Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwbouw met gasgestookte combi-ketel en zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• basnaber
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-10 12:49
Beste tweakers,

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht, deze moet nog gebouwd worden.

Op het dak worden 11 zonnepanelen gezet, daarbij komt er een gasgestookte combi-ketel.

Nu zoek ik naar een manier om de stroom nuttig te kunnen gebruiken en die energie op een bepaalde manier op te slaan.
ik ben zelf een leek op dat gebied, ik denk zelf dat het nuttig is om de energie van overdag te gebruiken door een electrische boiler te installeren. (We houden ontzettend van douchen en in bad gaan).
Misschien kan deze ook automatisch alleen ingeschakeld worden op het moment dat de panelen de stroom leveren (of heel eenvoudig met een tijdschakelaar voor de overdag?).
Is het dan simpelweg een kwestie van een extra electrische boiler plaatsen die het warme water als toevoer naar de cv-ketel voert? Kan dat uberhaupt wel? Of denk ik te simpel?

Waar moet ik nog meer aan denken? Een krachtstroomaansluiting naar zolder?

Zijn er nog andere alternatieven mogelijk?

Alle reacties

• basnaber
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-10 12:49
Oh, dankjewel.

Ik zal ook eens goed rond gaan kijken in die topics

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True