Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CV met twee zones, vloerverwarming, Nest

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• spork
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-06 18:53
Hallo allemaal,
Mijn broer heeft een nieuwbouwhuis. Dit huis is opgeleverd met een Intergas extreme36 met hieraan een Honeywell VC4013 driewegklep. Bovenaan deze klep is de vloerverwarming van de middenverdieping (drive-in woning) aangesloten. Aan de andere de radiatoren van de beneden en bovenverdieping. Tegelijk met de klep zou de ketel moeten schakelen tussen lage en hoge temperatuur.

Van oorsprong was hier een Honeywell Round kamerthermostaat voor de middenverdieping aangesloten en een Honeywell Round Wireless voor beneden en boven op aangesloten.
De tweede is direct draadloos met de ketel verbonden en gebruikt geen aparte ontvanger.

De Thermostaat op de middenverdieping heb ik vervangen door een Nest Pro via OpenTherm.

De draadloze thermostaat hebben wij tot vandaag nog niet uit de verpakking gehaald (installateur vermoedelijk wel) en de radiatoren zijn ergens tijdens de verbouwing warm geweest.

Echter blijkt dat (niet bekend hoelang al) dat de driewegklep niet naar de hometemperatuur kant schakelt. En inmiddels begint het beneden flink af te koelen.

Als ik de driewegklep handmatig open worden de radiatoren wel warm.
Als ik de ketel uit en aan zet gaat de klep heen en weer dus het is geen mechanisch probleem.

Dit is de aansluiting van het thermokoppel voor het LT circuit (links) en de Nest OT aansluiting:

Dit is de driewegklep en het LT thermokoppel:

Wie kan ons helpen om het beneden weer warm te krijgen?

En als tweede:
Mn broer heeft liever geen tweede thermostaat, is het mogelijk om ze gewoon samen te laten werken door LT en HT af te wisselen totdat LT zijn temperatuur bereikt heeft?

En als derde: Om een tweede Nest aan te sluiten lijkt het erop dat je de 'X12' optionele connector nodig hebt. (Hoe) Kan je hier als consument aankomen?

Mijn dank is alvast groot! _/-\o_

Alle reacties

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True