Toon posts:

TV ophangen aan 14mm MDF achterwand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stimm
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20:12
Hi,

We hebben thuis een kast laten maken volgens onderstaande tekening:

Kast

De achterwand bestaat uit 2 platen MDF van 14mm dik die op elkaar staan, er loopt dus een horizontale naad. De platen zijn vastgeschroefd in de staande wanden en de bodem als ook het plafond.

Op deze foto zie je de horizontale naad ook lopen. (niet de TV in kwestie)
Kast 2

De TV weegt 19,5kg en die zou ik aan beugel willen monteren die naar voren kan komen van de achterwand, maximaal 50cm.

Bijvoorbeeld:Ik ben bang dat het geheel te zwaar is, zeker als de beugel naar voren komt.

Op andere plekken lees ik over deze oplossingen om de kracht te verdelen:
  • Beugel door en door bevestigen met ringen aan de achterkant
  • Hollewandankers gebruiken
  • Extra plaat/plank hout aan de achterwand gebruiken
Aan welke oplossing denken jullie?

[Voor 9% gewijzigd door stimm op 14-02-2019 19:49. Reden: Extra foto]

Alle reacties

• stimm
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20:12
Bedankt alvast voor de reacties, ik zal nog wat verduidelijken.

De kast is gemaakt met mijn zwager, vandaar het hobby gehalte. Hij moet nog afgewerkt en geschilderd worden. De TV is een 55" variant waarop het midden van de kast qua breedte gemaakt is. Er zitten schuifdeuren voor die of de TV bedekken, of de buitenste twee vakken als we TV kijken.

De overspanning is te groot ja, ik zit er nu over te denken of ik niet beter het onderste vak kan opdelen in 2 zodat het midden ondersteund word. In het vak erboven waar nu de snoeren liggen wilde ik al een plank maken die ze afdekt.

Kast3

Op die manier worden de beide planken ondersteund en zakken ze niet meer door, en kan ik de TV denk ik net als de huidige TV op de plank zetten.

Anders is de methode van @indigo79 wel een goeie, ik kan de platte staaf over de hele verticale lengte van de kast plaatsen en boven en onder vast maken in het stevigere frame, dan heeft de achterwand er helemaal geen last van denk ik.

Hier nog een andere foto van het geheel.
Kast4

[Voor 8% gewijzigd door stimm op 15-02-2019 14:14. Reden: Extra foto]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee