Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stopcontact aansluiten op PV-panelen groep

Pagina: 1
Acties:

• dulox
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 03-07 18:55
Hi allemaal,

In mijn nieuwe woning zit in de muur tussen de slaapkamer en het “cv-hok” een verdeeldoos van de zonnepanelen. Hier kwam ik achter nadat ik op deze verdeeldoos een stopcontact had geinstalleerd, en ik de groep niet uitgeschakeld kreeg (ik had alle groepen uitgezet behalve de pv-panelen groep).
Mijn vraag is, kan ik dit stopcontact laten zitten, zonder dat dit problemen oplevert? Ik wil deze namelijk gebruiken voor mijn tv en ontvanger, omdat ik op de wand waar mijn tv hangt(in de slaapkamer) geen stroom heb verder. Het stopcontact levert 230v.

Onderaan foto van het stopcontact en de groep (groep 8 is van de PV-panelen).

Alvast bedankt!

dulox wijzigde deze reactie 06-01-2019 12:40 (22%)

If nothing goes right, go left

• dulox
Bedankt voor de reacties.
In de omschrijven van de panelen staat het volgende vermeld.
Op het dak van uw woning zijn PV-panelen gemonteerd welke zijn aangesloten op de elektrische installatie van uw woning. Middels één omvormer wordt de opgewekte energie (W) afgegeven aan uw woning installatie.
In de PV-installatie zijn twee situaties omtrent de omvormer, namelijk:
- Micro omvormers onder de PV-panelen. - Omvormer in de berging van de woning.
Micro omvormers onder de PV-panelen:
De kabel vanaf de omvormers onder de panelen is aangesloten op een aparte groep in de verdeelkast en wordt middels een kWh-meter bemeterd. Middels deze meter kan u de totaal aan opgewekte energie aflezen.
Indien de installatie geen energie afneemt dan zal de opgewekte energie afgegeven worden aan het energienet. Voor meer informatie over de omvormer zie documentatie fabrikant.
Omvormer in de berging van de woning:
De PV-panelen zijn aangesloten op de omvormer in de berging. De omvormer is vast aangesloten op de woning installatie en is spanningsloos te maken middels de werkschakelaar.
Vanaf de werkschakelaar is deze op een aparte groep in de verdeelkast aangesloten. De bemetering van de opgewekte energie is af te lezen op de omvormer.
Indien de installatie geen energie afneemt dan zal de opgewekte energie afgegeven worden aan het energienet. Voor meer informatie over de omvormer zie documentatie fabrikant.
Betekent dit dat er alsnog wel 32A gecreëerd kan worden? Zo ja dan haal ik hem inderdaad gewoon weg en ga ik een andere oplossing zoeken.

• dulox
Thnx voor de reacties. Simpele oplossing dus, stopcontact weghalen en afdekkapje terugplaatsen!

Bedankt voor de wijze informatie!

• dulox
Overigens lijkt hij wel geaard te zijn.

• dulox
Ja waarschijnlijk 2 bedrijven die niet met elkaar communiceren en het zo voor elkaar achter laten

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True