Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iMac 27 Inch 2010 nog de moeite waard om op te knappen?

Pagina: 1
Acties:

• luckremers
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21:32
Je kan ook de temperatuur sensor doorverbinden met een kabeltje/paperclip. Daardoor blijven de fans ook rustig :)

iPhone of iPad reparatie nodig? Kijk bij mijn advertenties!

• FlorisVN
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:02
gratis fan programma om fan snelheid te regelen kan natuurlijk ook..

https://www.crystalidea.com/nl/macs-fan-control

mocht je mojave willen draaien, dan kan dit via de dosdude1 patcher tool.
Maar de GPU dien je wel de upgraden, en dit kan in de 2009-2011 imac modellen.
Wel wat echt tweak werk voor nodig, ik heb dit zelf gedaan in een van onze 2011 27" modellen, een GTX765m daarin, volledig metal compatible nu.

meer info hierover hier te vinden en te lezen :
https://forums.macrumors....ics-card-upgrade.1596614/

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:48:
Met het oog op betrouwbaarheid waarschijnlijk de verstandigste keuze. Maar het scherm is zo lekker groot 😂
Die dingen doen, als ze er netjes uit zien, voldoende RAM hebben én een SSD hebben, nog zo'n €400-€500.

Om de fan van de HDD stil te laten zijn kun je heel simpel een paperclip nemen, inkorten en daarmee een brugje maken in het stekkertje van de temperatuursensor. Je SSD hoeft immers niet meer zo nodig gekoeld te worden?

Net als de ODD-fan. Als je DVD-speler er uit is kan die ventilator ook wel uit. Boven de DVD-speler zit niks en daar onder zit ook niks wat gekoeld moet worden.

De fan voor de CPU-heatsink is wel belangrijk dus die moet gewoon prima werken. Zonder extra software.

Verder zijn en blijven het mooie machines waar je prima zelf het een en ander aan kunt veranderen en repareren.

• FlorisVN
BillSpaarbank schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:31:
Inmiddels is de iMac voorzien van een SSD en ik heb het geheugen geüpgraded naar 8GB. De machine voelt zeer vlot aan en ik ben er nu een weekje mee aan het werk. Ik gebruik Macs fan control en dit werkt perfect. De Mac is lekker stil en leest de temps van de SSD toch gewoon uit. In MFC aangegeven dat de fan wat harder moet gaan draaien als de temp van de SSD een bepaalde temperatuur bereikt.

Ik heb niet zozeer de behoefte om er meer geld tegenaan te gooien om de GPU te upgraden, puur voor 10.14.

Al met al een prachtige machine voor de kosten van een SSD en wat arbeid. Het geheugen had ik nog liggen van een MacBook uit 2011. Kortom helemaal blij nu.

Ik twijfel nu alleen welke machine ik ga verkopen. Mijn Dell Optiplex icm de Dell U2515H of de iMac. Luxe probleem. :)

Nogmaals dank voor alle input.
Ter info, een compatible Dell/Alienware Nvidia GTX765m video kaart, kost gemiddeld 100 Euro.
Dan weet je in iedergeval wat je kan verwachten daar aan kosten.. :9 :'(

• FlorisVN
JB schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:23:
[...]

Ben ik met name benieuwd naar bij een 27" Mid 2011 iMac. Hier helaas ook een Radeon kaart die geen Metal doet :( Nu wordt High Sierra nog wel een hele tijd support maar zou mooi zijn om 'm toch nog een verser OS te kunnen geven. Al mensen die GPUs vervangen hebben om Mojave te kunnen draaien?
Ik heb onze twee 27" modellen geupgrade naar GTX765m kaartje, met succes.
Metal is ook volledig ondersteund hiermee, en via dosdude1 patcher tool kan je Mojave installeren..
Kaarten met meest succes zijn : Dell/Alienware GTX765m en GTX780m

nu geen last meer van falende AMD kaartjes.. ;)

GPU upgrade is noodzakelijk in 2010-2011 modellen, om Mojave te kunnen draaien..

ik ben ook actief op het topic op MR.
zie link met meer info hier :
https://forums.macrumors....ics-card-upgrade.1596614/

[Voor 8% gewijzigd door FlorisVN op 22-12-2018 13:42]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True