Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iPad gen3 met iOS 9.3.5 netwerk beheer en inzage krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• richardwbb
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 05-10 11:51
Nu ik een iPad gen3 heb en gemerkt heb dat naast Safari, Opera Mini, Puffin en Dolphin bruikbare browsers zijn. (Chrome vereist iOS 10 en Firefox iOS 10.3). Echter zou ik graag wat meer inzicht willen krijgen in wat er gebeurt binnen iOS 9.3.5. Is dat mogelijk? Mijn twee belangrijkste vragen zijn

Weet iemand ook hoe ik de geopende poorten kan zien zoals netstat dat kan?

Weet iemand of er een firewall app is voor iOS 9 zoals NoRoot firewall voor Android?

Beste antwoord (via richardwbb op 03-02-2019 21:35)

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:06
Op een bijna acht jaar oude iPad zal niet zo heel veel spul werken, ook al is het OS slechts 3-4 jaar oud.
Qua firewall heb je alleen de ingebouwde firewall die standaard alles wat niet in listen mode open staat gewoon niet beantwoord (stealth mode). Netstat is standaard niet beschikbaar, en om dat software in user mode in een sandbox draait die standaard helemaal geen toegang heeft om dat soort informatie op te vragen is dat ook niet zomaar in een app in te bouwen.

De afweging in het security model was een beetje alles-of-niets; als je Apps toegang zou geven tot interne data, dan kunnen alle Apps dat dus opvragen, niet alleen waar je het verwacht. Dat laatste (onverwacht apps data laten lezen en exfiltreren) gebeurt extreem veel op mobiele platforms (Windows mobile, Android) en Apple probeert dat met iOS te voorkomen. Dat heeft helaas als bijwerking dat sommige functies die voor de doelgroep niet interessant zijn ook niet beschikbaar zijn. De meeste wijzigingen zijn in iOS8 en iOS9 pas begonnen en als je een oude versie van de App van James Devenish kan vinden (die gewoon netstat heet), dan kan je als het goed is daar nog gebruik van maken. Als de App niet meer in de store staat (hij is al jaren niet bijgewerkt en komt ook niet meer door QA heen) kan je hem waarschijnlijk met Xcode en een USB kabel alsnog uploaden naar je iPad.

Edit: link gevonden: https://itunes.apple.com/us/app/netstat/id400071873?mt=8 (US store, zal in de NL store vast ook wel staan)

johnkeates wijzigde deze reactie 12-01-2019 15:25 (21%)

Alle reacties

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True