Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Illustrator]Clipping mask van strokes en niet als hele vorm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Ilsevdw
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 19-12-2018
Mijn vraag
Hallo allemaal, ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Ik ben bezig met het ontwerpen van een logo in Illustrator cs6 en ik wil graag in een vormtekening die ik met de pen tool heb overgetrokken een clipping mask toepassen. Ik wil graag dat de lijnen goud zijn door een gouden afbeelding erachetr te plaatsen. Ik heb er een compound path van gemaakt, een group, join... niks werkt. Ook wil ik graag een gouden cirkel waarbij alleen de lijnen van de cirkel goud zijn dmv de clipping mask en niet een compleet gevulde cirkel. Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb verwoord en dat iemand me kan helpen :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Illustrator cs6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Making a compound path, group, join etc
...

Alle reacties

• Ilsevdw
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 19-12-2018
@Savantas , super bedankt! Het is me nu met zowel de cirkel als de vorm gelukt! Super bedankt voor de moeite :) @_NooT_ Ik ben dus inmiddels geholpen met de video van Savantas, bedankt voor je reactie:)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True