leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Speaking of, ik denk niet dat ik kom met de trolley, dus als mensen iets willen proberen dan mag je het aangeven:Gonadan schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:41:
Oeh, Calumet verhuurt ook de R. *must resist* Eerst maar eens lekker weer objectieven 'uitwisselen'.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kun je dat eten?
https://www.flevo-landsch...bij-de-wilde-zwijnen.html
Afgelopen weekend is er weer iets heel leuks gebeurd in Natuurpark Lelystad. Er zijn namelijk wilde zwijntjes geboren! Er zijn drie jongen gespot.
...
lees verder op bovengenoemde link.
[ Voor 89% gewijzigd door ehtweak op 21-03-2019 17:56 ]
Die kleine zwijntjes kan je sowieso etenehtweak schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:50:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Kun je dat eten?
https://www.flevo-landsch...bij-de-wilde-zwijnen.html
Afgelopen weekend is er weer iets heel leuks gebeurd in Natuurpark Lelystad. Er zijn namelijk wilde zwijntjes geboren! Er zijn drie jongen gespot.
...
lees verder op bovengenoemde link.
Maar wat leuk nieuws , super schattig
Doen het goed op de BBQ. Hier nog stuk wild zwijn in de vriezer liggenNomad schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:02:
[...]
Die kleine zwijntjes kan je sowieso eten![]()
Maar wat leuk nieuws , super schattig
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Mooie gelegenheid om de 18mm weer eens op de camera te schroevenehtweak schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:50:
[...]
...
Eerder een stuk tele glas toch?
Je had deehtweak schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:44:
@BlaTieBla Eh? Een WA objectief om 'verse' zwijntjes te fotograferen?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
WA op FF wel ja, maar misschien is de sensor wel erg klein. Maar vooral wat @Universal Creations zegtehtweak schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:44:
@BlaTieBla Eh? Een WA objectief om 'verse' zwijntjes te fotograferen?
En je weet wat ze zeggen; als je foto niet goed is, zat je niet dicht genoeg op je onderwerp
Lijkt me erg leuk en interessant om mee te krijgen hoe jullie fotograferen!
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Nouuuu je moet wel eerst door een strenge ballotage commissiegamerboy schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:42:
Ik ben zelf nieuw tot zowel de camera wereld en dit forum! ben ik ook welkom om te komen?
Lijkt me erg leuk en interessant om mee te krijgen hoe jullie fotograferen!
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Haha geweldig man! Nog tips voor beginner/eerste keer ?Ventieldopje schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:51:
[...]
Nouuuu je moet wel eerst door een strenge ballotage commissieNee grapje, iedereen is welkom (ook aanhang).
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Drank halen voor de mods wordt altijd gewaardeerdgamerboy schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:53:
[...]
Haha geweldig man! Nog tips voor beginner/eerste keer ?
Ticking away, the moments that make up a dull day
Haha vind ik geen probleem 😁👌Wormaap schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:55:
[...]
Drank halen voor de mods wordt altijd gewaardeerd
Ochjee, meneer is ook net een mod en vertoont meteen diva gedrag....Wormaap schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:55:
[...]
* Universal Creations gaat hier in mee en verandert de regel in:
Drank halen voor de (ex-)mods wordt altijd gewaardeerd
Met ^^Universal Creations schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:43:
[...]
Ochjee, meneer is ook net een mod en vertoont meteen diva gedrag....
* Ventieldopje gaat hier in mee en verandert de regel in:
Drank halen voor de (ex-)mods wordt altijd gewaardeerd
Hele dag zeulen met m'n gear mag ook
[ Voor 6% gewijzigd door Ventieldopje op 22-03-2019 16:49 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2019 18:02 ]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Voor iedereen. Scoor je nog meer punten meeWormaap schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:55:
[...]
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee andere ideeën zijn welkom, maar tot nu toe werkte dit best OK geloof ik
Het bezoekerscentrum is nog dicht, dus gewoon om 10:00 verzamelen bij de ingang van de parkeerplaats naar het park?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij is het restaurant in het Natuurpark Lelystad gewoon open hoor:
https://www.haje.nu/restaurant-natuurpark/
het oorspronkelijke aanvangstijdstip stond op 12:00h. En dan is Hajé al open.
Zeker op zondagen, als het goed weer is, zijn er redelijk wat bezoekers.
https://www.flevo-landsch...ezet-in-de-maashorst.html
En er loopt een wisentstier uit het Natuurpark in de Maashorst (Brabant) rond.
[ Voor 61% gewijzigd door ehtweak op 24-03-2019 23:17 ]
Om 10:00 is het bezoekerscentrum inderdaad nog dicht, het restaurant ook overigens.ehtweak schreef op zondag 24 maart 2019 @ 23:06:
@Gonadan Dicht?
Volgens mij is het restaurant in het Natuurpark Lelystad gewoon open hoor:
https://www.haje.nu/restaurant-natuurpark/
het oorspronkelijke aanvangstijdstip stond op 12:00h. En dan is Hajé al open.
Zeker op zondagen, als het goed weer is, zijn er redelijk wat bezoekers.
Een oorspronkelijk aanvangstijdstip is voor zover ik weet niet bestaand, of in ieder geval niet in het topic gecommuniceerd. Vandaar mijn vraag om het concreet te gaan maken, dan kan daar ook geen verwarring over bestaan.
Dat is wel tof. Ben wel benieuwd hoe hard tweakers kunnen rennen met al die telekanonnen op hun rug.https://www.flevo-landsch...ezet-in-de-maashorst.html
En er loopt een wisentstier uit het Natuurpark in de Maashorst (Brabant) rond.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eh... echt wel.Gonadan schreef op maandag 25 maart 2019 @ 07:59:
[...]
Om 10:00 is het bezoekerscentrum inderdaad nog dicht, het restaurant ook overigens.
Een oorspronkelijk aanvangstijdstip is voor zover ik weet niet bestaand, of in ieder geval niet in het topic gecommuniceerd.

Er staat (nog steeds) in de datumprikker
Datum zo 14 april 2019 12:00
Dus?
12:00 vult de datumprikker zelf in als je geen tijd invult.ehtweak schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:13:
[...]
Eh... echt wel.![]()
Dus?
Zo posten zoals je nu doet komt niet zo vriendelijk over.
Ik denk dat om 10:00 beginnen een mooie tijd is, dat werkte bij andere meetingen ook altijd goed in het verleden
En geeft ons de ruimte om 1 of 2 keer gezamenlijk met de groep weer op 1 plek af te spreken.
Ah, iemand heeft in de datumprikker een tijd moeten toevoegen. Ik snap dat dat verwarrend kan zijn.ehtweak schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:13:
Eh... echt wel.![]()
Dus?
Mijn vraag was aan de organisatoren, van @PowerUp begreep ik onderhand al dat de intentie inderdaad weer iets als 10:00 was.
Edit: spuit11
Zeiss Distagon 21 f/2.8
BTW: wat is daar niet vriendelijk aan? Ik constateer iets (wat ik zelf niet gecreëerd heb) en stel daar een vraag over. Niks meer, niks minder.
Alsjeblieft geen dingen bedenken die er niet staan...
Overigens ben je niet verplicht om 10:00 al aan te sluiten. Meestal hebben we ook weer een moment tijdens de lunch waar dan bij het restaurant verzameld wordt zodat iedereen elkaar daar ook weer kan vinden.
Daarnaast is een tros tweakers met een ton aan fotogear lastig over het hoofd te zien, dus je kunt aansluiten wanneer je wilt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gerwin de Vries. (hij is ook te vinden op twitter)
Of via het Flevolandschap ff aan te kondigen dat er een hele tros tweakers gaat komen?
Daarmee jaag je hem alleen maar weg gok ikehtweak schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:25:
Misschien een idee om contact op te nemen met de boswachter aldaar?
Gerwin de Vries. (hij is ook te vinden op twitter)
Of via het Flevolandschap ff aan te kondigen dat er een hele tros tweakers gaat komen?
Idd; stond hier al: ehtweak in "Voorjaarsmeet - Natuurpark Lelystad 14 april!"Rubencs schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:38:
...word wel parkeergeld gevraagd a 3 euro.
Tenzij je begunstiger bent van Het Flevo-landschap...
Op die dag (14 april) is er ook een trouwbeurs:
https://www.haje.nu/nieuws/haje-trouwbeurs/

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 01-04-2019 22:42 ]
Ik ben bruiloftsfotograaf en ga dit jaar trouwenehtweak schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:42:
Hoezo timing? Gaat er iemand trouwen?
WA of UWA lens?ehtweak schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:00:
Gefeliciflapstaart dan!
BTW: er loopt voldoende BBQ materiaal rond:
[Afbeelding]
De techniek staat weer voor niets hèehtweak schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:00:
@BlaTieBla Alle info is te vinden als je de foto aanklikt... (op flickr). Compleet met GPS data.
Ze verkopen ze tegenwoordig ook bij Kamera Express zag ik, en die zitten hier in de buurt, dus ik ben al vast begonnen aan de voorbereiding voor volgende weekOrion84 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:37:
[...]
Ik denk - als ik dat lijstje zo zie - dat ik de ochtend ga benutten om bij onze vrienden op Urk even zo'n beach trolley op te pikken

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
10:00h? 11:00h? 12:00h?
@organisatoren: de boswachter/beheerder al ingeseind?
[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 05-04-2019 12:13 ]
Ik heb gelukkig niet zulke extreem zware lenzen bij me. Zal mijn A7R2 met 24-240mm lens meenemen en waarschijnlijk nog een paar primes (28mm en 50mm)Orion84 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:49:
[...]
Ze verkopen ze tegenwoordig ook bij Kamera Express zag ik, en die zitten hier in de buurt, dus ik ben al vast begonnen aan de voorbereiding voor volgende week
[Afbeelding]
Met een beetje geluk zijn er volgende week nog een paar geboren
Ik kom uit de buurt van Leiden en heb 3 vrije plekken in de auto als mensen in de buurt mee willen. Eventueel kan ik ook mensen op station Lelystad ophalen, voor de lichting die om 10:00 in het park willen zijn.
@Orion84 Ik ben wel benieuwd hoe mn 85mm en de Tamron het doen op de Z6. En hoe de Z6 met 24-70 F/4 S is. Moet wel even kijken of ik de Tamron een firmware update kan geven, anders doet ie niks behalve een error op de Z6

Heeft iemand toevallig een Tamron TAP-In console voor Nikon F vatting?
Mooi kan de de 100-400 gebruiken.Nomad schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:32:
Hoppa, de Eos R geregeld voor de meeting (te leen om te proberen) en de 60-600 Sport gekocht en meegenomen vandaag van de lokale shop. Ik ben klaar voor de zwijntjes
Ik denk dat er niemand van uit het hoge noorden vertrekt dus ik bied mij in dat geval graag aan!matje500 schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:28:
Ik heb er zin in!
Ik kom uit de buurt van Leiden en heb 3 vrije plekken in de auto als mensen in de buurt mee willen. Eventueel kan ik ook mensen op station Lelystad ophalen, voor de lichting die om 10:00 in het park willen zijn.
Gelukkig is vandaag FW 3.0 voor de A7III en A7RIII uitgekomen, ik dacht al dat het pas aan het einde van de maand zou zijn.
Vanuit Groningen heb ik nog wel een plekje over in de auto. Geen idee of dat helpt verderGjeest schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:58:
[...]
Ik denk dat er niemand van uit het hoge noorden vertrekt dus ik bied mij in dat geval graag aan!
Gelukkig is vandaag FW 3.0 voor de A7III en A7RIII uitgekomen, ik dacht al dat het pas aan het einde van de maand zou zijn.
Dat had inderdaad ook nog gekund, maar ik bedoelde Leeuwarden. toch bedankt voor het aanbodNomad schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:02:
[...]
Vanuit Groningen heb ik nog wel een plekje over in de auto. Geen idee of dat helpt verder
Je kan hooguit naar Joure gaan en dat ik je van daar uit meeneem, maar de winst is beperkt inderdaad.Gjeest schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:38:
[...]
Dat had inderdaad ook nog gekund, maar ik bedoelde Leeuwarden. toch bedankt voor het aanbod
*zin aan zondag. Heb nog niet bepaald een tas waar de 60-600 op enige praktische manier in kan. Mijn rugtas is een F-stop met een daypack deel, dat gaat hem niet worden. De trolley past hij makkelijk in, maar de ondergrond is daar niet geschikt voor trolley's. Mijn karretje (zie andere topic) is er nog niet en ook absoluut niet geschikt voor zoiets, en schoudertassen heb ik genoeg, maar niets waar de 60-600 in wil.
Nieuwe uitdaging gevonden, reden om te shoppen
https://www.flevo-landsch...-natuurpark-lelystad.html
De weersverwachting ziet er goed uit.
In ieder geval droog en redelijk wat zon, maar wel frisjes.
Mogelijk nog nachtvorst, de fruittelers alhier zijn zich al aan het voorbereiden op het sproeien.
Menig tulpenveld staat al in bloei.
Nog een tip voor diegenen die denken de 3 euro parkeergeld te omzeilen.
De toegangsweg naar het Natuurpark Lelystad heeft brede bermen, maar het is daar verboden om te parkeren. En bij enige drukte wordt er wel degelijk gehandhaafd! De lokale boeren rijden daar ook heen en weer met hun tractoren en brede landbouwwerktuigen. En die zijn niet zo blij met versperde bermen...
De meeste paden/wegen zijn verhard en wel redelijk geschikt voor 'gewoon' schoeisel. Maar om b.v. rond het gebied van de zwijntjes te lopen en/of de wildroosters over te steken zijn stevige stappers die vuil mogen worden wel een aanrader!

[ Voor 39% gewijzigd door ehtweak op 11-04-2019 11:01 ]
Gewoon een flipside 400 op de kop tikkenNomad schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:44:
[...]
Je kan hooguit naar Joure gaan en dat ik je van daar uit meeneem, maar de winst is beperkt inderdaad.
*zin aan zondag. Heb nog niet bepaald een tas waar de 60-600 op enige praktische manier in kan. Mijn rugtas is een F-stop met een daypack deel, dat gaat hem niet worden. De trolley past hij makkelijk in, maar de ondergrond is daar niet geschikt voor trolley's. Mijn karretje (zie andere topic) is er nog niet en ook absoluut niet geschikt voor zoiets, en schoudertassen heb ik genoeg, maar niets waar de 60-600 in wil.
Ik rijd door Lelystad heen, richting het Natuurpark en kan eventueel wel een paar mensen meenemen.
[edit] Inmiddels is deze taxi al gereserveerd.
De bushalte (lijn 148; Lelystad-Harderwijk) is op best wel redelijke afstand van het Natuurpark.
[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 11-04-2019 13:22 ]
www.maartendeboer.net
Over de schouder ?Nomad schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:44:
[...]
Op zich zou dat kunnen, ware het niet dat ik ook de Eos R bij mij heb om mee te spelen en te testen. Maar ook de 50/85 ART op de A7r3 en de Eos R wil testen...en dus de 60-600 mee en op zich liever ook een 5d4 mee nog, of 5ds. Kortom, het wordt snel te veel. Op zich zou als enige body de Eos R wel kunnen. En dan een los tasje met wat lenzen, wel de beste oplossing inderdaad. Gewoon geen tas meenemen waar die 60-600 in opgeborgen hoeft te worden....accepteren dat hij buiten moet blijven
Gjeest schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:58:
[...]
Ik denk dat er niemand van uit het hoge noorden vertrekt dus ik bied mij in dat geval graag aan!
Mijn 3 plekken (en ook een 4e plek trouwen, in het midden op de achterbank) zijn nog steeds vrij voor als mensen onderweg vanuit regio Leiden, dan wel station Lelystad een lift kunnen gebruiken.ehtweak schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:32:
Nog mensen die met de trein naar Lelystad komen en misschien een ritje van het station naar het Natuurpark Lelystad v.v. nodig hebben?
Ik rijd door Lelystad heen, richting het Natuurpark en kan eventueel wel een paar mensen meenemen.
[edit] Inmiddels is deze taxi al gereserveerd.![]()
De bushalte (lijn 148; Lelystad-Harderwijk) is op best wel redelijke afstand van het Natuurpark.
Gjeest heeft denk ik tussentijds de taxi van ehtweak gevuld. Ik kan nu net pas mijn berichten beantwoorden en hij had tussentijds ook al iets geregeld. 1 + 1 lijkt mij in dit geval 2.
En het is gelukt om mijn Tamron lens te updaten zodat deze werkt op een Nikon Z6 & Z7
Vanuit Driebergen/Zeist is er ook nog plek overigens in de auto.
Zeiss Distagon 21 f/2.8

[ Voor 15% gewijzigd door BlaTieBla op 18-04-2019 07:54 . Reden: Foto op Flickr vervangen ]
(Leica) Parels voor de zwijnen!BlaTieBla schreef op zondag 14 april 2019 @ 18:18:
Dat zwijn op 18mm (FF) is iig binnen:
[Afbeelding]L1003709 by Willem Redelijkheid, on Flickr

NatuurparkLLS11 by Erik Haak, on Flickr
Kijk! Op één poot:

NatuurparkLLS10 by Erik Haak, on Flickr
[ Voor 34% gewijzigd door ehtweak op 14-04-2019 18:46 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Was jij over het hek geklommen?BlaTieBla schreef op zondag 14 april 2019 @ 18:18:
Dat zwijn op 18mm (FF) is iig binnen:
[Afbeelding]L1003709 by Willem Redelijkheid, on Flickr
Zeiss Distagon 21 f/2.8

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2019 20:11 ]
The making of

Zal zo nog even meer posten. Of kijk gewoon alvast hier: https://www.flickr.com/ph.../albums/72157690903153783
Euh... jaaaaa

Beetje over het hek heen hangen, afstand gokken en die vuurknop indrukken. En dat een paar keer doen en dan hopen dat er iets tussen zit.
zo dus:
sys64738 schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:26:
[...]
The making of![]()
[Afbeelding]
Zal zo nog even meer posten. Of kijk gewoon alvast hier: https://www.flickr.com/ph.../albums/72157690903153783
[ Voor 35% gewijzigd door BlaTieBla op 14-04-2019 20:27 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Conclusies van vandaag:
- Met stip op één: Hee! Dat zijn best gezellige mensen
- Een 60-600 is leuk. Voor een kwartier. Een 60-600 daarna weer aan @Nomad teruggeven is óók leuk!
- Een 1DX maakt heel veel plaatjes, heel snel.
- Met mijn 70-200 2.8 IS ben ik tegenwoordig duidelijk minder stoer dan vroeger.
- Aan een EOS R zou ik wel kunnen wennen
- Had ik al gezegd dat die 60-600 best zwaar is?
- Maar 960mm equivalent is toch wel leuk...
- Ohja, Tweakers schieten is zeker net zo leuk als dieren
Een paar plaatjes van mijn kant:

NatuurparkLLS14 by Erik Haak, on Flickr
Lekker maffen met z'n drieën:

NatuurparkLLS13 by Erik Haak, on Flickr

Supported by ehtweak's tripod and Orion84's Arca Swiss plate
Zwijntjes

Meer volgt nog en voor wie geen geduld heeft: https://www.flickr.com/ph.../albums/72157707899402465
* Wormaap is achteraan, 5e van links. Dame ernaast (enige vrouw op de meet!) is mijn vriendin
Nou kan ik het niet goed zien maar is zittend de 3e van links @citruspers (naam niet zeker...Merijn? )?
En kan het dat ik een Jeroen Horlings/@Yero herken als 7e van rechts?
Iedereen die het slechter doet en er wel was...... Mag de volgende meet organiseren
Edit:Geen idee maar mijn intuïtie zegt dat @ehtweak de blauwe jas aan heeft ?
[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 15-04-2019 10:44 ]
Marijn, maar ik was er ook niet bij. Wel goed onthoudensapphire schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:42:
Nou kan ik het niet goed zien maar is zittend de 3e van links @citruspers (naam niet zeker...Merijn? )?
Staand, van rechts naar links:
Nomad
Matje500
Ehtweak
Rubencs
Universal Creations
?
Yero
?
?
Wormaap
Mrs. Wormaap
?
?
?
Zittend links naar rechts:
Mrc4nl
Woutoud
Powerup
* Orion84
[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 15-04-2019 10:55 ]
Nomad
Matje500
Ehtweak
Rubencs
Universal Creations
sys64738
Yero
BlaTieBla
Gonadan
Wormaap
Mrs. Wormaap
Maarten Mensink (vriend van Woutoud en Nomad)
?
?
Mrc4nl
Woutoud
Powerup
* Orion84
[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 15-04-2019 12:15 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nomad
Matje500
Ehtweak
Rubencs
Universal Creations
sys64738
Yero
BlaTieBla
Gonadan
Wormaap
Mrs. Wormaap
Maarten Mensink (vriend van Woutoud en Nomad)
Gjeest
Wesley (een vriend van mij)
Mrc4nl
Woutoud
Powerup
* Orion84
[ Voor 0% gewijzigd door Nomad op 15-04-2019 12:15 ]

Meer: https://www.flickr.com/ph.../albums/72157704587380152

55 mm was ruim voldoende hier

Weet niet of zoveel croppen wel verstandig is.

Iets met als je het rond zeult moet je het ook gebruiken.

Deze zitten tenminste gewoon op schietafstand van een bankje.

Best lekker zonnetje.

Yup, daadwerkelijk scherp schieten met een telekanon moet je leren.

Ben toch beter in lopende vogels.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kom ik daar met m'n el-cheapo 70-300 tele dingetje van amper 300 euro. Maar gelukkig maken de zwijntjes daar geen onderscheid in.
[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 16-04-2019 09:27 ]
Ik stond helemaal links op de foto en ben volledig nieuw met dit forum.
Leuke foto's allemaal, ik ga zeker nog veel leren hier!
Gr Wesley