Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies thermostaat zones/domoticz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FinalAtonement
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 25-06 09:55
Hey,

Ik ben als volledige beginner een projectje begonnen om een home automation systeem op te zetten, en heb wat advies nodig.

Beneden in het huis heb ik 1 grote open ruimte waar de oude thermostaat hangt, die rechtstreeks met de ketel is verbonden.
Op de bovenverdieping heb ik voorlopig 4 kamers met 5 radiatoren.
Ik zou graag voor elk van deze kamers apart de temperatuur kunnen instellen en regelen via domoticz.

Ik ben nu bezig met een systeempje op te zetten met z-wave (later eventueel uit te breiden met 433 en zigbee) en radiatorthermostaten.

Nu heb ik volgens mij nog een nieuwe thermostaat nodig beneden die zones aanstuurt, en die dus aangestuurd kan worden door domoticz om de ketel aan te zetten als 1 van de kamers boven te koud wordt.

Kan iemand me hier wat tips geven welke richting ik uit moet zoeken, ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Zijn hier ook degelijke "budget" opties voor te vinden?

Alvast bedankt voor het advies!

Alle reacties

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True