Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

H-Blok maakt ratelend geluid bij opendraaien

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

Topicstarter
Op de designradiator in de badkamer zit een SUB 035 aansluitblok met thermostaat.
https://www.badkamerwinke...diator-haaks-chroom-91290.
Als thermostaat zit er een Honeywell Homexpert HR25 op
(https://www.conrad.nl/p/h...ronisch-8-tot-28-c-561261)

Het huis heeft geen CV, warm water komt vanuit de wijkcentrale (stadsverwarming).
Deze combinatie heeft prima gewerkt, totdat er sinds oktober weer gestookt ging worden. Bij opendraaien van de thermostaat gaat de kraan enorm klapperen, tot enige seconden, wat in het hele huis te horen is. Meestal is dit halverwege het opdraaien (ong standje 3 van 5). En dat is best vervelend als je nog in je bed ligt en er ineens het geluid van een klopboor door het hele huis te horen is.

Ik heb dit soort problemen wel vaker gelezen op het forum hier, dus de meest gangbare zaken heb ik uitgesloten.
- De leidingen zitten niet verwisseld.
- radiator is ontlucht, zat geen lucht in
- Een monteur heeft er naar gekeken maar kan niets vinden.
- Het interne ventiel is vervangen door een nieuw exemplaar, probleem blijft.
- ik heb het retourventiel een stuk dicht gedraaid om de flow wat te verlagen, dit helpt ook niet

Wij komen er niet uit en zoeken een oplossing. Ik heb de leverancier SUB al gemaild. Ik lees op de specificaties dat aanvour en retour omgedraaid kunnen worden. Alhoewel dit niet gangbaar is, zit ik er toch aan te denken om dat een keer te proberen, om te zien welke effect dit heeft.
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen?

Microkid wijzigde deze reactie 10-02-2019 13:21 (9%)

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True