Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Potentiaalvereffening badkamer nieuwbouwwoning

Pagina: 1
Acties:

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:32

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

MadEgg schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:03:
Hoe zou er nog spanning kunnen komen op die kraan als er geen elektra in de buurt komt en de leidingen ook niet geleiden?
Zoals @sypie al vertelt, er zit meer risico in een badkamer dan je zou denken. Plaatje uit mijn vorige link in dit topic:
Bathelec01

Specs

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:19
BrainCrash schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 00:21:Natuurlijk zal het nooit 0 ohm zijn. Niets is ooit 0 ohm, tenzij je supergeleidende bedrading hebt gebruikt, afgekoeld tot -273 graden celcius of zo.. .en dan nog zit je met de meetweerstand van je multimeterdraden, en de contactweerstand tussen de meetpennen die je gebruikt en het oppervlak waar je contact mee maakt...

Maar als je ..zeg... minder dan 5 ohm of zo meet tussen de metalen afvoer (douchedrain, wasbak of zo) en een WCD-aardpen, dan durf ik met 100% zekerheid te zeggen dat dat door een aangesloten aardedraad komt, niet door een koperleiding... Er is namelijk gegarandeerd geen koperen waterleiding aangesloten op zowel de afvoer van een douchebak, als wasbak, als bad... dat zijn gewoon PVC rioolleidingen. Elektrisch super goed isolerend. ;)
Haha ik wist dat hij kwam (en daarom zei ik het ook) :+ Het gaat hier natuurlijk om een MM waarover we het hebben, zowel mijn Fluke (amptang) en Elro (op 200 ohm stand) geven netjes 0.0 ohm aan als ik de meetprobes tegen elkaar hou. Dat er toch nog wel weerstand in de orde van tienden/hondersten ohms is mag duidelijk zijn maar heeft de TS/Curly eigenlijk niets aan en is á la Tweakers om pagina's lang over te gaan zitten discussiëren. Wanneer mijn meter 4 of 5 ohm aangeeft heb ik echt een waardeloze aarde en zit er waarschijnlijk ergens een schroef los. Ik zie hier in huis gewoon netjes 0 op de meter (misschien nog iets achter de komma). Wat betreft de afvoer zie ik je punt maar bedenk ook zeg nooit nooit:

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Huawei

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True