwetsbaarder.
Dat ligt er net aan wat je zoekt natuurlijk. Mijn Oneplus One kon ook nog "prima" meekomen, maar sinds ik zelf over ben naar de Pocophone merk ik wel dat "meekomen" ook relatief is. De Pocophone heeft een beter scherm, is sneller, heeft straks de zekerheid naar Q, laadt sneller op, heeft een grotere accu en gaat daardoor langer mee, schiet mooiere foto's en ga zo maar door. Natuurlijk is de 3 een stukje recenter tov de One en is de vooruitgang niet meer zo enorm tov jaren terug, maar er is wel zeker nog vooruitgang. Ik zou het overigens geen gekke wending vinden als @Magicliss de 3 alsnog gaat / laat repareren (kan je mocht het nodig zijn gelijk de batterij vervangen).

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-11 11:46
Een custom rom hoeft opzich niet onveilig te zijn. Dat hangt ervan af wat voor rom je gebruikt. Als je bijvoorbeeld een officiele lineage os hebt is die in principe gewoon veilig. Dan heb je android helemaal zoals je het zelf wil en ook ontzettend lang updates. Een scherm repareren van je oneplus is natuurlijk een optie tenzij je echt zelf iets nieuws wil. Met alle "nadelen" die laguna noemt ben ik t nier eens dat zijn gewoon dingen die iemand persoonlijk niet goed vind maar dat heeft niks te maken met een nieuwe telefoon uitzoeken dat is voor iedereen anders.

Ga naar een winkel bij je in de buurt. Maak van tevoren een lijstje met alle devices die je intressant vind en ga ze daar eens bekijken.

Voor de ultieme android ervaring moet je natuurlijk bij een pixel device gaan kijken. (Mits dit in je pricerange ligt)

• Magicliss
Dankjewel allemaal voor de tips. Ik had er nog niet over nagedacht om alleen het scherm te vervangen. Maar als ik dat zelf kan doen en het maar een paar tientjes is, is dat wel het overwegen waard.

Custom rom spreekt me wel aan als ik het zo lees. Mocht ik het scherm vervangen dan ga ik hier ook naar kijken.

Dat lijstje maken is lastig omdat ze vaak niet alle telefoons hebben. Bij mij in het dorp sowieso niet. En Xiaomi waarschijnlijk alleen de Pocophone. Maar goed, gaan kijken en vergelijken is nooit een slecht idee.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Scherm zelf vervangen is wel meer dan een paar tientjes en ook niet heel eenvoudig. Dat kan je beter door OnePlus laten doen, kost iets van €100.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:11

Denko

|{ing Øf ßlitz

Magicliss schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:29:
Dankjewel allemaal voor de tips. Ik had er nog niet over nagedacht om alleen het scherm te vervangen. Maar als ik dat zelf kan doen en het maar een paar tientjes is, is dat wel het overwegen waard.

Custom rom spreekt me wel aan als ik het zo lees. Mocht ik het scherm vervangen dan ga ik hier ook naar kijken.

Dat lijstje maken is lastig omdat ze vaak niet alle telefoons hebben. Bij mij in het dorp sowieso niet. En Xiaomi waarschijnlijk alleen de Pocophone. Maar goed, gaan kijken en vergelijken is nooit een slecht idee.
Oneplus doet het ook voor je voor een redelijk klein bedrag als ik het mij goed herinner, en dan weet je 100% zeker dat je een originele hebt met garantie e.d. Mijn advies is voor 8 euro oid gelijk de accu mee te laten vervangen.

Ik had sinds release idd de 3. Heerlijk apparaat. IVM met doorschuiven nu op de OP6, ook harstikke tevreden over. Maar idd, als je niet moet, zou ik hem lekker repareren.

PSN & XBL: Denkoyugo

Pagina: 1