Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PV plaatsen: zo hoog mogelijk rendement

Pagina: 1
Acties:

• panomi
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 15:58
AUijtdehaag schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:42:
[...]

Je kan de vergelijking nog verder trekken.... ;)
In de winter zuid-dak
In de zomer oost-west-noord dak

Bij @panomi zou ik het inderdaad in de richting van het huis leggen en niet alles op zuid.
Kun je veel meer panelen kwijt in /\ /\ /\ en dus hogere opbrengst
Dus een zuid oost / noord west.
Net als @Speedy-Andre (maar dan andersom)
Ik ben inmiddels wat voorbereidingen aan het treffen en heb ook het dak ingemeten. Nu heb ik dit al eerder gevraagd en heb wat mij betreft 3 opties. Hieronder een afbeelding met de 3 opties. De waarden in KwH/Jaar zijn op basis van de berekening van FlatFix Fusion montage systeem.

http://i65.tinypic.com/28h3akm.jpg

Het doel is een zo hoog mogelijk rendement te halen met de ruimte die beschikbaar is. Als je de drie opties ziet, is mijn eerste gedachte optie A (ZO). Echter zal deze in de ochtend wat schaduw pakken van de schoorsteen van de buurman (rechts) en rond het middaguur van mijn eigen schoorsteen (links).

Optie B en C zijn in dual (/\) opstelling. Deze liggen respectievelijk richting ZO/NW of ZW/NO. Daar deze opstelling compacter is qua maatvoering is er mogelijk minder last van schaduw schoorstenen, maar de totale opbrengst is al 600 KwH/Jaar minder dan optie A!

Is optie A de meest gunstige keuze voor het hoogste rendement ook al is er wat schaduw?
Ik kan mij niet voorstellen dat de impact van de schaduw meer is dan het verlies (600 KwH/J) ten aanzien van optie B en C.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True