Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaring met groendak voor geluidsisolatie

Pagina: 1
Acties:

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 02:00
Señor Sjon schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:53:
Je dakopbouw is ook later geplaatst? Je kan niet oneindig op oude funderingen straffeloos gewicht blijven toevoegen. Een laag van 10 cm water op een vierkante meter is al 100kg. Ga ervan uit dat het 40-50% het groene dak verzadigd, is dit al 50 kg/m2. Daar komt het dak dan nog bij.
Ik heb het even opgezocht bij een (renovatie) referentie project daar is er gerekend met 65 kg/m2 (volledig verzadigd) er is daar gebruik gemaakt van zoon kant en klaar zedium dak in een plastic bakje systeem
en was haalbaar doordat de ballast laag is verwijderd.

Helaas geen vliegroute, dus data over geluidsisolatie zou ik niet hebben, In de zomer is het er wel duidelijk minder warm.
Het dak werdt ook gebruikt door vogels om walnoten op stuk te laten vallen, en daar hebben ze nu geen last meer van (dus toch een soort van geluidsoverlastwerende werking :+ )

Volgens de data is dit systeem 58kg/m2
https://www.compleetgroen...en-sedumdak-mobiroof.html

Ik zou gewoon een fabrikant bellen, vaak is er wel 1 die voor zichzelf een soort van vuistregels heeft bedacht, dan kan je samen een beetje inschatten of iets haalbaar gaat zijn.
Daarna is echt rekenen natuurlijk wel een must.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True