Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• fuzzy-logic
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Google Pixel XL vs Sony XA1 plus.

Wat is je budget?
200 euro

Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor films/games/browsen/vr. Ook gebruik ik mijn mobiel voor tetheren voor mij pc Een goede accuduur is voor mij ook belangrijk.
Wat heb je zelf al gevonden?
De Google Pixel XL kan ik voor 200e kopen en de Sony XA1 plus voor 130e. De Google Pixel XL is al behoorlijk oud (2016) en de Sony XA1 plus (zomer 2017) valt nog mee.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hiervoor had ik een Samsung Galaxy S5, deze was al behoorlijk snel. Zal ik voor een vloeiende interface/games/VR veel verschil gaan merken met een upgrade naar de Pixel XL of de XA1 Plus?
De Sony heeft een octacore (MediaTek Helio P20 (MT6757) 2,3Ghz) en de Pixel heeft maar 4 cores (Qualcomm Snapdragon 821 2,15GHz). Ik vraag me af of de prestaties die de XA1 plus levert voor apps/games veel beter zal zijn, ook een vloeiende interface met een paar apps open op de achtergrond is voor mij belangrijk.
De hogere resolutie van de Google pixel spreekt me erg aan (voor vr), maar ik vraag me af of hoelang een oud model nog mee kan gaan (ik wil mijn volgende mobiel 3 a 4 jaar gebruiken.) Loop ik ook veel risico's als de updates ophouden? Ik heb wel een virusscanner app.
Uiteindelijk ben ik vooral benieuwd waar mensen voor zouden kiezen, een oud topmodel uit 2016 voor 200e of een mid-range telefoon uit 2017 voor 130e.

fuzzy-logic wijzigde deze reactie 01-01-2019 17:42 (10%)
Reden: Extra info toegevoegd

Alle reacties

• fuzzy-logic
  • Niet online
Ludwig005 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:42:
de pixel XL is krachtiger dan de sony
ik zou alleen midrangers uit 2018 kopen als ik jou was.
Dank je voor je reactie.
Hoe kan je zien dat de Pixel XL krachtiger is dan de sony?
Waarom zou jij alleen kiezen voor midrangers uit 2018?

• fuzzy-logic
  • Niet online
Bedankt voor de reacties, beide opties zijn helaas niet meer te bestellen dus ik kijk nog even verder.

• fuzzy-logic
  • Niet online
Amazon.de, de prijs ligt nu weer een stuk hoger.

fuzzy-logic wijzigde deze reactie 03-01-2019 13:12 (68%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True