Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vervanging 100 jaar oude insteeksloten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tweaker7334
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 10-02 22:03
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met de renovatie van een oud pand. Helaas mis ik ALLE sleuteltjes van ALLE deuren. Ik ben bang dat ik alle sloten moet vervangen. Nu blijkt dat het waarschijnlijk gaat om de originele insteeksloten. Ze zien er onwijs uniek uit en zelfs het sleutelgat zit op twee verschillende plekken.

Herkent iemand deze waarschijnlijk antieke insteeksloten? Kan ik ergens vervanging vinden?

Iedere feedback is van harte welkom, alvast hartelijk bedankt!

Beste antwoord (via Tweaker7334 op 03-02-2019 21:19)

• Blerp
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:12

Blerp

Geüpgegraded

Tweaker7334 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:07:
[...]

Ik zal morgen even het hele ding schoon boenen opzoek naar het nummertje. Daarna inderdaad even naar de lokale sleutelboer. Hartelijk bedankt! _/-\o_
Ik zou gewoon ff langsgaan met het slot wat je al los hebt, elk merk heeft z'n eigen vorm baard (het zijn baardsleutels) en eigen nummering. Als je er met de sleutelboer al uit kunt komen welk merk het zou kunnen zijn scheelt het je een letterlijke berg sleutels.
Van Nemef weet ik dat ze het in het in de slotplaat stansen foto

Blerp wijzigde deze reactie 28-01-2019 00:14 (3%)

If it ain’t broke, fix it till it is

Alle reacties

• Tweaker7334
M2M schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:02:
Dat onderste ding is je sleutelgat, het bovenste moet aan de klink :)
Nu is het duidelijk! Topic gesloten! 8)7

• Tweaker7334
Blerp schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:05:
Vaak zijn het standaardsleutels met een nummer. Het is mogelijk dat onder de verflaag een nummer in het metaal staat.
Je zou kunnen kijken of je met een lokale sleutelboer kunt afspreken om van alle genummerde standaardsleutels 1 stuk tijdelijk te kopen om te kijken welke nummers je nodig hebt en de rest binnen een paar dagen terugbrengen?

Bovenste (vierkante) gat is inderdaad voor de klink voor de dagschootbediening :)
Ik zal morgen even het hele ding schoon boenen opzoek naar het nummertje. Daarna inderdaad even naar de lokale sleutelboer. Hartelijk bedankt! _/-\o_

• Tweaker7334
Blerp schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:12:
[...]

Ik zou gewoon ff langsgaan met het slot wat je al los hebt, elk merk heeft z'n eigen vorm baard (het zijn baardsleutels) en eigen nummering. Als je er met de sleutelboer al uit kunt komen welk merk het zou kunnen zijn scheelt het je een letterlijke berg sleutels.
Van Nemef weet ik dat ze het in het in de slotplaat stansen foto
Ja dat is inderdaad de betere optie, even het hele geval meenemen. Ik denk dat er een goede kans is dat ik morgen met wat spiritus een nummertje ga ontdekken.

Ik vroeg me overigens al heel lang af waarom er soms nummertjes boven het schroefgat staan, dus dat mysterie heb je ook zojuist opgelost!

Nogmaals heel erg bedankt voor de hulp!
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True