Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Begin is met rentepercentages te noemen.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12:26
Het gaat je er dus om dat je in de huidige situatie straks de starterslening versneld gaat aflossen wat 200pm kost, terwijl alles op je hoofdhypotheek maar 80 om kost.

Allereerst: voel je druk bij 120 om extra?

Vervolgens: wat zijn de totale rentekosten in beide scenario's? Dat is afhankelijk van looptijd, rente, overige voorwaarden, etc.

Mij lijkt het dat een starterslening gunstigere voorwaarden zou moeten hebben dan een reguliere hypotheek?

• yhk123
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:26
Nee dat is niet meer zo, alleen annuïteitenhypotheken en lineair aflossende hypotheken die tegenwoordig afgesloten worden krijgen hra.

• Vdhoog
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-09 09:28
NoFearCreations schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:01:
Als ik mijn huidige hypotheek verhoog, gaat het maandbedrag naar +/- €500. Dit kost me dan ook eenmalig €400 oversluit kosten, en dan het restbedrag van de starterslening, ongeveer €12000,-.

Vraag me een beetje af wat op dit moment het beste is om te doen?
Er zijn wat extra dingen om vanuit te gaan.
  • Is jouw doel zo snel mogelijk aflossen?
  • Zijn beide leningen annuïteiten? Dus een vast bedrag over de hele looptijd?
Wanneer beide gevallen ja zijn kan je het beste niet jouw hyptheek openbreken. Gewoon zo laten en eerst zo snel mogelijk de lening aflossen. Bij een extra inleg van 500 euro per maand en die 11000 euro eenmalig ben je over 2.5 jaar van die lening af.

De opties 'oversluiten en aflossen' & 'alleen aflossen' besparen over 27,5 jaar allebei ruim 15.000 euro. Bij ABN heb je sowieso minder gunstige voorwaarden dan bij de lening. Versneld aflossen levert (wanneer je na aflossing van de lening niet meer extra gaat aflossen bij ABN over de looptijd 20.000 euro op. Daarna kan je altijd nog besluiten extra af te lossen. Maar ook daarvoor zou ik de hypotheek niet open breken maar gewoon maandelijks of per kwartaal via de app van de bank extra aflossen. En je bent flexibeler voor de toekomst. Verlies van baan, krijgen van een kind of minder werken.

Zie bijgevoegd het model wat ik heb gebruikt: https://we.tl/t-8qHw6ucIWn

Hopelijk kan je er wat mee. :)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True