Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaring met groendak voor geluidsisolatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:28
Wij wonen sinds kort in Amstelveen in de buurt van de aanvliegroute van de buitenveldertbaan. Dat betekent dus dat wij enige geluidshinder kunnen ervaren als deze baan in gebruik is. Dat geluid horen we dan ook binnen.

Nu hebben wij een plat dak en ik zag dat de gemeente Amstelveen subsidie geeft op groendaken. Ik las over groendaken dat het allerlei voordelen zou hebben, waaronder isolatie. Zowel isolatie qua energie (verkoelend in zomer en warmte vasthouden in winter) en geluid.

Ik las inmiddels op tweakers dat de claims van energie-isolatie niet kloppen. Ik vraag me dus af hoe het zit met geluidsisolatie. Dat lijkt namelijk wel een sterke claim te zijn, maar voordat ik geld in zo'n dak steek wil ik het wel zeker weten.

Heeft iemand ervaring met een groendak en de geluidsisolatie die het geeft voor vliegtuiglawaai? Ik snap dat het zal afhangen van de dikte, maar een paar db winst is natuurlijk al mooi.

Alle reacties

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True