Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ryzen Game PC 1200 EUR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Ik sta op het punt een nieuwe PC te bouwen. Maar ik ben er alweer een tijdje uit. Ik wilde graag mijn lijstje even laten checken door de experts hier :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Office en werk

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt op 1200 EUR, maar liever minder

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 27UK650 4K monitor
Samsung 500GB SSD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou het fijn vinden als mijn configuratie bekeken kan worden om zeker te zijn dat ik niets over het hoofd zie. Ik twijfel over de videokaart keuze.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, Liever geen Gigabyte artikelen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb goede ervaringen met de Fractal Design kasten. Ik had een Phanteks Evolv ATX in het verleden en hoewel ik dit een van de allermooiste kasten vindt, was ik niet blij met de airflow met de ingebouwde watercooling.

Ga je overklokken?
Misschien. In het verleden liep ik met Intel chips vaak gauw tegen beperkingen aan. Dit was meer doordat ik me er nog weinig in verdiept heb.

Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag zou willen weten of de gekozen onderdelen allemaal goed samenwerken.

- Ik lees over de B450 moederborden steeds zaken over slechte VRM's en dergelijke. Maar ik kom er niet helemaal uit of dit nou echt iets is waar ik me druk om moet maken met de gekozen onderdelen.

- Verder gebruik ik een 4K scherm van LG. Deze ondersteund freesync tussen de 40 - 60 Hz. Is het handiger om dan voor een AMD GPU te gaan?

- Het zou leuk zijn als mijn games op 4K kunnen draaien en hierbij hoeven de details niet op max te staan. Wat ik speel zijn games als Call of Duty, Tomb Raider, Overwatch. Is deze GPU hiervoor overkill?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 158,99€ 158,99
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 134,50€ 134,50
1MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 525,05€ 525,05
1Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black€ 132,81€ 132,81
1Cooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,75€ 32,75
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 122,50€ 122,50
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 83,95€ 83,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.190,55

BillSpaarbank wijzigde deze reactie 17-01-2019 23:44 (4%)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Beste antwoord (via BillSpaarbank op 18-01-2019 10:56)

• TechnoNoob
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 03-12 12:36

TechnoNoob

I'm just a noob.

In COD en Overwatch moet 4K 60 fps met deze kaart geen probleem zijn, je zult misschien een beetje met de settings moeten spelen.
Alleen bij de nieuwste Tomb Raider heb ik Mn twijfels of je 60 fps op medium gaat halen... Waarschijnlijk zul je de settings nog verder moeten verlagen. Het is nu eenmaal een vrij stevige game ;)

i5-8600K / Asus ROG Strix Z370-F GAMING / Nvidia Founders Edition GTX 1070 Ti / Corsair Vengeance 16 GB 3000 Mhz / Samsung 850 PRO 500 GB / WD Black 2 TB / Intel Optane 16 GB / Seagate Focus Gold 550 Watt / Phanteks P400S RED

Alle reacties

• BillSpaarbank
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:22:
@BillSpaarbank In de prijsklasse van je voeding zou ik nu voor deze gaan pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart of deze als er een update van 2080 in zit (ivm 4K scherm) pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
Wat is het voordeel van de Corsair voeding? Ik heb slechte ervaringen met Corsair voedingen met ratelende fans.

Upgrade naar een 2080 staat niet op de planning. Ik hou van af en toe een spelletje spelen, maar geef minder om de hoogste kwaliteit. Desnoods schroef ik de resolutie wat terug voor soepele framerates.

4K gebruik ik voornamelijk voor video's en bureaublad ruimte voor werk :)

• BillSpaarbank
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:34:
@BillSpaarbank De RM550X is een goede voeding. elke merk heeft wel mindere serie, maar Seasonic Focus 550, zou ik niet kopen. in voeding advies topic is daar genoeg over te vinden.
Ik ga even verder lezen en bestellen. :)

• BillSpaarbank
  • Niet online
Inmiddels alle spullen binnen en het draait super. Moest wel mijn RAM aanpassen in de BIOS aangezien deze standaard op 2133mhz draaide.

4k gamen met de 2070 werkt, maar wel wat dips in framerates. Op 1440p draait het echt super en het verschil is bijna niet waar te nemen. Thanx voor de adviezen!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True