Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wat heb je betaald voor een nieuwbouw uitbouw?

Pagina: 1
Acties:

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:16
Daar is niks over te zeggen. Hangt van veel teveel factoren af. Oa ondergrond, gebruikte materialen, eisen en wensen.

Een uitbouw van 2.4 meter zegt niks. Is dat diep? Is dat breed? Hoog?

.Maarten wijzigde deze reactie 11-02-2019 21:36 (23%)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Zoek jij misschien dit topic? Ervaring met huis kopen - Deel 8 :)

De zon schijnt maar toch is het donker.

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 16-07 22:48
.Maarten schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:34:
Een uitbouw van 2.4 meter zegt niks. Is dat diep? Is dat breed? Hoog?
Het huis 2,4 meter dieper natuurlijk. Zoals dat op de optielijst van 99% van de nieuwbouw staat.

• RUFFNECK
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:07

RUFFNECK

Poentje

Volgens mij is dit vaker gevraagd en besproken in Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:01
Je ziet veel nieuwbouw projecten gewoon opgeleverd worden en na oplevering gooien ze een aanbouw er tegen.

Dit kan een verschil van bijna 10/12k zijn, vaak is het meerwerk in het originele project veel duurder.

Maar ondanks dat ligt alles aan materialen constructie etc etc etc.

• Hsb-3
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 16-07 23:03
@assassin85 in het (projectmatige) nieuwbouwtopic (zowel deel 1 als 2) is deze vraag meerdere malen voorbij gekomen.
Het is erg afhankelijk van wat je er voor krijgt, wat het kost.

Fundering op palen is meestal duurder. Is er standaard vloerverwarming, dan wordt dit ook doorgelegd. Is de prijs inclusief eventuele extra maatregelen voor de epc (zonnepaneel bijv). Wordt er standaard gestuct, dan komen deze m2 er ook bij.

Onze aanbouw was 13.000 voor 2,4m x 5,4m, op staal, incl vloerverwarming, excl stucwerk, geen extra epc maatregelen.

Ik zou je wel altijd aanraden om de aanbouw tijdens de bouw te zetten. Scheelt enorm veel gedoe (denk alleen al aan het doorleggen van de vloerverwarming). Plus je plafond is gewoon netjes, zonder balk.

Hsb-3 wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:24 (16%)

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16-07 00:19
assassin85 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:50:
[...]

Ja, indien je je garantie wil behouden op de vloer e.d. wordt er gesteld dat je de uitbouw laat uitvoeren door de bouwer van het huis.

Ik heb het hier over een recht toe recht aan uitbouw van 2.4m bij 5.14m. Zonder lichtkoepel zonder vloerverwarming of andere dure extra’s.
Ok en die bouwer berekent dan een bijzondere prijs? en indien je die uitbouw niet via deze partij doet ben je al je garantie kwijt?

Tsja het kan een discussie worden want indien je een ander inschakelt en er gaat iets mis gaan ze naar elkaar wijzen vrees ik.

LucyLG wijzigde deze reactie 11-02-2019 21:53 (10%)

• FrankSpin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-07 15:21
Uitbouw van 1.2 x 6.7 = 16k
Uitbouw van 2.4 x 6.7 = 23k

Uitbouw is voorzien van verlaagd plafond en vloerverwarming.

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 12:27
Uitbouw 1.2x5.5 €18.000
Uitbouw 2.4x5.5 €26.000
Regio randstad, incl heien en vloerverwarming.

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 13:17
Ja, de prijzen zijn in 4 jaar enorm gestegen. 4 jaar geleden kwam de markt op gang, nu zitten we op toppunt (enigszins afhankelijk van locatie) en zijn er overal tekorten in de bouw (zowel personeel als materialen).

Of ze zo hoog zijn gestegen weet ik niet. Maar je kan ook niet zeggen dat 2 mensen een aanbouw van 2,4 diep hebben gedaan en die hetzelfde zijn. Materialen, merken, hoogte, breedte, afwerking, leidingen, grondkwaliteit etc kan zoveel verschillen.

Cyriel85 wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:33 (3%)

i5 4690k - MSi Z87M G43 - Sapphire RX480 Nitro OC - 24GB RAM

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

DukeBox schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:01:
De enige 2 redenen die ik kan bedenken om het meteen te doen is wanneer er geheid moet worden en afwerking gelijk aan de rest van de woning.

Indien van toepassing, heien is iets dat zo € 700,- per paal kan kosten wanneer het meerwerk is. Laat staan als het achteraf nog gedaan moet worden.

Voor een prijsverschil van 17k kan je ook heel wat opnieuw afwerken ;)
Hier is in een grijs verleden gekozen om alleen de extra heipalen meteen te slaan bij de bouw, en de uitbouw later te doen.

• breagor
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
bij ons moet er geheid worden:

prijzen incl. vloerverwarming, regio stad groningen, start bouw over 1 maand:

uitbouw 1.2m * 5.5m = 13.5k
uitbouw 2.4m * 5.5m = 21.5k

breagor wijzigde deze reactie 12-02-2019 06:49 (30%)

• HyperTrophy
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Je kunt tijdens de bouw er ook voor kiezen om wel de fundering mee te laten nemen maar de uitbouw niet, laat je die later doen.

En bij voorgespannen betonnen verdiepingsvloeren is het mogelijk om deze zo te laten berekenen dat de achtergevel eronder ‘niet dragend’ uitgevoerd wordt.
Hiermee heb je de optie om je plafond later zo door te laten trekken, zonder dat je een balk nodig bent voor het gevelwerk van je verdieping.

• Fladder80
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13:02
3 jaar terug uitbouw voor 15K: 1,5m (1 beton plaat extra) * 5,5m over alle woonlagen (begane grond, 1e verdieping en zolder) + verlenging bijkeuken met 1,5 meter.
Wat we er van begrepen was dat hetzelfde een jaar later minstens 10k extra kostte 8)

Fladder80 wijzigde deze reactie 12-02-2019 07:57 (17%)

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Uitbouw van 3,5m bij 6,5m met behoud van EPC en vloerverwarming doorgelegd voor 35k.

Mijn vorige woning uit 2011 had een uitbouw van 2,4m bij 5,5m en was destijds 18k, ook incl. vloerverwarming zonder EPC.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• rur01
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:38
Hier een uitbouw 2.4m x 5.1m voor 21k in 2015, geen vloerverwarming.

We kregen overigens nog 2500 euro "korting" omdat onze buren precies dezelfde uitbouw namen.

• mlormans
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 09:21
Hsb-3 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:50:
@assassin85
Onze aanbouw was 13.000 voor 2,4m x 5,4m, op staal, incl vloerverwarming, excl stucwerk, geen extra epc maatregelen.

Ik zou je wel altijd aanraden om de aanbouw tijdens de bouw te zetten. Scheelt enorm veel gedoe (denk alleen al aan het doorleggen van de vloerverwarming). Plus je plafond is gewoon netjes, zonder balk.
Wij waren voor een zelfde aanbouw 2,4x5x4m op staal inclusief vloerverwarming, geen extra epc maatregelen het zelfde kwijt.
Wij hebben januari 2017 getekend, en april 2018 oplevering gehad.
En voor dat geld krijg je hem niet zelf achteraf door een andere aannemer gebouwd.
Die heeft dan namleijk extra werk/kosten in het slopen van de achtergevel + afvoeren. fundering en vloer aanhelen, en extra maatregelen om het waterdicht te maken.

30.000 euro voor een vergelijkbare aanbouw is toch zeer gorting van de aannemer want dan krijg je hem achteraf ook nog wel gezet (mits niet meer uitgevoerd / op palen gefundeerd, dan durf ik er niets over te zeggen)
Maar zoals meerdere hier zeggen, als je hem direct door de aannemer mee laat zetten valt hij wel onder de nieuwbouw garantie, en heb je je vloerverwarming etc ook allemaal doorgelegd.

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:45
Bij ons ( feb. 2018 )

2,4m x 5,80 = 12.150 euro. Incl. vloerverwarming, excl. elektra aanpassingen.

• widodepido
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15-06 20:19
twente opgelevert in 2017
1,2 * 6 meter over 3 lagen € 16.000-
2.4 * 6meter over 3 lagen € 31.000,-

incl epc, electra, vloerverwarming, fundering boor palen.
bleek achteraf dat de bestemmingsplan de 2.4 meter extra op laag 2 en 3 niet toeliet, dus die is nu max aan bestemmingplan regels. nu dus zo'n trapje. ipv mooi rechte achterkant

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 12:15
30K voor een 2,4 uitbouw...Pfoee..

stijging omwille van de markt oké, maar ik betaalde 2,5 jaar geleden voor 2,4 17K.
(1 laags), gefundeerd, doortrekken van de vloerverwarming en 2x extra dubbele wcd.

• MAZZA
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:36

MAZZA

Barbie is er weer!

Prijs begin 2018:

5,7m x 2,4m: 14995,-
Afwerking van de buitengevel, vloer, wand en plafond conform de basiswoning. De aan de achtergevel geplaatste electra wordt verplaatst met de uitbouw.
De kozijnindeling aan de achtergevel blijft ongewijzigd.
De dakvloer bestaat uit een betonnen systeemvloer met isolatie met daarop dakbedekking.
Wijzigingen in de woonkamer:
- standaard plafondlichtpunt wordt verplaatst
- twee extra dubbele wandcontactdozen
- aanpassen capaciteit verwarming

• Lollercopter
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 12:03
Park 16Hoven in Rotterdam in 2014. Nieuwbouw rijtjes huis:

2,4 meter uitbouw @ woonkamer, uiteraard onderheid, inclusief vloerverwarming (had gehele huis), electra etc. zonder stuccen.
16500 euro - 2500 korting (ivm buren) = 14.000 euro

Ik hou nieuwbouw projecten in de omgeving Rotterdam nu in de gaten, en als ik de meerprijzen anno 2019 zie voor exact hetzelfde is het ongeveer 25.000-30.000 euro. Veel succes nieuwe kopers, je word genaaid waar je bijstaat >:) , maar in principe is dit het schoolvoorbeeld van marktwerking. Iedereen wil bouwen maar er zijn geen materialen en personeel.

• Wuursj
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-07 21:57

Wuursj

want worst is al bezet

Ik heb wat offertes liggen voor een 2,5m x 5,25 uitbouw op een bestaande woning met heien en ook die zijn niet mals. Dat gaat ver over die 29k heen, afhankelijk van afwerking.
Ik zou het dus mee laten doen, meestal ook netter en minder gedoe.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• funkiej
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-07 17:11
Ik zal binnenkort ook even laten weten wat het bij ons (regio 't Gooi) kost, heb een paar offertes aangevraagd.

5x2,4m incl. stuc, en vloerverwarming.

funkiej wijzigde deze reactie 12-02-2019 14:46 (5%)

• peterrrr
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:15
Randstad, prijzen uit 2017. Breedte woning is 7,3 meter.

* Uitbouw van 1.5 m1 ter plaatse van de achtergevel € 26.500,00
De woning aan de achterzijde verlengen met 1,5 meter. Uitvoering, materiaalgebruik en
afwerking conform de Technische Omschrijving opties en optietekeningen.

* Uitbouw van 2,5 m1 ter plaatse van de achtergevel € 33.500,00
De woning aan de achterzijde verlengen met 2,5 meter. Uitvoering, materiaalgebruik en
afwerking conform de Technische Omschrijving opties en optietekeningen.

• kabeltjekabel
EPC correctie blijft natuurlijk een wassen neus. Strafpunten voor HR++ glaspartijen op het zuiden zonder overstek worden veel te schaars uitgedeeld.

Zeker als beide buren ook uitbouwen is dat stukje plat dak en vloer, indien wel gewoon geisoleerd natuurlijk gewoon nihil.
T.E schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:18:
[...]

Dit is een punt wat ik zo stom vind. Je neemt een uitbouw en dan krijg je plat dak. Nergens een optie om de verdiepingen mee te nemen. Eerlijk gezegd ook niet bij stilgestaan. Maar bij jullie dus wel.
Zoals ik het lees heeft hij het alsnog niet volledig 2,4 diep omdat dat niet mocht van het bestemmingsplan

kabeltjekabel wijzigde deze reactie 12-02-2019 20:36 (13%)

• The Fatal
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:19
kabeltjekabel schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:34:
EPC correctie blijft natuurlijk een wassen neus. Strafpunten voor HR++ glaspartijen op het zuiden zonder overstek worden veel te schaars uitgedeeld.
Heb je hier meer indo over? Dan kan ik straks eens nagaan bij ons nieuwbouw huis. Misschien mooi discussie punt.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
@assassin85 de bouwer heeft een groot aandeel in het opstellen van die prijzen natuurlijk. Wellicht dat andere opties daar dan weer goedkoper zijn. Het heiwerk kan lastiger zijn of op langere palen of ze moeten boren etc. of het ook nog qua vergunningen kan schelen weet ik niet maar zal mij niets verbazen.

Overigens kon bij mijn woning ook beide bovenverdiepingen meegenomen worden tot 2,5m ipv3,5m op begane grond maar ik heb die ruimte boven A niet echt nodig en B ik vond het de prijs niet waard. (60k per verdieping)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• ElectronLion
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 12-07 21:55
Hey @assassin85,

Wij hebben vorig jaar april ons nieuwbouwhuis opgeleverd gekregen. De meerprijslijst (opgesteld in 2016) geeft voor een uitbouw van 2,4 meter een meerprijs op van 16.750 euro. (1,2 meter was 10.500 euro)
Dit is bij een breedte van 5,4 meter, 2,60 meter hoog en vloerverwarming. De bouwer was Adriaan van Erk.

Hier nog twee koperkeuzelijsten van november 2017:
https://www.nieuwbouw-wee...9/ruwbouwlijst-type-c.pdf
https://www.nieuwbouw-wee...lijst-type-f-versie-2.pdf

Succes!

• StefanG85
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-07 12:03
Uitbouw 1,2m x 5,4m (uitbouw over 2 etages)
- heien
- vloerverwarming (2 etages)
- 2 extra zonnepanelen (ivm EPC norm)

Centrum Rotterdam

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

StefanG85 wijzigde deze reactie 13-02-2019 13:03 (6%)

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:14
Uitbouw 5,1m x 1,2m: €19k
Uitbouw 5,1m x 2,4m: €25k

Regio Zuid-Holland.

• kabeltjekabel
The Fatal schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:52:
[...]

Heb je hier meer indo over? Dan kan ik straks eens nagaan bij ons nieuwbouw huis. Misschien mooi discussie punt.
Ik heb me er weinig concreet in verdiept. Van een aantal mensen heb ik begrepen dat er strafpunten zijn voor extra benodigde koeling, maar gezien de hoeveelheid nieuwbouw waar het vanaf maart al niet meer te harden is binnen zet dat blijkbaar geen zoden aan de dijk.

Er zijn wel allerlei clubs te vinden die voorrekenen dat zonwering in de winter het warmteverlies naar buiten reduceert en slechts een enkele club, zoals deze; https://zonex.nl/professi...ersing/epc-herberekening/ die reclame maakt met een reductie in elektrische koelbehoefte bij toepassing van zonwering.

Ik heb mijn eigen HR++ ramen op het (ongeveer) zuiden beplakt met 82% zonwerende folie. Bij mij is er echter nog een kleine overstek waardoor dit eigenlijk vooral voor de onderste 2/3 nodig is. Mijn overburen hebben een veel grotere raampartij op het zuiden, zonder overstek, en daar telen de mobiele airco's welig, alsmede open deuren met blowers er in tm. 2 uur 's nachts... bouw uit 2007

Schoonouders van m'n broer zijn verhuist naar een in 2018 opgeleverd gebouw. Hun bovenburen hebben direct het huurcontract ontbonden, want het is gewoon een kas. Van vloer tot plafond HR++ glas zonder overstek. Totaal idioot. Het was daar in april, voordat er ook maar 1 apparaat of mens in het gebouw aanstond of rond liep al 26 graden binnen.

Milieucentraal heeft ook boter op het hoofd, want die zijn tegen zonwerende folie omdat je dan in winter ook meer gaat stoken. Voor bepaalde nieuwbouw is dat totaal van de pot gerukt, aangezien het stookseizoen 2 weken is en het koelseizoen 10 maanden. Schijnbaar reageert het hele ambtelijke apparaat veel te traag en wordt er alsmaar ingezoomed op besparing op verwarming, terwijl de alsmaar groeiende vraag naar koeling buiten beeld valt.

Die folie staat hoog in de lijst van "beste 50-euro uitgave". Sinds ik dat spul er op geplakt heb is de ruit 's avonds in de winter warmer, in de zomer veel koeler en worden m'n gordijnen niet meer geroosterd. Tevens klemt de deur niet meer in de zomer.

Idem met mechanische ventilatie; het kwartje is nog steeds niet gevallen. Hoe moeilijk is het nou om gewoon te regelen dat er 's zomers overdag, als er niemand in huis is, de afzuiging gewoon volledig _uit_ te zetten? Daarmee voorkom je massaal veel warmte toetreding. Maar nee, dat is natuurlijk te moeilijk bedacht... dus dat eisen we nergens.
Idem met het "indien luchtalarm > afzuiging uit". Nou, ik ben benieuwd hoeveel tijd de gemiddelde Nederlander er voor nodig heeft de MV uit te krijgen... Veelal staat dat ding (MV) geeneens vermeld op de groepenindeling. Volgens bepaalde veiligheidsregio's zit de stekker van de MV in de meterkast... nou, dat is iets wat ik _zelden_ zie. Zeker niet bij huizen. Soms wel bij appartementen.

Een jaar geleden heb ik, enige tijd voor ik alsnog een split airco heb gekocht, mijn daksproei-installatie geautomatiseerd, komende tijd gaat de mv ook achter de vrije poorten op het relais achter dezelfde Arduino...

Zojuist ben ik thuis gekomen na een lange dag. Het is hier 18 graden binnen, de verwarming (en ook de airco) staan al de hele dag uit. De MV staat wel op 1. Zal me niks verbazen als het 19,5 was geweest zonder afzuiging aan. Het is nu ik hier een twee uurtjes zit al 18,5. Energielabel B. Ik vraag me wel vaker af hoe warm de buren het stoken :P

kabeltjekabel wijzigde deze reactie 13-02-2019 23:33 (13%)

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

Wij hebben voorjaar 2017 getekend voor een nieuwbouwwoning en onze uitbouw van 2,4m (beukmaat 6m) was 24.750,-. Daarbij hebben we nog als extra optie extra ramen aan de achterzijde, dit was 5.000,-.
Dit op basis van een aankoopprijs van 435k VON.

We konden de 1e etage max 90cm verdiepen, maar hebben dat niet gedaan.

Een hoop geld. Maar recent is een woning uit ons rijtje voor 100k (20%) meer verkocht als de aankoopprijs een jaar eerder, dus ik begrijp heel goed dat een aannemer zijn kosten er ook (ruim) uit wil halen. Ik heb meer moeite met de kwalitatief slechte afwerking op sommige plaatsen.
Mektheb schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:49:
Je ziet veel nieuwbouw projecten gewoon opgeleverd worden en na oplevering gooien ze een aanbouw er tegen.

Dit kan een verschil van bijna 10/12k zijn, vaak is het meerwerk in het originele project veel duurder.

Maar ondanks dat ligt alles aan materialen constructie etc etc etc.
Ik zou dit echt afraden. Sowieso kun je niet over de erfgrens heen, dus heb je een uitbouw die smaller is dan de beukmaat.

Sport_Life wijzigde deze reactie 13-02-2019 22:55 (72%)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:14

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

@kabeltjekabel Je MV ventileert ook je woning. Die uitzetten 'omdat je toch niet thuis bent' is het domste wat je kan doen.

Verder de titel veranderd in een wat minder clickbait-achtige variant.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 15-07 20:10

revolution-nl

tijdelijk PV-loos :(

Wij hebben 18k betaald voor onze uitbouw (BGG)van 2.40m met een beukmaat 6 meter en vloerverwarming

revolution-nl wijzigde deze reactie 20-02-2019 22:21 (20%)

Mission all-electric started

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True