Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote zwemtopic (deel 1)

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:48
Mede-auteurs:
  • Master FX
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14:17

Master FX

• Groentjuh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:49

Groentjuh

Ik ben vaak te vinden in de wielren, MTB en hardloopfora. Sporten die veelvuldig door dezelfde sporter af worden gewisseld. Nu ga ik in januari beginnen met een borstcrawlcursus. Mijn borstcrawltechniek is zo slecht dat ik na 2 baantjes buiten adem ben... Het lijkt mij leuk om dit te kunnen.

Ik had verwacht dat er net zoals bij hardlopen en fietsen ook een zwemtopic zou zijn en zocht deze om wat inspiratie op te doen en ideeën uit te wisselen. Er is wel een triathlontopic, maar dat is wel specifieker dan allen zwemmen.

Dus hopelijk dat deze ook zo uit kan groeien en populair wordt als de hardloop- en fietstopics. En aangezien mijn zwemervaring zo nihil is, ben ik denk ik niet de aangewezen persoon om een mooie topicstart te maken, dus mocht een ervaren zwemmer dit willen doen... :)

Ik moest voor mijn zwemcursus van de KNZB (mijnzwemcoach.nl) (naast een zwembroek en een brilletje :) ) een plankje, pullbuoy, zoomers en front snorkel aanschaffen. Ben benieuwd in hoeverre deze ook echt nuttig gebruikt zullen worden.

Mijn wens/doel is om na deze 12 weken 2 km (ok, 1,9 dan) achter elkaar te kunnen zwemmen. En het liefst dan ook in 45 minuten :) Ben benieuwd of dit haalbaar is. Naast de les op zaterdag wil ik op dinsdag- of woensdagavond ook zelf naar het zwembad gaan om het geleerde in de les te oefenen.
Nog helemaal geen triathlon-plannen, maar wie weet in de toekomst.

Ik sport zo'n 4 tot 6 uur in de week, hardlopen en fietsen, en heb een redelijk goede conditie. Ik geniet echt van het hardlopen en fietsen. Je ziet van alles, maakt van alles mee... Zonder enige zwemervaring, lijkt mij zwemmen dus een stuk saaier. Je ziet immers niets om je heen en bent continu bezig met heen en weer te zwemmen. Wordt dit ook zo ervaren door jullie?

Ben benieuwd of dit een mooi, groot topic kan worden en mocht er iemand zijn met veel ervaring die dit over wil nemen of een topicstart wil maken: laat maar weten!

EDIT na 12 weken:
De wens die ik had om na 12 weken cursus 2 km te kunnen zwemmen, is een onhaalbaar doel gebleken. Ik ben heel erg vooruit gegaan, maar kan nu zo'n 500 meter achter elkaar (de borstcrawl) zwemmen. Misschien iets meer, maar zeker geen 2 km. 500 meter doe ik dan wel in ongeveer 12 minuten, dus ook langzamer dan ik als complete noob voor ogen had :D

Galois wijzigde deze reactie 18-04-2019 08:36 (8%)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True