Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MSCA 70-740 nano server installeren (powershell)

Pagina: 1
Acties:

• Super Stunner
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09-08 17:45
Hoi ik ben bezig met mijn MSCA 70-740 via CBT nuggets maar dan met mijn eigen virtuele serverspark via VMware.

De virtuele bak waarop ik dit doe is 2016 datacenter. En de rollen AD, DHCP, DNS, IIS en hyper V zijn op deze server geïnstalleerd.

Ik gebruik de powershell scripts van de nuggets maar pas ze aan voor mijn eigen virtuele servers. Ik heb via powershell al een basis nano server kunnen creëren, echter als ik een VM wil creëren geeft hij een foutmelding waar ik niks van snap (ben nog echt beginnend met dit). Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Hieronder de code waar het mis gaat

bedankt alvast voor het antwoord _/-\o_

• Super Stunner
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09-08 17:45
Ah vandaaar en mijn excuses voor het verkeerd posten. Volgens mij had ik nog gelezen dat nano server er indd uit is gehaald maar daarna weer vergeten. Iig veel dank iedereen dan sla ik deze nuggets over.
Evanescent schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:33:
@Super Stunner Staat 'terra.nano1.vhdx' echt in de root van C:\? :? Waarom zet je anders die backslash ervoor? En hoe kom je aan deze code? Vaak is het ontzettend makkelijk even te Googlen op de foutmelding ;)
Nee hij staat in c:\nano, ook de map waar dit script werd uitgevoerd. Deze code zit bij CBT nuggets.

Super Stunner wijzigde deze reactie 31-01-2019 09:27 (51%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True