Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LG Oled C8 + Windows 10 + Geforce 1080 = donker beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pierdw
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 03-04 11:24
Beste medetweakers,

Ik heb wat uurtjes gezocht en geprobeerd maar ik kom er niet uit helaas. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Setup:
LG Oled 65 C8 TV
Windows 10 PC met Geforce 1080 en core i6 i5 (kaby lake)
Denon AVR X 4300H
PC gaat via HDMI naar versterker, hdmi van versterker gaat naar TV.
Probleem:
Als ik de Netflix app (Win 10) of Netflix in Chrome of Edge gebruik, is het beeld veel te donker. Je ziet wel kleuren maar een kamer die wat slecht verlicht is, wordt een soort zwarte vlek waar helemaal geen detail meer in te herkennen is. Youtube films zijn soms ook erg donker, zowel in Chorme als in Edge.
Als ik de Netflix app van de TV gebruik, is het beeld heel goed.
Bij zowel PC als de TV apps heb ik de picture mode op standaard gezet zodat het niet aan de instellingen van de TV kan liggen.
Configuratieinstellingen:
Op TV: deep color mode aan voor hdmi poort 2 waar versterker op aangesloten zit.
Op versterker: image scaling/processing uitgezet, moet volgens Denon anders kan hij geen 4k en HDR doorgeven (staat dus in soort pass through modus).
Windows: hdr en wide color gamut: uitgeschakeld.
Resolutie: 4k
Nvidia instellingen: alles op standaard.
Windows screen calibration uitgevoerd maar dat heeft weinig effect gehad.

Ik heb op het internet gezocht naar dit euvel maar kan geen concrete oplossingen vinden.

Is er iemand hier die enig idee heeft hoe dit op te lossen? Dank alvast!!!

Pierdw wijzigde deze reactie 13-01-2019 16:27 (0%)
Reden: typo

Alle reacties

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True