Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote zwemtopic (deel 1)

Pagina: 1
Acties:

• dawofl
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:23
EdwinW schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:51:
Is er iemand die bij het zwemmen (binnenbad) zijn/haar activiteiten bijhoudt met een smartwatch ? Op de racefiets met fietscomputer en de bijbehorende sensoren laat Strava best veel informatie zien. Bij sommigen zie ik ook dat ze hun zwemsessies bijhouden in Strava, maar de informatie die je dan te zien krijgt, is nogal beperkt. Voor het zwemmen heeft Speedo een vergelijkbaar platform met de naam Speedo On en kan zo te zien veel meer informatie tonen, hoewel dat ook afhankelijk blijkt te zijn van de gebruikte smartwatch. Zover ik kan nagaan, is het aantal devices die een integratie hebben met Speed On nog beperkt. In ieder geval de Samsung Gear Fit 2 en de Garmin Fenix 5 serie. Laatstgenoemde is best wel aan de prijs aangezien ik deze alleen voor in het zwembad zal gebruiken en niet op de fiets. Heeft iemand dus ervaring met Speedo On en heeft wellicht een voorbeeld van zijn profiel?
Gebruik ik een suunto spartan trainer voor , alleen gebruik ik die ook voor fietsen en hardlopen en als smartwatch (apps, gebeld worden etc). Zit in behoorlijk goedkopere prijsklasse als Garmin en geeft (voor zover ik weet) prima zwem stats.

Even screenshot genomen van de stats 8)

Leuk topic btw , ik zwem 1á2 keer per week 2,5km in de ochtend voor het werk (7 tot 8). Ben nog niet echt bezig met techniek of specifiek trainen. ik spring er gewoon in en zwem 100 baantjes :)

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:46
Mijn Garmin (Fenix5+) vindt mijn borstcrawltechniek in ieder geval niet zoals hij zou moeten horen... Hij detecteert 'm regelmatig als 'schoolslag'. Overigens ook vaak genoeg als 'vrije slag'. Kennelijk doe ik dus soms wel iets anders... Ik ben wel actief bezig met letten op: insteek, overhaal, doorhaal vlak langs lichaam, enz. Zal daar wel mee te maken hebben.

Gisteren 2,5 km gezwommen en ik sloot af met 400 meter 'rustig'. Het horloge mist een baantje. Zegt namelijk 375 meter gezwommen te hebben. Daar waar de fout gemaakt is, is ook duidelijk. Zie:

Baantje 9 vindt hij 72,3 seconden geduurd te hebben. Ik ben nog een beginner en zwem niet zo snel, maar 72 seconden over 25 meter lukt mij wel :)
Misschien dat het bij baantje 8 ook mis is gegaan (maar dat kan ook zijn dat er juist iemand voor mij zat of aan de kant het keren wat langer duurde).

Maar wie heeft ook een Garmin en die de borstcrawl wel herkent als borstcrawl? Het lijkt zo te zijn (volgens Garmin zelf) dat bij mensen met een goede techniek deze slagdetectie beter gaat.
Moet ik het als doel zien om dit te verbeteren? :)

Wat ik wel jammer vind, is dat ik niet handmatig dit baantje kan splitsen. Er is immers volgens de gebruiker een fout gemaakt, laat mij deze dan ook verbeteren...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• denyos
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:05
Hier detecteerd de garmin 920xt de techniek probleemloos. Alleen tijdens vlinderslag wilt hij er nog wel eens iets anders van maken. Daarnaast vind hij 2 technieken op 1 baantje niet fijn (20 meter waterpolo slag en daarna 5 meter rustig uitdrijven/schoolslag bijvoorbeeld).

Freestyle Garmin 920XT

Wat wel jammer (maar begrijpelijk) is is dat hij benen zwemmen niet detecteert omdat ik dan met mijn armen een plank vast heb. Hierdoor wordt dat als rust aangegeven zoals bijvoorbeeld te zien is in deze activiteit: https://connect.garmin.com/modern/activity/3646964187

denyos wijzigde deze reactie 22-05-2019 10:30 (23%)

Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Vanmorgen tijdens m'n zwemsessie iets grappigs ontdekt: ik zwem onbewust 'veel' harder als ik ademhaal aan m'n linkerkant. Bij m'n zwemsessies in 't zwembad haal ik vaak om de vier slagen adem. Om m'n lichaam toch gelijkmatig te belasten, kijk ik altijd naar dezelfde klok als ik adem haal: het ene baantje kijk ik dus naar rechts en de terugweg naar links. Het valt me tijdens het bekijken van m'n training van vanmorgen op dat ik bij de banen waar ik links adem haal, 1 slag minder maak én zo'n 6s/100m sneller zwem :).

Bij de groene (geselecteerde) banen haal ik aan m'n rechterkant adem, bij de witte met links. Als ik met links adem haal zit ik vaak net onder de 30s per baantje en met rechtes net boven de 30s. De laatste kolom is het aantal slagen per baantje.

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Freeaqingme schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:15:
[...]Atlernatieve hypothese[...]
Nou, ongeveer dezelfde zwemsessie als afgelopen dinsdag. Deze keer aan de andere kant van 't zwembad adem halen, naar de tribune ipv 't grote scherm met klok. Vanmorgen heb ik iets onrustiger gezwommen dan dinsdag, maar toch hetzelfde patroon te herkennen. Afgelopen dinsdag waren de even baantjes, waarbij ik aan m'n linkerkant ademde, iets sneller. Vanmorgen waren de oneven banen, waarbij ik aan m'n linkerkant ademde, iets sneller.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True