Vraag

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik zoek een?
Geschikte vervanger voor mijn Google Nexus 9 tablet, die aangeeft aan het eind van zijn latijn te zijn

Wat is je budget?
Een vast budget heb ik niet echt (moet sowieso even sparen), ik wil gewoon een tablet (liefst met AMOLED-scherm) met een lekkere bang for the buck verhouding. Als je echt een getal wilt hebben, hoop ik eigenlijk €500,- maximaal uit te geven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet echt. Ik heb zelf al wel gekeken naar diverse iPads en Samsungs, andere spelers zijn er niet echt op de markt. Op Chinese merken heb ik het niet zo, maar als er geen alternatief is, kan ik het altijd overwegen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil de tablet voornamelijk gebruiken voor e-mail en mediaconsumptie (Plex, Netflix). Qua storage is 32GB dus wel een must en 64GB zou fijn zijn. Een mobiele verbindingsmogelijkheid wil ik niet. Zowel Plex als Netflix kennen immers een download functie.

In mijn zoektocht kom ik eigenlijk vooral Samsungs en Apples tegen, dus zal waarschijnlijk die twee moeten gaan vergelijken, maar wil wel een beetje waar voor mijn geld met een goed scherm (liefst met AMOLED). Vooralsnog kom ik dan op een Galaxy Tab S3 uit, maar klopt dit ook een beetje of zie ik wellicht iets over het hoofd? De S4 is leuk, maar wat prijzig, als dat echter wel de tablet van het moment is, met de beste bang for the buck dan zal ik gewoon wat langer moeten sparen, wat geen probleem is voor me.

[Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 30-01-2019 00:03]

Alle reacties

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Oh, oeps! Ik zal even een topic report indienen, helemaal overheen gekeken, excuus! Ik ga ook gelijk daar even neuzen.

[Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 29-01-2019 20:59]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Thanks voor de info, @stin00, hier kan ik zeker wat mee. Qua budget wilde ik het max rond €500,- houden, als je dan een richtlijn wilt. ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@Gondrez Ik zal hem als optie houden, al heb ik niet bepaald een voorkeur voor Chinese merken. Merk toch wel dat er net teveel aan tekort schiet bij anderen, dat ik er liever met een grote boog omheen loop.

Heb dat ook even in de TS opgenomen nu. :)

@stin00 De afwegingen zijn vooral dat het scherm gewoon goed moet zijn, dus eigenlijk AMOLED en het liefst inderdaad 16:10. Beetje storage ivm Netflix en Plex is ook wel handig, met 32GB kan ik mij al prima redden, al zijn de tablets met de eisen die ik heb veelal standaard al voorzien van 64GB. Doordat de Tab S4 eigenlijk net te duur is en de Tab S3 qua scherm dan weer een beetje raar uit de verf komt (want 4:3 verhouding), heb ik het idee alsof ik moet kiezen uit twee kwaden.

Gezien ik van een 4:3 tablet af kom wil ik de grote zwarte balken het liefste mijden, al zijn ze me ook niet tot last, maar als ik het kan voorkomen, waarom dan niet hé. ;) Op het moment is trouwens een actie dat je een AKG wireless headset krijgt bij de Tab S4.

[Voor 71% gewijzigd door CH4OS op 30-01-2019 00:09]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik heb net ook even de Tablet Finder doorlopen van GSMArena en die komt eigenlijk ook op maar 1 apparaat uit; de Tab S4. Denk dat ik dan maar wat langer ga sparen.

De Huawei MediaPad ziet er leuk uit, maar voor wat ik er zo van lees op het web komt die ook op sommige punten tekort en is 480p anno 2018 gewoon te laag om content in te kijken, dat is immers DVD kwaliteit.

[Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 30-01-2019 17:04]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
hcQd schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:35:
Widevine L1 is redelijk snel na de introductie toegevoegd. Netflix e.d. zijn gewoon in HD.
Hmmm, dat wist ik dan weer niet. Dus an sich is de Huawei MediaPad M5 dan ook een interessante optie voor me. :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee