Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mancaves: show ze hier, deel je tips & tricks

Pagina: 1 2
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13:51

Jelte,89

Woodworking

Marzman schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:49:

Tof, het ziet er uit alsof je in een zonniger land woont. Of is dat ook zo?
Nope, zijn foto'tjes van afgelopen najaar,
Hier vind je wat meer info:

Showcase aanbouw douglas schuur/veranda (pic alert)

Revive the guild!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
barrymossel schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:38:
[...]

Wat doe je met de CV ketel? En pas je op dat je nog ruimte hebt voor de keu's tijdens het poolen?
Die CV ketel steekt zo'n 50 cm uit , en de dakkapel aan die zijde moet ook altijd 50 cm speling hebben. Mijn plan is dus om daar over de gehele muur een grote kast op maat te maken met planken zodat ik daar een hoop zut kan opbergen. Hoe ik dat verder afdek is nog even een vraag (zwarte verduisterende gordijnen bijv), maar het zo mooi zijn als ik zo die ketel daar achter weg kan werken. Daarvoor komt de tv en projector-scherm te hangen (nogmaals, is het plan).

Volgens mijn berekeningen:

8ft pooltafel, buitenmaat: 140x252cm
150 cm rondom houden om te kunnen stoten;

benodigd: 440 x 550

Vandaar dat ie ook zo nu nog staat opgesteld, zodat ik hem in de breedte daar net zou passen en rondom uitgemeten lukt ook wel (links is het trappengat met zo'n rekje, kun je met je keu wel over/doorheen komen (en anders verzinnen we daar ook wel een oplossing op om het te vervangen voor iets anders/lagers.

Het aanrecht daar is op eenzelfde hoogte/zo niet lager dan de pooltafel, dus geen probleem. Bioscoopstoelen kan ik nog een beetje mee schuiven, maar ook daar verwacht ik genoeg ruimte te hebben om er ook overheen te komen met de keu.

Extra plan B is om kortere keus erbij te nemen als het echt tot een probleem komt. Wat ik niet verwacht.

(desnoods ga ik hem alsnog een kwartslag draaien, zodat ik geen enkel ruimtegebrek daarvoor heb. Maar dan moet ik wel helemaal terug naar de tekentafel voor een soberdere invulling van een home cinema hoekje :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +16Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-11 06:57

Atmoz

Techno!!

*O*

Bij NU.nl is mijn "mancave" ook niet onopgemerkt gebleven. Ze zijn laatst bij me op bezoek geweest om een kleine rapportage te maken 8)

https://www.nu.nl/wonen/5...zaal-op-kamerformaat.html

:D

Thuisbioscoop Limburg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Tof! En anderen helpen met thuisbioscopen he? Kom ik ooit nog wel eens om advies vragen :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17:02

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Atmoz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:41:
[...]

@L.N. was gisteren hier en tipte me ook al hierop :) (leuk topic trouwens!!)

Ik krijg geregeld te horen dat zo'n beetje m'n hele huis één grote mancave is O-)
Dus heb voor de show even wat foto's bij elkaar gesprokkeld...

Slaapkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Computerkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Woonkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Thuisbioscoop:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De garage c.q. één van m'n belangrijkste ruimtes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

....waar ik ook geregeld feestjes geef:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De relax-ruimte waar ik geregeld muziek luister staat nog niet op de foto, dat zal ik binnenkort ook eens gaan regelen :)
Jemig wat dik! Alle respect, echt goals in het leven dit :o

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:05

JBplap

Powered by:

LuNaTiC schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:46:
[...]

dakkapel .....
Volgens mijn berekeningen:

8ft pooltafel, buitenmaat:
Denk ook vooral goed na hoe je die pooltafel op zolder krijgt!
Mogelijk is je enige kans dat te doen als je de dakkapel plaatst dmv een kraan.
Ken een verhaal waarbij ze daar vergeten waren om over na te denken, die moest toen alsnog later met een kraan via zolder naar binnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
JBplap schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:42:
[...]

Denk ook vooral goed na hoe je die pooltafel op zolder krijgt!
Mogelijk is je enige kans dat te doen als je de dakkapel plaatst dmv een kraan.
Ken een verhaal waarbij ze daar vergeten waren om over na te denken, die moest toen alsnog later met een kraan via zolder naar binnen.
Zijn afgelopen zaterdag bij een dakkapellenboer geweest ter oriëntatie. Ze kunnen het dan meteen naar binnen takelen bij het plaatsen. Moet ik tzt dus de levering goed afstemmen daarop maar is mogelijk iig d:)b

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Deleon78 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:07:
Ik heb op dit moment ook een Hitachi PJTX staan en wil eigenlijk ook over op short-throw. Die zijn wel enorm duur, dus ik wacht nog even ;)
ik ben toch afgestapt om van dat minikamertje iets met een minibioscoopje te doen. Het is eigenlijk net te klein, er zou net 1 bank of 3 bioscoopstoelen op een rij kunnen staan. Ik vind het dan leuker om met een iets groter groepje een film te bekijken. En in de dagelijkse beslommeringen vind ik het dat niet echt leuk om in m'n eentje (of met m'n vriendin in dan zo'n hol te gaan zitten. Dus besloten dat we voor in de woonkamer maar even een goede 4k oled tv gaan aanschaffen en daar gewoon een mooi chillhoekje creeren.

houd m'n hitachi projector misschien nog wel achter de hand voor in de garage zelf, wellicht leuk om nog eens een voetbalwedstrijd te projecteren.

Inmiddels heeft m'n inrichting dus een andere vorm aangenomen. Kamertje wordt nu een permanent pokerhol/gameroom (standaard pokertafel, komt er nog eentje met een dining top zodat je ook andere spellen kan doen evt).

Ipv een tafelvoetbal toch maar voor een airhockey. Ook voor m'n vriendin, die vindt dat toch leuker. En ik eigenlijk ook wel. Denk dat je daar toch meer gebruik van maakt, zeker als je ook met minder bent.

Via marktplaats heb ik een photoplay-apparaat gevonden! :o _O_ 2000-nostalgie! Ga hem zaterdag ophalen. Dat is eigenlijk het enige wat ik nu alvast op de gok koop, de rest ga ik pas in bestelling zetten als het koopcontract geregeld is en de financiering rond is :+ Zolang kan de kast nog ff in de garage bij een vriend van me staan.

Heb zo'n zin om te verhuizen en alles helemaal in te richten oOo 6 december de sleutel, hopelijk kunnen we er dan al oud & nieuw vieren met vrienden, familie en de kids (die zich dan zeker ook wel in de mancave zullen gaan vermaken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:42

Arethusa

Niet die server

Een jaren 30 woning waar vriendin en ik pas in zijn getrokken, een woning met een souterrain (aangebouwd jaren terug). Meeste spullen kwam uit mijn vorige aparttement. Voor nu is het even goed en kan hier prima werken en gamen.

https://tweakers.net/ext/f/lgKTXfnYDQswA6QmgYgjFEs4/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/gESIzOKeaRBntNKN6jEWeWhc/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/qEEKwOzsAPd7XNF60DQcV0kZ/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/122VzCmdLVfvcQNeWnEuTjD3/thumb.jpg

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-11 23:00
Arethusa schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:13:
[...]

Nee dat blijft wel goed gaan zo. Daar twijfel ik niet over.
Wij wel ;) Hoe zit het met vocht daar beneden?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-11 23:00
Arethusa schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:30:
[...]

We hebben gemerkt dat er wel wat zit, her en der lagen destijds ook vochtvreters en nu hebben we er ook 1 liggen. De ruimte grenst aan de originele kelder waar ook de wasmachine en droger staat. We wonen hier inmiddels 2 jaar en het spul is nog niet van de muur gekomen.

Ik merk van jullie dat ik dit toch eens goed in de gaten moet houden ;) Vorige bewoner was een geavanceerde "help mijn man is klusser" en we kwamen overal leidingen e.d tegen wat mening elektricien tegen het hoofd zou stoten. Maar we hebben het laten controleren en corrigeren, dat is wel goed gekomen.
Ach, het zal vaker goed gaan dan niet :) Probleem met boren in de kelder is dat als je grondwater te hoog komt (daar doe je niets aan trouwens) en je er een gaatje hebt zitten dit het beton nat kan maken en dat is - zeker op langere termijn - vervelend. Gelukkig heb je en 'natuurlijk' waarschuwingssysteem: als de boel naar beneden dondert weet je dat het rot is :+

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:42

Arethusa

Niet die server

>:) goed punt om nog eens een lijstje op te hangen.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • +8Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Mijn eerste aanwinst voor in m’n nieuwe mancave straks is binnen _O_

• blubbers
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-11 09:43
blubbers schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:56:
Man cave is nog een work in progress. :*)

Voorste ruimte wordt de ingang naar de kelder, stockage voedingswaren en technische ruimte,
middelste ruimte wordt de echte cave en de achterste ruimte is nog niet bepaald ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kleine update. Bij mijn woning is de stucadoor begonnen, ondertussen heb ik de middelste kamer van de kelder al wat aangevuld.
Ruimte om mijn sportcarriere terug op te krikken (powerlifting) met tv voorziening voor tijdens de hete zomers. ;)

Wanneer de kelder volledig af is zal ik nog eens een update doen.
Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True