Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Naar Engeland op Vakantie maar geld?

Pagina: 1
Acties:

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01:15

mace

Sapere Aude

Het beste haal je daar geld uit de muur met je bankpas. Dit is veel goedkoper dan wisselen bij de GWK.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

40 pond maar? Hoe lang ga je, een halve dag? Ik zou toch wat grotere bedragen pakken, dat scheelt een bult in transactiekosten.

Help mij van m'n meuk af

Mijn BGG-list

• martijnn
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:29
En altijd in de valuta van het land laten berekenen. Dus niet om laten rekenen in euro’s.

• Dronium
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-11 22:15
Zoveel mogelijk met PIN betalen natuurlijk (of je creditcard). Alleen cash opnemen voor "nood-gevallen"

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zolang je in stedelijke gebieden blijft kan je alles met pin betalen zonder extra kosten. Het is niet anders dan hier.

Ik pin er alleen geld als we naar de kroeg gaan e.d. om de rekening makkelijker te delen aangezien dingen als tikkie, ideal en betaalverzoek daar niet werkt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Kwestie van gewoon daar alles met je pinpas of credit card afrekenen, en inderdaad niet de conversie door het apparaat laten doen maar gewoon in ponden afrekenen.

Mocht je per se contant geld willen hebben: bij iedere bank en supermarkt zit een pinautomaat, net zoals hier. Let wel even op: bij de bank is gebruik gratis, bij de automaten in de muur van de supermarkt ook. Maar losse automaten bij een supermarkt binnen, of bij een servicestation langs de snelweg (tankstation plus winkels) rekenen vaak 1 of 2 pond per transactie, bovenop je wisselkoers.

Nomen nescio

• Termi
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 20:50
Het goedkoopst is om met credit-card of bankpas direct te betalen omdat dan additionele transactiekosten beperkt zijn. Bij de bankpas zal je na de brexit waarschijnlijk moeten aanvinken dat je buiten Europa wilt pinnen.

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

• Jaerock
  • Registratie: december 2005
  • Niet online

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:46
Van wat ik zo snel zie is dat bij opnemen. Bij betalen is die €2.50 extra er niet.

• Jaerock
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Nee pinnen bij afrekenen is met ING enkel 1,1% koersopslag. Pinnen bij een ATM is inderdaad ook die vaste fee erbij op.

Edit: Als je niet vaak buiten de eurozo e komt zou ik gewoon lekker afrekenen met je ING pas waar het kan. En pinnen om cash te halen proberen in zo min mogelijk transacties uit de muur te halen.

Jaerock wijzigde deze reactie 10-02-2019 13:33 (45%)

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@LouisJ444 Als jij met je ING pinpas in de UK bij een winkel/restaurant gewoon pint, dan:
"In vreemde valuta 1,1% over het betaalde bedrag*
wordt het bedrag dus 1,1% hoger op je uiteindelijke afrekening. Dat valt toch wel mee?
Geld wisselen is altijd duurder, i.v.m. de ongunstige(re) aan/verkoop koers.

Mooie Plaatjes   

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Zoveel mogelijk pinnen is dus het voordeligst. En dan eenmalig wat cash uit de muur trekken eventueel.

Wel grappig dat de topicstart GWK noemt, want bij GWK loop je pas echt leeg op de kosten zoals bij elk wisselkantoor :P

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Goldman schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:41:
... En met ING hoef je bij een normale pin transactie niks extra te betalen.
Nou... volgens ING zelf wel hoor:
https://www.ing.nl/partic...men-met-de-betaalpas.html
1,1 % (aangezien je in de VK geen EURO hebt)

Mooie Plaatjes   

• gop1
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18-11 18:44
En één hele belangrijke tip welke geldt voor heel Europa: pin NOOIT bij een automaat van Euronet.

• DukeBox

DukeBox

Zien we dan wel weer.. hoe dan ook is de valuta toeslag het kleinst bij direct pinnen zelfs lager dan bij de gwk.

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

kroepmoesje schreef op zondag 10 februari 2019 @ 14:21:
[...]

Ik denk er gedoeld word op de soms extreem hoge fee's.
Klopt.

Er circuleert ook een filmpje waarin de makers (niet gehinderd door feitelijke kennis...) een beetje ranten over ongunstige wisselkoersen. Wat ze alleen vergeten is dat dat voor (bijna) álle buitenlandse passen geld in een buitenland.

Dat heeft namelijk betrekking op DCC (Dynamic Currency Conversion), waarin je wordt voorgesteld om af te rekenen in je eigen valuta (in ons geval de euro). Dat moet je dus nooit doen, want je hebt dan een exteeem ongunstige wisselkoers.

Maar dat is dus niet specifiek Euronet oid, dat doen de meeste banken zo. DCC is niet Euronet-only. Als ik met mijn Rabobank-pas in een (bijv) HSBC-bank ATM in Londen iets probeer te pinnen krijg ik namelijk diezelfde DCC-optie voor mijn snufferd ;)

Enig minpunt is dat EuroNet bovenop je eigen bank nog een eigen fee rekent (die wel netjes op het scherm is vermeld). Daarom gebruik ik persoonlijk liever ook geen Euronet ATM's, maar soms heb je geen andere optie (Euronet staat vaak op plekken waar geen andere ATM's dichtbij zijn).

Virussen? Scan ze hier!

• DukeBox

DukeBox

@wildhagen bij afrekenen met pin kan je soms ook de vraag krijgen of je wilt betalen in euro's i.p.v. ponden. Dan moet je in 99,99% altijd kiezen voor ponden. De pin provider hanteert vrijwel altijd ongunstigere wisselkoersen dan je bank.

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:40
Zoals hierboven al vaak genoeg aangegeven is zit je met een pinpas (en eventuele creditcard) goed. Mocht je toch per se willen opnemen, doe dat dan bij een pinautomaat van een bank.

Ook een handig weetje: bij de underground/metro kan je ook inchecken met je bankpas zolang deze NFC ondersteunt. Scheelt weer gekloot met oysterkaarten. Als ik het goed heb werkt het een beetje het zelfde als een OV chipkaart. Met inchecken gaat er een reservering vanaf (bijv. 20 euro) en met uitchecken wordt de daadwerkelijke ritprijs berekend. Ook gelden hierbij de dagelijkse "caps" zoals met de oysterkaart (het OV kost je maximaal 7 pond per dag, hoe vaak je ook de metro pakt). Meer info: https://www.londontoolkit...ng/contactless_cards.html

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik kom 25 keer per jaar in Birmingham/Londen/Glasgow/etc. Dat nu al een paar jaar, dus reken op 150 keer.

Nog nooit een Pond in mijn handen gehad. Alles met de pas, creditcard of pin.

• DukeBox

DukeBox

Hoijong schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:15:
Hoezo zouden die apps niet werken?
Was idd niet helemaal duidelijk, ik kan er geen Engelse vrienden/collega's mee (laten) betalen bedoel ik.

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 08:44
Ik vind het een vreemde vraag anno 2019.
Je gaat niet naar Tibet of Somalië ofzo :P

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 09:48
PWM schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:10:
Ik kom 25 keer per jaar in Birmingham/Londen/Glasgow/etc. Dat nu al een paar jaar, dus reken op 150 keer.

Nog nooit een Pond in mijn handen gehad. Alles met de pas, creditcard of pin.
Toch handig om minimaal £ 50 bij de hand te hebben: want je komt nog weleens fish en chips restaurants tegen, die enkel cash accepteren en dan sta je daar met je plastic :+ Maar je komt inderdaad heel ver met enkel plastic geld :)

Alleen zo jammer als je dan geen ijsje kunt kopen, omdat ze geen creditcard of debit kaart accepteren. En als je vaker in Groot Brittannië komt is het ja ook niet erg om wat ponden over te hebben :X

• marc1990
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 07:36
Ik woon zelf in Engeland. Ik betaal maar weinig contant.

Nederlands bank passen worden over het algemeen geaccepteerd binnen de grote steden.
Daarbuiten varieert het nog wel eens, met mij rabobank pas kan bijvoorbeeld niet afreken bij mobile betaal terminals buiten london. Maar ook trein kaartjes kan ik er niet mee kopen. (gek genoeg bij zelfde automaten in london wel). Rabo bank credit kaart werkt daar in tegen wel beter ook buiten london.
Qua kosten,
Papier geld opnemen worden vaak vast kosten door je eigen bank bereken plus opslag.
Pin betaal je alleen de opslag.
Als je geld opneemt altijd valuta laten omzeten door je eigen bank. (de wissel koers die ze aanbieden is zeer ongunstig)

Oystercard ben je niet meer nodig als je contact loos betalen hebt op Nederlands pas. (kosten zijn het zelfde als pinnen)

Voor contant, gewoon even op het vliegveld in engeland 50 pound pp pinnen.

marc1990 wijzigde deze reactie 10-02-2019 22:00 (4%)

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:58

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Zelfs in Nederland probeer ik altijd wel 50 euro bij mij te hebben. Gebeurt meerdere keren per jaar dat er weer een (lokale) pinstoring is en dan mag je en half uur aan de pomp wachten tot het weer werkt.

Zeker buiten de steden in het VK en voor kleine bedragen is wat cash bij je hebben wel fijn.

Appeltaart is lekker!

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:40
Kees_B schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:11:
[...]

[...]

Het schijnt dat dit niet altijd even goed werkt met ING-bankpassen. Hoewel sommige berichten wat oud zijn. Maar andere berichten (reactie Elza) redelijk recent.

[...]

Jij hier ervaringen mee? Ik ga binnenkort namelijk ook nog naar Londen. Wellicht scheelt het dat ik nu een V-Pay pas heb!?
Ik heb zelf een pas van de ING en vorig jaar meerdere keren in Londen geweest. Heb zelf totaal geen problemen ondervonden maar dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst :)

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-11 18:28

SeatRider

Wait, wut?

Termi schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:46:
[...]

Het goedkoopst is om met credit-card of bankpas direct te betalen omdat dan additionele transactiekosten beperkt zijn. Bij de bankpas zal je na de brexit waarschijnlijk moeten aanvinken dat je buiten Europa wilt pinnen.
Want na Brexit ligt Engeland ook niet meer in Europa? Welk continent wordt het dan?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Kees_B schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:11:
[...]

Jij hier ervaringen mee? Ik ga binnenkort namelijk ook nog naar Londen. Wellicht scheelt het dat ik nu een V-Pay pas heb!?
Ik heb nog een Maestro pas, en die deed het overal. V-Pay heb ik geen enkele ervaring mee.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18-11 19:12

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

LED-Maniak schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:59:
[...]

Dan ben ik erg benieuwd naar een bronnetje hoe je daar dan bij komt. Zeker omdat je het in bold drukt.

De ING bijvoorbeeld houdt een landenlijst aan welke landen wel en niet binnen europa vallen betreft betalingsverkeer voor betaalpassen. Dit kan -in principe- per bank verschillen.

Het heeft niets met geografische locatie te maken, alles met of er een SEPA overeenkomst is met dat land. Of dit ná de brexit ook zo is, is tot op heden onduidelijk.
Die bron gaat over SEPA payments, dat heeft niks te maken met de regiobeperking op je bankpas (wat een fraudepreventie maatregel is).

Geen idee hoe dat bij ING precies zit, maar voor gebruik van de bankpas staat dat bij RABO in elk geval totaal los van SEPA of niet SEPA. Het is gewoon op basis van werelddeel. Oekraine valt bijvoorbeeld gewoon binnen Europa, ondanks dat dat geen SEPA land is.

Orion84 wijzigde deze reactie 11-02-2019 16:10 (8%)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

LED-Maniak schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:12:
Hier zullen dan extra afspraken over zijn. Ik zal het ook eens bij de RABO en ABN voorleggen. Ben wel benieuwd hoe dit bij hun zit. Ik heb bij de ING specifiek verwezen naar de landenlijst 'europa' zoals deze op hun website staat om te zien wat je moet aanvinken.
https://www.ing.nl/partic...enlijst-europa/index.html dus?

Daar staan nu ook al talloze non-SEPA landen op. Dus waar je standpunt vandaan komt dat dat samenhangt met SEPA snap ik niet. Heeft ook niks met afspraken te maken. Het is puur fraude preventie. Je bankpas werkt technisch gezien gewoon wereldwijd (mits maestro ondersteund wordt of v-pay als je een v-pay pas hebt), maar om te voorkomen dat geskimde gegevens ergens in verweggistan misbruikt kunnen worden, zijn een aantal jaar geleden dat soort beperkingen ingesteld.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Tenzij ik zelf ergens iets grondig verkeerd begrijp slaat ^Eelkje daar volgens mij een beetje de plank mis.

Volgens mij bepaalt elke bank gewoon welke regio ze als normaal gebruik beschouwen en voor welke regio's / werelddelen je ivm. fraude risico apart moet aanvinken dat je je pas wilt gebruiken. Waarbij er altijd een afweging is tussen veiligheid en klantvriendelijkheid, dus je wilt die standaard regio niet zodanig klein maken dat mensen om de haverklap "wereld" moeten aanvinken. En heeft dat alles dus niets te maken met afspraken / SEPA / whatever.

Orion84 wijzigde deze reactie 11-02-2019 16:27 (67%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True