Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Effect gedeeltelijk isoleren gesloten tuinoverkapping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Edoll
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 24-05 13:28
tldr: Gaat het gedeeltelijk isoleren van mijn buitenhok een noemenswaardige verbetering bieden voor het verwarmen met lagere temperaturen?

Zoals de titel al doet vermoeden zit ik in dubio of ik mijn tuinhuis / overkapping wil isoleren.
De grote vraag is eigenlijk hoeveel effect het isoleren heeft. De helft van de verticale oppervlakte bestaat uit (enkel) glas (schuifdeuren). Ook is de bodem van het hok niet verhoogd en staat dit gewoon op de grond. Dit is vast ook wel te isoleren / ophogen maar dat wil ik voor dit vraagstuk even buiten beschouwing laten. Isolatie voor de muren zou tussen de 5cm / 10cm dikte moeten kunnen gezien de balken. Isolatie in plafond kan 10-15cm hebben gok ik.

Het hok is ~5m * ~2.5m * ~2,5m en kan in de herfst / winter verwarmd worden door een 5kw houtkachel.
Als de temperatuur zo rond de 5 graden hangt kan ik het er warm krijgen (wel uurtje geduld hebben). Bij lagere temperaturen duurt het gewoon te lang om warm te krijgen en loont het de moeite niet meer.

Mijn wens is dat ik met temperaturen die iets kouder zijn toch nog in het hok kan zitten.

Ik heb me al verdiept in hoe ik de muren / plafond zou willen isoleren en afwerken binnen, en die investering wil ik wel doen. Het ontbreekt me alleen aan de inschatting of de investering ook daadwerkelijk effect heeft.

Durft iemand een voorspelling te doen?
Alvast bedankt!

Alle reacties

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True