Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mancaves: show ze hier, deel je tips & tricks

Pagina: 1 2
Acties:

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Zijn er hier nog tweakers met een mancave?

Zodra mijn huis verkocht wordt, ga ik met mijn vriendin op zoek naar een nieuw onderkomen. Zij is echt helemaal gek van planten, dus een grote tuin is voor haar belangrijk (voor mij niet echt, van mij part wordt het 100% bestraat of heb ik liever een luxe penthouse met dakterras, maar soit :+).

'In ruil' daarvoor heb ik wel carte blanche voor een mancave _O_ :P

Let wel, dit is geen must (ik zei het ook meer grappend, maar voor haar is het absoluut geen probleem), maar wel een grote plus en als er dus ruimte voor is dan zal ik er ook zeker gebruik van maken ;)

Beetje afhankelijk van de evt ruimte straks moet maar even blijken wat er zoal in past. Mijn grote droom is om er een pooltafel van goede kwaliteit te hebben, (maar kost nog wel de nodige ruimte, zelfs voor de kleinste variant. Pokertafel, barretje, zithoek met thuisbioscoop/gameruimte (heb nog een beamer en projectiescherm), ook allemaal overwegingen.

Zijn er hier tweakers met hun eigen mancave? Ben wel benieuwd hoe jullie e.e.a hebben aangepakt en tegen wat voor uitdagingen en verrassingen jullie aanliepen. Zou je dingen anders doen nu? Waar moet je rekening mee houden? (ik denk dan aan bv als je een garage om wil bouwen, cv, qua leidingen, stroompunten, etc etc).

En natuurlijk: foto's!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• breagor
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-12 13:37
heb zelf een redelijke mancave, inderdaad beamer, 70" tv, tig spelcomputers etc.etc.
Eigenlijk meer mijn geek room dan een man cave :-)
Mijn vrouw heeft hiervoor terug een "relax" kamer gekregen met een sauna, massage stoel etc.

Enige waar ik de volgende keer meer rekening mee ga houden is: meer ruimte voor VR, heb nu zo'n 3 bij 3, maar daar ga ik bij een volgende woning zeker 4 bij 4 voor proberen te reserveren.

• Slonzo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik woon (voorlopig nog) alleen dus mijn hele huis is een man cave. Telt dat ook? :+

Als we binnen een tijdje gaan bouwen, wil ik eigenlijk liever een grote werkplaats dan zo'n typische 'man cave' die volpropt wordt met rare gaming/film collectors items en felle neonlichten. Mijn 'entertainment center' mag gewoon in de living, de bazin vindt het allemaal best :>

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Slonzo schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:49:
Ik woon (voorlopig nog) alleen dus mijn hele huis is een man cave. Telt dat ook? :+

Als we binnen een tijdje gaan bouwen, wil ik eigenlijk liever een grote werkplaats dan zo'n typische 'man cave' die volpropt wordt met rare gaming/film collectors items en felle neonlichten. Mijn 'entertainment center' mag gewoon in de living, de bazin vindt het allemaal best :>
Mijn vriendin is een beetje huiverig voor grote schermen etc. Ze heeft een bescheiden LCD-tv maar zelfs dat vindt ze eigenlijk al niet echt 'gezellig', zeker ook niet omdat dat bij veel mensen nu eenmaal een soort centraal punt is in de huiskamer.

Ze zou er wel mee kunnen leven als je het op een slimme manier kan verbergen ofzo (bv een mooi ogend meubel waar mijn projectorscherm uit zou rollen, zoiets :+).

Ik vind het eigenlijk ook wel gezelliger om gewoon normaal mn series en films in de woonkamer te kunnen bekijken (met of zonder haar erbij) dan mezelf compleet af te zonderen elke keer in een mancave.

Maar op zich zou mijn beamer daar bijv wel weer kunnen (die gebruikte ik thuis eigenlijk toch nog maar bij hoge uitzondering).

Mancave zou ik idealiter toch wel graag doorbrengen met vrienden in de weekenden; gewoon gezellig biertje, kaartspelletje, of potje poolen (lijkt me nog steeds machtig). Of wel echt gewoon even terug kunnen trekken in mn remi als ik daar behoefte aan heb.

Ik zie mezelf overigens ook prima in mn eentje poolen ter ontspanning. :P

Ik kwam via FOK! de volgende mancave tegen: https://www.flickr.com/ph.../albums/72157679886557432

Qua 'inhoud' vind ik het een beetje mager, maar de styling is wel echt heel tof en mooi gedaan. Zo'n sfeertje zou ik ook wel willen in elk geval!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19:28
mijn mancave is in de kroeg waar ik eens in de week vertoef (en waar ik mijn vrouw dan ook niet tegen kom ook lekker)

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:01

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

Ik had in mijn vorige huis een mancave, en ik zat daar de hele tijd te gamen in mijn eentje, terwijl mijn vrouw beneden zat. In ons nieuwe huis staat de pc weer lekker beneden, veel gezelliger. Ik hoef geen mancave meer.

I have the cape.

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06:38

Vaal

Van Binsbergen, lul!

Voor een normaal formaat pooltafel (9ft) heb je een vrije ruimte van 7x5 meter nodig, succes met het vinden van een dergelijke mancave! :D

Er zit een haar in m'n glas, op de grond ligt een tapijt van peuken.

• Vaal

Vaal

Van Binsbergen, lul!

LuNaTiC schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:55:
[...]

Ja weet ik :P misschien moet ik dan ook met 6 of 7 ft genoegen nemen.

We hebben overigens wel huizen gezien die ze hadden, maar ze zijn helaas wel dun bezaaid in de prijsklasse en locatie waar we kijken ;)

Maar goed, het is dus een plus. Zonder zo'n tafel kun je nog steeds wel een toffe ruimte maken :P
Dan maar een flipperkast :9

• Vaal

Vaal

Van Binsbergen, lul!

LuNaTiC schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:08:
[...]

Ook leuk idd, of een toffe arcade ;) Pokertafel zou ik er sowieso inzetten maar het jammere is dat je je daar sowieso niet mee in je eentje kan vermaken ;( (zou ik dan misschien eerder een opvouwbare variant achter de hand houden.

Overigens zo'n soort unit is ook nog wel eens het overwegen waard (alleen moet je dan weer uitkijken dat het allemaal nét niet is t.o.v. een echt model natuurlijk):

[Afbeelding]
Zo'n ding had een maatje van me in z'n studentenhuis. Nog redelijk geld voor betaald ook, en het was idd allemaal net niks.

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Nog weinig foto's hier dus zal er maar een beginnetje mee maken ;).

Sinds 2,5jr wonen we in een (zelfbouw) 2-kapper. Helaas qua budget geen ruimte voor een kelder (het is al duur zat allemaal ;)) maar de zolder is ook een mooie ruimte geworden! Op de 1e verdieping hebben we 4 slaapkamers waar we zelf en de 3 kids slapen (komt geen 4e :+) dus zolder blijft een speelzolder/mancave.

Beamer + stoelen (slaapbank kan er ook bijgeschoven worden):

Andere kant zolder (oa kantoortje achterin / game hoek :)):

En de voorkant:

Filmpje aan:

Ook ideaal voor een potje tafeltennis (tafelvoetbal komt nog :+ ):

Pooltafel wordt denk ik lastig door de schuine wanden maar potje tafeltennis gaat erg goed! 8)

Wellicht in de toekomst de zolder nog dichtmaken maar open zolder heeft ook z'n voordelen (vooral in de zomer, ramen tegenover elkaar open en koelt het op de 1e verdieping ook af).

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

De 'mancave' in mijn vorige woning:

En ik had er buiten ook nog eentje gebouwd :)

Edit:
Ik zit nu zelf even terug te kijken naar die foto's en mijn mancave ziet er meer uit als een kantoor (dat is natuurlijk een beetje een fine-line als je de mancave voornamelijk gebruikt om te gamen e.d.) maar ik moet nog wel de kanttekening plaatsen dat deze foto's mijn toenmalige Funda-verkoopfoto's zijn en dat ik de meeste scifi-gadgets en posters voor de foto's heb weggehaald.

Harrie_ wijzigde deze reactie 25-01-2019 15:01 (42%)

• breagor
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-12 13:37
Gunner schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:16:
[...]

70 inch op een 3 bij 3 kamer, is dat niet erg onprettig groot?
De kamer zelf is 3.8 bij 5...het gebied voor het bewegen in VR is 3 bij 3 ;)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Vanaf februari heb ik een eigen werkkamer, dat klinkt ook beter naar mijn vrouw ;) Hij is niet zo groot, er komt een bureau met computer, een stereosetje, een hometrainer, een fitnesmatje en misschien nog een goede stoel. Voor pooltafels heb ik geen plaats :)

Mijn vrouw haar womancave-kamer is twee keer zo groot.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

Marzman schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:51:
[...]
Mijn vrouw haar womancave-kamer [...]
"Womancave-kamer" >:)

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

unezra schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:55:
Jup! Mancave present. :)

L-vormige kamer van grofweg 6x2.5 met een hoekje van ongeveer 2x2.

Dat is echt mijn domein, mijn vrouw kan en mag er komen en werkt daar af en toe als ze thuis werkt, maar het is helemaal ingericht voor mij. Aan de ene kant staat een groot hoekbureau met PC (en 3 beeldschermen plus stereo), het hoekje is mijn muziekhoek met keyboards, synthesizers en andere spullen.

Antistatische vloerbedekking op de vloer zodat ik er blootvoets kan bivakkeren en uiteraard een paar fatsoenlijke kasten met boeken, computermeuk, muziekmeuk, etc.

Het is een van de redenen waarom we dit huis hebben gekocht. :)
Foto's :)

En ik weet niet wat de status van de keuken is, maar volgens mij moeten we daar ook nog de foto's van zien :X

• DropjesLover
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:54

DropjesLover

Dit dus ->

_/-\o_ @Neobahamuth _/-\o_ zal vast wat foto's en suggesties hebben

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-12 12:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mancave aanwezig :Y)

Waar je rekening mee moet houden:
- Internetaansluitingen (kabel)
- Is het warm genoeg
- Stopcontacten

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

Micio Nero schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:43:
[...] Verder moet ik een wand bouwen om de thuisbioscoop van de bibliotheek te scheiden [...]
Combineren geen optie?

http://www.smarthomesmarbella.com/images/Home%20Cinemas%20Interior%20Designs/high%20end%20home%20cinema%20and%20entertainment%20in%20Marbella%20Costa%20del%20Sol%20Spain%20(22).jpg

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14-12 14:52
Amateurs. Mijn mancave is bijna 100 m2 en bevat een woon-eetkamer en suite, flinke slaapkamer, gameroom, keuken, badkamer en een balkon. Heb geen enkele concessie hoeven doen aan mijn vrouw :)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DropjesLover schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:07:
_/-\o_ @Neobahamuth _/-\o_ zal vast wat foto's en suggesties hebben
Het is maar goed dat ik eerst de reacties heb gelezen, wilde hetzelfde posten :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

Mijn mancave:

plaatjes zouden klikbaar moeten zijn

Alle kasten hebben simpele IKEA ledspots die aangesloten zijn aan een smart plug, overige lampen zijn HUE spulletjes. "Alexa, turn on game room", en alles gaat aan :Y)
Kast met de grote vakken zijn IKEA Besta kasten. Andere kast is een IKEA Kallax op z'n zij, en heb een aantal planken weggelaten om langwerpige vakjes te maken.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
And Shepherds we shall be

For thee, my Lord, for thee.

Power hath descended forth from Thy hand

Our feet may swiftly carry out Thy commands.

So we shall flow a river forth to Thee

And teeming with souls shall it ever be.

In Nomeni Patri Et Fili Spiritus Sancti.
Hier ook een mancave, maar niet zo netjes als die van jullie allemaal :D

PC, spelcomputer, grote TV (Ook hier een vrouw die liever geen echt grote tv in de woonkamer wil... maar nu neemt ze steeds mijn afdankertjes :D) en leeshoek.

Beiden door omstandigheden hele dag thuis en hebben beiden ook veel rust nodig. Dus paar uur per dag samen, vooral 's ochtends (ook wandelen met de honden) en 's avonds. Verder beetje rust en doen wat we zelf leuk vinden.

I got a bad feeling about this.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 14-12 16:33

Mystikal

It never hurts to help

Bij de meeste wellicht bekend.

Mystikal wijzigde deze reactie 27-01-2019 07:46 (22%)

Basement Bios ---- Exo-S

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:27
Waarom een losse cave? Dat kan prima in de woonkamer... :) Ons vorige huis:

Acties:
  • +11Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 04-12 21:01

MAZZA

Barbie is er weer!

Een man cave is wel wat anders dan een home cinema opstelling in je woonkamer imo..

• Stefan H
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 14-12 19:20
Leuk topic! Even gebookmarked, aangezien we recentelijk verhuisd zijn, en er een ruimte aangewezen is als mancave to be :D

Dus voor nu vooral erg benieuwd naar jullie creaties, om zo wat inspiratie op te doen, en tzt als er begonnen wordt met de opbouw van de mancave.

Het idee is op dit moment een combinatie tussen relaxen, dus een comfortabele bank (check, reeds in bezit), TV, een dartbord en wat simpele fitness attributen als dumbells, halterstang en een matje.

Qua stijl spreekt een moderne cottage stijl me erg aan, een beetje als dit voorbeeld:
https://stylebyemilyhenderson.com/blog/the-fort-mancave

Punt is alleen dat de kamer twee schuine kanten bevat, dus benieuwd hoe dit dan uit de verf komt.
Maar daarom, voor nu is het vooral oriënteren en ideeën opdoen, dus kom maar op met die foto's :p

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-12 11:44

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

LuNaTiC schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:08:
[...]
Eens! Alle inbreng wordt uiteraard gewaardeerd maar ben echt geïnteresseerd in die caves waar je je als man met vrienden echt ff helemaal kan terugtrekken, bier drinken en kut roepen :P
Heh.
Mijn cave is vooral mijn eigen grot. :) Zelfs mijn vrouw komt daar nauwelijks, laat staan vrienden.

Het is niet per-se verboden terrein, ook niet voor haar, maar het is 100% mijn kamer met mijn eigen hobbyspullen. (Op dit moment mijn PC, een serverrackje en mijn keyboards/synths dus.)

Terugtrekken doe ik daar wel, soms hele avonden en dagen. Gisteren ook weer na het eten even naar boven gegaan, tegen 12 kwam ik eens de trap af, zo mijn bed in. Zij lag logischerwijs al te maffen. Als zij een dag weg is naar d'r ouders of een weekendje op pad, zit ik ook regelmatig een half etmaal aan 1 stuk.

Ik maak daar muziek, game, nerd, hang. Maar werk d'r ook als ik thuis werk, het dubbelt als thuiskantoor. (Met beter materiaal dan ik op kantoor heb. Grotere schermen, snellere PC.)

Kut roepen kan ook, maar niet te hard. De slaapkamer van de buren grenst d'r aan. :) Dus qua geluid is het een beetje conservatief zijn. Meestal zit ik daar met koptelefoon op, of met de speakers zachtjes.

unezra wijzigde deze reactie 29-01-2019 09:34 (8%)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:48
Bookmarked :)

Wij hebben sinds december 2016 een nieuwbouwwoning, en zijn van plan dit jaar de zolder te verbouwen naar 2 kamers en waarschijnlijk aan 1 zijde een dakkapel.
Van de vrouw heb ik toestemming om 1 zijde te gebruiken als mancave. Of man-attic, zo je wilt.
Dat levert een kamer op van ongeveer 4 meter bij 5,1 meter. Moet nog wel een stukje zoldertrap uit, en de 5,1 zijde loopt schuin, maar het schuine gedeelte begint vrij hoog, dus plek genoeg om te zitten.

Mijn plan is eigenlijk om een loungebank of bioscoopstoelen onder de schuine helling te zetten, zodat je effectief zo'n 3,5 a 4 meter tot het scherm hebt. Dat lijkt me een mooie afstand voor een 100 inch scherm :P
Daarnaast wil ik in het hoekje mijn PC zetten voor streaming / gaming / etc.
Het liefst zou ik er nog een barretje oid bij willen, maar dat wordt te krap helaas.
Ondertussen leg ik elke maand wat geld opzij voor een goede 4K beamer, een goed scherm, goede speakers en versterker. Zo doet het straks wat minder pijn :+

Mijn ultieme droom is toch eigenlijk ooit wel een woning met een kelder. Dat lijkt me ideaal voor een echte mancave waar je ongestoord film en voetbal kan kijken met vrienden onder het genot van veel bier :P

Anyways, als er ontwikkelingen zijn of de bouw is begonnen, dan post ik hier. Tot die tijd lurk ik lekker mee en geniet ik van de creaties ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• ebk71
  • Laatst online: 00:39
Deze moet ik even delen. Mijn vriendin zit naast me en zegt: Een mancave begint met een bordje "geen toegang voor vrouwen".

• OverSoft
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14-12 14:54

Hier mijn mancave.

Heb onze los-staande garage omgebouwd.
Ge-isoleerd, nieuwe vloer er in gelegd, wanden bekleed, verlaagd plafond en dat gestuct.
Airco unit er in voor verwarming in de winter / koeling in de zomer.

Heb gelijk een 4x6mm2 kabel naar de garage gelegd voor flipperkasten en eventueel een elektrische auto lader in de toekomst.
Volledig nieuwe electra installatie (zodat er uiteindelijk 7 flipperkasten in kunnen) en iedere kast een netwerk aansluiting (eventueel voor de toekomst).

Hij's nog niet helemaal af (een muur krijgt nog baksteen steenstrips), maar het idee is er iig.

OverSoft wijzigde deze reactie 29-01-2019 12:17 (80%)

• enzil
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-12 12:43

Dit is het gamehoekje van mij en m'n huisgenoot.

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Zo zag mijn kelder eruit toen ik dit huis kocht in oktober.

45m2

Nu staat het vol met rotzooi door het verbouwen van de rest van het huis, maar ik heb al wel krachtstroom aangelegd en dit wordt m'n werkplaats voor houtbewerking. Voor mij de ultieme cave met formaatzaag, lintzaag, werkbanken, freestafel, etc.

• royduin
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14-12 15:49
Mijn mancave en thuisbioscoop in 1 op zolder: https://photos.app.goo.gl/CwiXq4vGXEFAsF3R7, begint nu aardig vorm te krijgen. Wat er nog op de todolist staat; Teufel Atmos speakers aan het plafond monteren en de achterwand grijs schilderen 8)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Nice!

ik ben enigszins in spagaat over de bioscoopstoelen: ja voor het gevoel van het echte bioscoopgevoel maakt het het wel af als detail, daarentegen verafschuw ik het zitcomfort van een gemiddelde bioscoopstoel, zeker als je meer dan 1 film gaat kijken. Ik zou dan denk ik toch hele comfortabele (fold out) stoelen of een bank neerzetten denk ik.

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:08

Punkrocker

Mostly harmless

Angeloonie schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:11:
Mancave aanwezig :Y)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Waar je rekening mee moet houden:
- Internetaansluitingen (kabel)
- Is het warm genoeg
- Stopcontacten
Millennium Falcon!
_/-\o_ _/-\o_

"What do you get if you multiply six by nine..."

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik heb ook ooit eens een mancave gehad. Heerlijke 32m2 éénkamer studio met uitzicht op een dijk met koeien en schapen.

Tot er een vriendin bij kwam wonen....
Op de plek waar vroeger stinkende oude shirts lagen, liggen nu bh's en peuter kleding.....

https://tweakers.net/ext/f/g0F0IM25fHHBEZu6itW5tv23/thumb.jpg

fm77 wijzigde deze reactie 30-01-2019 11:19 (22%)

• sbruynis
  • Laatst online: 13-12 07:22
Rene44 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 01:08:
af n toe een bloemetje meeneemt..
Als ik een bloemetje meeneem wordt mijn vrouw achterdochtig. Zo romantisch ben ik niet :X

• Micio Nero
  • Niet online
Harrie_ schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:37:
[...]

Waar moet ik dan aan denken?
Hangt af van waar je wilt wonen. In ons geval: 185k voor 105m² plus zolder (daar staat al een kamertje en er is mogelijkheid voor 1 of 2 meer), kelder, garage (verwarmd) én carport, 630m² grond, op 1,5km afstand van het centrum (stad van 200k inwoners). Het huis is, op de kelder na, in 2004 volledig gerenoveerd.

Als je reistijd geen probleem vindt en in een dorp gaat wonen op pakweg 20-40km van de stad, kun je met hetzelfde geld veel meer kopen, zelfs 200m² met een paar duizend m² grond voor 150-200k is niet ondenkbaar.

Zoiets, bijvoorbeeld.

Als je in de buurt van Helsinki wilt wonen is dat natuurlijk een heel ander verhaal, daar zijn de prijzen vrij hoog... :'(

Micio Nero wijzigde deze reactie 30-01-2019 13:56 (6%)

• blubbers
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11-12 15:38
Man cave is nog een work in progress. :*)

Voorste ruimte wordt de ingang naar de kelder, stockage voedingswaren en technische ruimte,
middelste ruimte wordt de echte cave en de achterste ruimte is nog niet bepaald ;)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Nice, ideaal om het zo van tevoren al in te kunnen bouwen :P

Zelf ook helemaal zo bedacht/ontworpen?

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

blubbers schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:56:
Man cave is nog een work in progress. :*)

Voorste ruimte wordt de ingang naar de kelder, stockage voedingswaren en technische ruimte,
middelste ruimte wordt de echte cave en de achterste ruimte is nog niet bepaald ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als dit mijn kelder / mancave was dan zou ik zeker in de stockage-ruimte een kastenwand langs de muur maken voor voorraad waarbij 1 kast/kastgedeelte de toegangsdeur vormt tot de mancave :9~

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Harrie_ schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:15:
[...]

Als dit mijn kelder / mancave was dan zou ik zeker in de stockage-ruimte een kastenwand langs de muur maken voor voorraad waarbij 1 kast/kastgedeelte de toegangsdeur vormt tot de mancave :9~
Goed idee ja! ik zou zelf ook iets tofs verzinnen als subtiele, 'geheime' doorgang!

• Stephanvr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14-12 15:52
Wij hebben recentelijk een huis gekocht. Onze mancave gaat een groot gedeelte van de kelder bevatten. Ik verwacht dat we over een maandje starten met de bioscoop (plafond, licht, muren, vloer, ..)

Stephanvr wijzigde deze reactie 30-01-2019 15:04 (5%)

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-12 23:42

Tusk

Om daarom!

pirke schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:53:
Waarom een losse cave? Dat kan prima in de woonkamer... :) Ons vorige huis:

[Afbeelding]
Dat vind ik dus ook. Mancave is het eindpunt van vrouwenemancipatie. Zij zijn overal in het huis 'de baas' en jij mag 1 kamertje je ding doen. Belachelijk! Tijd voor mannenemancipatie. Kom voor jezelf op en laat je niet wegpesten naar de zolder!

Vroeger hadden vrouwen maar 1 recht: het aanrecht. Nu hebben mannen maar 1 verbleef en dat is hun mancave..... ofzoiets :z

* Tusk for president!

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Tusk

Tusk

Om daarom!

Maar alle planten, fotolijstjes, wandspreuken, theelichtjes, leuke schaaltjes en weet ik wat voor troep wel?

Waarom wel een kitscherige kandelaar en geen Star Wars miniatuurtje (ik noem maar wat)? Waarom moet de man zijn leuke spulletjes in een zolderkamer achter slot en grendel stoppen en mag de vrouw de rest van het huis vullen met bovenstaande spulletjes. Das mijn punt :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
ach, als je samenwoont, sluit je nu eenmaal compromissen. Je brengt allebei wat in, je levert allebei wat in.

Toch fantastisch als je gewoon lekker 1 ruimte hebt waar je dat niet hoeft te doen en je helemáál los kunt?? Iedereen happy.

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14-12 18:57

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Tusk schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:10:
Maar alle planten, fotolijstjes, wandspreuken, theelichtjes, leuke schaaltjes en weet ik wat voor troep wel?

Waarom wel een kitscherige kandelaar en geen Star Wars miniatuurtje (ik noem maar wat)? Waarom moet de man zijn leuke spulletjes in een zolderkamer achter slot en grendel stoppen en mag de vrouw de rest van het huis vullen met bovenstaande spulletjes. Das mijn punt :)
Als iemand zijn/haar relatie zo ervaart (de één moet van de ander de spulletjes in een zolderkamer achter slot en grendel zetten terwijl die ander het huis vervolgens wel vol zet met de eigen spulletjes) dan kan je je afvragen of die relatie wel gelijkwaardig is en of dat wel een wenselijke relatie is.

Mooi fout is niet lelijk

• Tusk

Tusk

Om daarom!

Het gaat niet over mijn relatie of die van iemand anders. Ik ben hier de principiële Maxim Hartman aan het uithangen. Hoop dat dat wel duidelijk is :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Ja leuk, misschien kun je dat dan in je eigen topic gaan doen :7

ik ben benieuwd naar de verhalen en foto's van mensen die wél een mancave hebben/willen/overwegen.

• PatrickPR
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13-12 16:03
Tusk schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:10:

Bij ons staat de Lego Wall-E 21303 gewoon langs de TV en de Lego Technic BMW motor 42063 op de sub. Veel meer plek voor mijn Lego is er ook niet in de woonkamer.

Mijn vrouw vind de Wall-E dan ook erg leuk en schattig, ze vond de film ook erg tof. De motor accepteert ze gewoon. Maar dat geld ook voor mij als ze weer met wat aan komt. Het is toch vooral geven en nemen, en geef elkaar de ruimte (ook voor de hobby's).

• Atmoz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-12 13:32

Atmoz

Techno!!

YaaD schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:31:
@Atmoz Direct ook maar uitnodigen? Misschien heeft hij recentelijk ook nog wat gewijzigd aan zijn mancave? :+
@L.N. was gisteren hier en tipte me ook al hierop :) (leuk topic trouwens!!)

Ik krijg geregeld te horen dat zo'n beetje m'n hele huis één grote mancave is O-)
Dus heb voor de show even wat foto's bij elkaar gesprokkeld...

Slaapkamer:

Computerkamer:

Woonkamer:

Thuisbioscoop:

De garage c.q. één van m'n belangrijkste ruimtes:

....waar ik ook geregeld feestjes geef:

De relax-ruimte waar ik geregeld muziek luister staat nog niet op de foto, dat zal ik binnenkort ook eens gaan regelen :)

Thuisbioscoop Limburg

• gr8slayer
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-12 15:45
Atmoz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:41:
[...]

Ik krijg geregeld te horen dat zo'n beetje m'n hele huis één grote mancave is O-)

Slaapkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Computerkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Woonkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Thuisbioscoop:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De relax-ruimte waar ik geregeld muziek luister staat nog niet op de foto, dat zal ik binnenkort ook eens gaan regelen :)
Holy shit. Nice man. Mijn complimenten.

Play every day

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-12 12:08
[...]

Slaapkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Computerkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Woonkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Thuisbioscoop:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, laat maar. Ik ga mijn mancave niet meer laten zien :+

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Ik heb duidelijk iets in andere fora gemist _O-

Now we're talking _O_

• YaaD
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14-12 01:26
Ja je hebt altijd baas boven baas... er is een reden waarom ik hem tagde :+ Koning mancave hoor :P

bl44t

• Baytep
  • Registratie: november 2017
  • Niet online
Indiana Jones!!! Heaven is all around you!

• L.N.
  • Laatst online: 14-12 16:05
Ik heb geen mancave (tenzij je mijn garage zo wilt noemen), dus ik heb @Atmoz op dit topic gewezen. Gisteren nog een filmpje bij hem gekeken in zijn bioscoop...

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:58
[...]

Slaapkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Computerkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Woonkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Thuisbioscoop:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Moest gelijk aan je FOK! topic(s) denken! _/-\o_

• RUFFNECK
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13-12 19:57

RUFFNECK

Poentje

Geweldig @Atmoz! Mijn collega keek mee en zei dat je volgens hem van het woodworking forum bent?
Anyways, mag ik vragen waar je je tv meubel (woonkamer) vandaan hebt? :)

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:39
Ben wel benieuwd naar die lamp in je computerkamer, wat voor iets is dat?

Met gestrekt been.

• Ruudje88
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12-12 20:10
[...]

Slaapkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Computerkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Woonkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Thuisbioscoop:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als Limburger Heineken in de koeling?! Foei :+

• Stefan H
  • Laatst online: 14-12 19:20
gr8slayer schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:31:
[...]

Holy shit. Nice man. Mijn complimenten.
Dit inderdaad :p

Wat gaaf gedaan, prachtig!

Heb je ergens beschreven hoe je die leds in je slaap/bad/tv kamer zo gemaakt hebt?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Thanks voor de leuke reacties allemaal _/-\o_
RUFFNECK schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:02:
Geweldig @Atmoz! Mijn collega keek mee en zei dat je volgens hem van het woodworking forum bent?
Anyways, mag ik vragen waar je je tv meubel (woonkamer) vandaan hebt? :)
Klopt, ik zit ook (wel eens) op Woodworking.
Alleen heb ik daar de laatste tijd 0,0 tijd voor gehad, dus het is inmiddels alweer enkele maanden geleden dat ik daar ben geweest :+

Dat meubel heb ik zelf gemaakt. In het midden zit de centerspeaker van de surround setup.
Artbij schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:05:
Ben wel benieuwd naar die lamp in je computerkamer, wat voor iets is dat?
Dat is een zelfgemaakt iets... Beetje om in de "space sfeer" te komen zegmaar 8)
Er zitten ventilatoren in die (geheel geruisloos) in de zomer voor lekkere verkoeling zorgen en natuurlijk ook meehelpen aan de sfeer. Ik moet het -zoals je kunt zien- wel nog eens afmaken :X
Ruudje88 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:27:
[...]

Als Limburger Heineken in de koeling?! Foei :+
Uhm tja, dit was in de aanbieding toen :P
Maar meestal ligt er Jupiler en speciaalbier in:

Stefan H schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:31:
[...]

Dit inderdaad :p

Wat gaaf gedaan, prachtig!

Heb je ergens beschreven hoe je die leds in je slaap/bad/tv kamer zo gemaakt hebt?
De LED's op de slaapkamer zijn gewoon van die RGB-LED-strips van Ebay (aangestuurd met een Arduino).
Wat zou je daar over willen weten?

Thuisbioscoop Limburg

• unezra

unezra

@Atmoz Ik krijg ongelooflijke dorst van die laatste plaatjes. :)
Hier is er 1 plank in de koelkast en 1 plank van 40x40 in de voorraadkast beschikbaar voor bier.

(Ok, "kleine" nuance, in de woonkamer staat ook nog een kast vol whisk(e)y, er is nog een plank van 40x40 voor wijn én er staat vaak een krat bier in de meterkast.)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

unezra schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:28:
@Atmoz Ik krijg ongelooflijke dorst van die laatste plaatjes. :)
Lol, dat komt dan goed uit: 't is namelijk weeeeekend :D :9 O+
Hier is er 1 plank in de koelkast en 1 plank van 40x40 in de voorraadkast beschikbaar voor bier.

(Ok, "kleine" nuance, in de woonkamer staat ook nog een kast vol whisk(e)y, er is nog een plank van 40x40 voor wijn én er staat vaak een krat bier in de meterkast.)
Nou, met dit weer kun je de boel ook gewoon buiten lekker koel krijgen. Geen koelkast voor nodig :P

Maareh... ik vind 't ook wel fijn om vanalles in huis te hebben.

Heb in de woonkamer een wijnkastje gemaakt:

De wiskey/strekte drank heb ik in een aparte kast (nog niet zo lang geleden gemaakt :)) staan in de kamer:

De minibar op de slaapkamer is meestal alleen gevuld met Toblerone, M&M's en rode wijntjes:

[edit]

Ohja, onderin dat wijnkastje in de woonkamer zitten nog 2 schappen waar precies (scheelt nog geen cm) 2 kratten bier in kunnen :9 (speciaal scharnier voor gefixt zodat die er makkelijk in/uit kunnen 8) )

Atmoz wijzigde deze reactie 02-02-2019 11:47 (7%)

Thuisbioscoop Limburg

• unezra

unezra

Atmoz schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:46:
[...]
Lol, dat komt dan goed uit: 't is namelijk weeeeekend :D :9 O+
Ik sluit niet uit dat ik over enkele uren mijn eerste biertje open trek. :)
Nu nog niet, niet zozeer vanwege het tijdstip als wel dat ik nog wat wil doen waarbij enige intoxinatie mogelijk onprettig is. (Niets gevaarlijks, ik ga muziek maken, maar hoewel soms een biertje helpt om het wat soepeler te krijgen ga ik ook rommelen met een score editor en dat is toch wel een beetje pietje precies nootjes knutselen.)
[...]
Nou, met dit weer kun je de boel ook gewoon buiten lekker koel krijgen. Geen koelkast voor nodig :P

Maareh... ik vind 't ook wel fijn om vanalles in huis te hebben.
Same here.
Alleen drink ik meestal in mijn eentje en drinkt mijn vrouw af en toe een wijntje.

Kortom, geen kroeg-voorraden nodig.
Heb in de woonkamer een wijnkastje gemaakt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fraai!
De wiskey/strekte drank heb ik in een aparte kast (nog niet zo lang geleden gemaakt :)) staan in de kamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:)

Ik heb een verhoogde Billy daarvoor. En ja, die staat redelijk vol. Wel staan alle flessen netjes naast elkaar, zoals in de winkel. Lampje er boven. Toont mooi. Al zou je het hele jaar geen druppel drinken dan is het op deze manier toch nog een mooi object ind e woonkamer.

(Ik koop ook stelselmatig meer whisk(e)y dan ik op drink, alleen moet ik langzaam maar eens meer gaan drinken dan ik koop. Als de kast vol is mag er geen whisk(e)y meer bij.)
De minibar op de slaapkamer is meestal alleen gevuld met Toblerone, M&M's en rode wijntjes:

[Afbeelding]
Lekker!

Minibar op de slaapkamer hebben wij niet, ik gooi gewoon zooi in mijn nachtkastje. Slaapkamer is toch in de winter maar een graad of 12. Da's zo koel dat ik prima mijn biertjes dáár koud kan zetten.

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:00

mr.DJ95

Boost!

[...]

Zoek je nog iemand die op je huis past als jij met vakantie bent?

mr.DJ95 geeft zich vrijwillig op in ruil voor een volle koelkast.

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12-12 20:44
@Atmoz coole bloesem (sierkers?).

ToyotaMR2 wijzigde deze reactie 02-02-2019 13:46 (20%)

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Thanks!

Klopt, het is de Japanse Kers :D

Het kastje eronder heeft een "geheime" toegang:

Thuisbioscoop Limburg

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:25
[...]

Gaaf hoor! Naast het geld wilde ik dat ik de ruimte had!

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:53
KatirZan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:41:
Mijn huis staat het niet echt meer toe om een mancave te hebben (zolder verbouwd naar slaapkamer en washok + stookhok + rommelhok :+ ). Mijn schuur is op dit moment mijn mancave geworden, welke echter ook weer helemaal volgestouwd staat met spullen van anderen...

Maar zoals al eerder vermeld in dit topic door andere Tweakers : Ik heb geen mancave nodig, slechts een plek waar ik zo af en toe mijn hobby kan toepassen...en daar verleend het volledige huis zich prima voor :+
Je hoeft je niet aangevallen te voelen...

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:53
Waarom verantwoord je dat je geen mancave hebt in het topic dat is voor mensen die wel een mancave hebben/willen?

• royduin
  • Laatst online: 14-12 15:49
royduin schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:27:
Mijn mancave en thuisbioscoop in 1 op zolder: https://photos.app.goo.gl/CwiXq4vGXEFAsF3R7, begint nu aardig vorm te krijgen. Wat er nog op de todolist staat; Teufel Atmos speakers aan het plafond monteren en de achterwand grijs schilderen 8)
Inmiddels hangen de Atmos speakers: https://photos.app.goo.gl/gJDzxkDhc1Unf6Bz7 8) Teufel Reflekt speakers zijn het.
bladiblo schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:24:
[...]

Interessant project! Ik ben bezig mijn zolder (weliswaar anders van vorm) te verbouwen en om te vormen tot semipermanente thuisbioscoop. Het einde begint in zicht te komen gelukkig, Ik heb dezelfde beamer overwogen maar uiteindelijk voor een 2e hands een semi-shortthrow Benq gegaan. Ivm met Atmos wil ik wel dezelfde Denon aanschaffen, bevalt hij goed?
De receiver bevalt mij prima :) Atmos en DTS:X support, maximaal 7.2 of 5.2.2 speakers en meer dan genoeg ingangen. Ik kan toch niet meer speakers kwijt, heb niet nog meer ingangen nodig en qua features worden de duurdere modellen ook niet veel uitgebreider.

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online
Na @Atmoz durft niemand meer wat te laten zien _/-\o_ _/-\o_

Ik denk vrijgezel of homo ;) :+

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Grolsch schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:07:
Na @Atmoz durft niemand meer wat te laten zien _/-\o_ _/-\o_

Ik denk vrijgezel of homo ;) :+
Lol :P :+ _/-\o_

Nee, m'n vriendin vind 't allemaal wel relax :D

Thuisbioscoop Limburg

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online
Atmoz schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:09:
[...]

Lol :P :+ _/-\o_

Nee, m'n vriendin vind 't allemaal wel relax :D
Zuinig op zijn, zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt :+

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• vanisher
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:21
Jeez Atmoz, ik heb nog wat te doen denk ik :) Echt heel knap en mooi! (je creaties :) )

• technopeuter
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:46
migchiell schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:47:
Amateurs. Mijn mancave is bijna 100 m2 en bevat een woon-eetkamer en suite, flinke slaapkamer, gameroom, keuken, badkamer en een balkon. Heb geen enkele concessie hoeven doen aan mijn vrouw :)
Ik heb een mancave van 140m2 (bij mijn huidige ex weggegaan en 3 weken later dit gekocht) in mijn oude huis was dus echt geen enkel plekje meer voor me, zelfs de kinderen zeiden dat op den duur en hebben meegeholpen aan de inrichting van mijn nieuwe plekje met: beamer, veel luidsprekers en radio's, jungle(60planten), lego, liters drank, palletbed, boekenkasten en inpandige werkplaats. Maar niks komt ook maar in de buurt van Atmoz, Hij heeft dan weer geen roze bad...

technopeuter wijzigde deze reactie 08-02-2019 22:24 (5%)

The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim

• DamirB
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13-11 12:16
Wauw, waanzinnig gaaf. Zeer mooie audio ook!
[...]

Slaapkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Computerkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Woonkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Thuisbioscoop:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• macnerd
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-12 18:07

macnerd

No Apples please :-)

KatirZan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:41:
Mijn huis staat het niet echt meer toe om een mancave te hebben (zolder verbouwd naar slaapkamer en washok + stookhok + rommelhok :+ ). Mijn schuur is op dit moment mijn mancave geworden, welke echter ook weer helemaal volgestouwd staat met spullen van anderen...

Maar zoals al eerder vermeld in dit topic door andere Tweakers : Ik heb geen mancave nodig, slechts een plek waar ik zo af en toe mijn hobby kan toepassen...en daar verleend het volledige huis zich prima voor :+
Prefab kelder niks voor je?

't Is dat ik al teveel in de verbouwing van m'n huis heb gestoken (> 20.000) anders had ik er allang eentje genomen. Ik heb ruimte voor de grootste variant (18 x 5,5 m) naast m'n huis. De voornaamste reden voor mij zou zijn dat ik dan ook 's nachts bv muziek kan maken zonder iemand te storen (ik ben een nachtmens). Nu heb ik gewoon m'n zolder als eigen ruimte, en vriendin kan 2 andere kamers gebruiken voor zichzelf.

MacNerd

• Phomer
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-12 15:44
Zolder is mijn domein!
Optoma 1080p beamer, XboxOne, Ps4 + Vr met kabels aan het plafond gemonteerd, 5.1 via Onkyo versterkertje, 48" samsung monitor en natuurlijk twee driezitters!

Vr

De kids genieten ook mee

klushoekje

Phomer wijzigde deze reactie 09-02-2019 10:00 (55%)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
macnerd schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 02:33:
[...]

Prefab kelder niks voor je?

't Is dat ik al teveel in de verbouwing van m'n huis heb gestoken (> 20.000) anders had ik er allang eentje genomen. Ik heb ruimte voor de grootste variant (18 x 5,5 m) naast m'n huis. De voornaamste reden voor mij zou zijn dat ik dan ook 's nachts bv muziek kan maken zonder iemand te storen (ik ben een nachtmens). Nu heb ik gewoon m'n zolder als eigen ruimte, en vriendin kan 2 andere kamers gebruiken voor zichzelf.
Ideaal! Mn vriendin ook wel voor te porren (hangt er wel een beetje vanaf waar we straks komen te wonen, hebben nu een op het oog met een tuin van 15m diepte dus 15x5,5 zou wel echt de bom zijn.

Gelijk even een offerte opgevraagd (ben wel benieuwd wat de totale kosten zijn als je ook dingen erbij rekent als uit/afgraven, leidingen, stroom/etc aanleggen.

Moet je voor zoiets trouwens nog een vergunning aanvragen?

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:09
[...]

Slaapkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Computerkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Woonkamer:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Thuisbioscoop:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

#Qfawesomeness

• Max-Imus
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 12-12 17:20
@Atmoz waarvoor is die ring van fans aan het plafond?
mooie setup trouwens! altijd gaaf om een paar b&w in het wild te zien.

Ben zelf nu bezig met spullen aan het kopen voor mn man-zolder, wat is jullie mening over beamers vs tv's?

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:10
Atmoz schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 14:31:
[...]

Nieuw Poelveld.

Gaat binnen enkele maanden in de verkoop :)
Grappig, ben daar net 2 maanden weg en ga opnieuw bouwen daar. Waar ga je heen?

• L.N.
Hoijong schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:24:
[...]

Hij blijft in Eijsden.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:10
Begrijpelijk, zou er ook niet weg willen nu tijdelijk even huren in het oude centrum.
On topic was ik nieuwsgierig of @Atmoz een geheel nieuwe mancave gaat optuigen of een oud pand gaat omturnen. Dat laatste lijkt me een uitdaging.

Beide leuk om te zien overigens.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12-12 20:44
@Atmoz als je die bak met bloesem los weg doet, let me know 😜

TK: Lenzers LEW102 horloge

• akatar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-12 15:00
OverSoft schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:12:
[Afbeelding]

Hier mijn mancave.

Heb onze los-staande garage omgebouwd.
Ge-isoleerd, nieuwe vloer er in gelegd, wanden bekleed, verlaagd plafond en dat gestuct.
Airco unit er in voor verwarming in de winter / koeling in de zomer.

Heb gelijk een 4x6mm2 kabel naar de garage gelegd voor flipperkasten en eventueel een elektrische auto lader in de toekomst.
Volledig nieuwe electra installatie (zodat er uiteindelijk 7 flipperkasten in kunnen) en iedere kast een netwerk aansluiting (eventueel voor de toekomst).

Hij's nog niet helemaal af (een muur krijgt nog baksteen steenstrips), maar het idee is er iig.
Ziet er super uit, zoals al door iemand opgemerkt is een mancave voor mij ook meer dan een ruimte waar een tv of pc staat, hierbij de mijne:

http://www.xgamer.nl/flip.png

• Torgo
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14-12 12:41
Mijn mancave. 😀. Combinatie van thuis werk plek, work-out room om te kunnen fietsen met smart trainer tegen/met anderen (Zwift) en ook de pokerroom. Tafel staat er alleen tijdens poker avonden. Ik heb er ook nog 12 van die hele foute hotel conferentie stoelen bij en een bizarre hoeveelheid pokerchips. 😂

https://tweakers.net/ext/f/pihQpvIpJbavzN9bkt9ZS5KA/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/i40SLLTfHm6SPJrkrU1QyjQZ/thumb.jpg

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Max-Imus schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:43:
@Atmoz waarvoor is die ring van fans aan het plafond?
Dat is een eigen creatie (plafondlamp met inderdaad fans erin + blauwe LED-verlichting) om het wat meer "spacy" te maken in die kamer :) Achter me heb ik over de hele muur een kastenwand gemaakt met daarop posterbehang van een space-ship, want het past wel erbij zegmaar :) De fans draaien op 7v en hoor je dus niet. Omdat het er zo veel zijn zorgen ze tijdens de warme dagen wel voor wat verkoeling.
mooie setup trouwens! altijd gaaf om een paar b&w in het wild te zien.
Dankje! Ben d'r ook echt ontzettend blij mee O+
Ben zelf nu bezig met spullen aan het kopen voor mn man-zolder, wat is jullie mening over beamers vs tv's?
Alleen met een beamer kun je het échte bioscoop gevoel tevoorschijn toveren. Of je moet zoveel geld hebben om een 100" tv te kunnen betalen O-) Eigenlijk is projectie maar k*t ten opzichte van een mooie OLED-tv, maarja....

Om een voorbeeld te geven: mijn 77" OLED in de woonkamer ziet daar redelijk groot uit, maar hang ik die in het HT, dan zou je denken "is dit het nu"? ;)
Hoijong schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 16:24:

Ah, kijk aan! Kleine wereld :P
Ik ga iets dichter bij de Maas wonen. (en véél korter bij c.q. op enkele minuten lopen van het beste terras van Limburg 8))

Dit gaat m'n nieuwe mancave worden:

Kan niet wachten om daar te beginnen :9 Ik heb sowieso de hele onderverdieping/kelder tot m'n beschikking O+ (m'n vriendin wilde de plannen voor de keuken tot haar "project" maken, de rest van het huis mag ik alles doen/bepalen _/-\o_)

In ieder geval genoeg plaats voor (bijna) al m'n plannen die ik in de jaren verzameld/bedacht heb!
Eigenlijk moet jij ook gewoon hier heen verhuizen :+
Hoijong schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:08:

Begrijpelijk, zou er ook niet weg willen nu tijdelijk even huren in het oude centrum.
On topic was ik nieuwsgierig of @Atmoz een geheel nieuwe mancave gaat optuigen of een oud pand gaat omturnen. Dat laatste lijkt me een uitdaging.

Beide leuk om te zien overigens.
:)
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:14:
@Atmoz als je die bak met bloesem los weg doet, let me know 😜
Ik denk dat deze gewoon hier blijft staan. Maar is makkelijk zelf te maken he :>

Thuisbioscoop Limburg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• L.N.
Atmoz schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:15:

Eigenlijk moet jij ook gewoon hier heen verhuizen :+
Goed plan! Breng jij dan elke dag mijn dochters naar school, haal je ze bij vriendinnetjes en breng je ze naar hockey? ;)

Maareh, ik help je wel met het bouwen van jouw nieuwe mancave. Wordt die lintzaag van jou ook nog eens gebruikt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:52

JT

VETAK y0

Wow @Atmoz , bizar. Heb je dan ook nog een vrouw? :P Edit: zowaar :o

Ik mag op zich niet klagen. Ik heb een vrouw. Toch heb ik 2 Kef boekenplankluidpsprekers in de woonkamer op een respectabele plek, komende week een B&W subwoofer erbij. Op de eerste verdieping op het kleine kamertje mijn bureau met 34" scherm, verder wat kasten voor opslag. En dan iets minder dan de helft van de zolder voor een 7.1 home theatertje van Mission met een Pioneerreceiver en momenteel een Rel Quake 2 en MJ Acoustics Pro 50. Ik heb nog 2 HiVi SP10's liggen om nog eens 2 Sunfire-achtige subs van te maken. Ik heb daar ook wat aandacht besteed aan de akoestiek. Zodra het binnenkort weer een beetje toonbaar is zal ik eens pics maken. Op zolder staan helaas ook zaken als koffers, administratie, een logeerbed en nog wat andere zaken dus de hele zolder claimen lukt niet :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:52

JT

VETAK y0

Hier mijn halve cave :) Nog niet helemaal af maar wel blij mee!

JT wijzigde deze reactie 06-03-2019 14:02 (17%)

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:51

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ga al die thuisbioscopen als mancaves eens lekker doorbreken :p

Dit is mijn cave:
IMG_1006 by Chris Hogevonder, on Flickr

Niks geen comfy bank of hifi surround (dat staat waar het hoort, in de woonkamer ;) ), maar een kleine 25M² aan klusruimte waar ik niet voorzichtig hoef te doen met vloeistoffen of ander spul. Er hangt 280W aan ledpanelen, werkbank, kasten en muur vol gereedschap:
IMG_20190211_195830 by Chris Hogevonder, on Flickr

Voor in de winter staat er een elektrisch kacheltje en is het prima klussen daar.

Wat betreft de AV, dat is dus gewoon de woonkamer:
IMG_0191 by Chris Hogevonder, on Flickr
De tv is een 40" en voor de kijkafstand nog steeds prima, en aan gaming doen we niet echt dus geen spelcomputers hier in huis.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Mystikal
  • Laatst online: 14-12 16:33

Mystikal

It never hurts to help

deepbass909 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:52:
Ik ga al die thuisbioscopen als mancaves eens lekker doorbreken :p

Wat betreft de AV, dat is dus gewoon de woonkamer:
[Afbeelding]IMG_0191 by Chris Hogevonder, on Flickr
De tv is een 40" en voor de kijkafstand nog steeds prima, en aan gaming doen we niet echt dus geen spelcomputers hier in huis.
Welk merk tablet hangt daar aan de muur? B)

:+

On a sidenote. Naast de normale tv hoek met een LG55C8 en natuurlijk de basement bios, van de week ook een uitbreiding gekregen om mijn outdoor mancave :) .

Een Samsung UE49NU7100 Zwart voor onder de veranda. Helaas nog geen plaatjes van alles in bedrijf. (ik wacht even op beter weer). Maar dit buitenverblijf is bijna net zo goed als de basement bios en zeker beter dan de indoor tv hoek.

Hieronder wel een sfeer impressie. Al mist hier nog een en ander ten opzichte van de huidige situatie:
-2,5 persoons tuinbank
-rechterzijde ook dicht gezet met glazen schuifwand
-heater aan het plafond
-(niet zichtbaar) keuken op 5 meter afstand in het tuinhuis
-Wat verdere aankleding (zoals planten en een nieuwe tv meubel)

Laat het voorjaar maar komen!

Mystikal wijzigde deze reactie 14-03-2019 13:38 (43%)

Basement Bios ---- Exo-S

• Jelte,89
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14-12 18:17

Jelte,89

Woodworking

Ik ben ook meer een buiten/schuur mens... Klus graag of zit met een biertje onder de veranda,

Vind een mancave dan ook echt wel gaaf, maar ik heb er zelf niet zoveel aan :)
Van't zomer als ik buiten klaar mijn 'domein' ook maar eens showen dan...

Tease pic, maar door de meeste van jullie al wel gezien denk ik...

Revive the guild!

• AlexDeventer
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14-12 12:40
Niet zoals de meeste, maar wel mn eerste keer uit het ouderlijk huis samen met mn vriendin en mocht 1 kamer naar wens inrichten :)
Met een:
-Xbox one met Plex/Netflix
-1080P beamer (Die ondertussen wel netjes aan het plafond hangt)
-Logitech Z5500
-2 mooie poang ikea stoelen, niet duur wel mooi.
Al met al heeft bovenstaande rond de +/- 600 gekost en vond ik dat wel een leuk bedrag :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Thuisbioscoop Limburg

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True