Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Gwyndion
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 06-12-2018
Ik heb nu al een 5-tal jaar een samsung s4 mini, een heel leuk toestel waar ik heel blij mee ben maar het begint jammer genoeg echt wel zijn leeftijd te tonen. Met black friday voor de deur lijkt het me dus het ideale moment om naar iets moderner te gaan. Mijn doel van dit topic is om vooral een zicht te krijgen op welke smartphones ik een oogje op moet houden voor promoties dit weekend. Natuurlijk nu al moeilijk om te voorspellen om wat de kortingen zijn maar ik gok dat wat nu 400 euro is rond de 300 zal landen vrijdag? Tot nu toe lijkt de nokia 7 plus het beste voor mijn wensen maar ik sta zeker open voor alternatieven.

Wat is je budget?
Liefst maximaal 300 euro na korting maar er zit wat speling op als het een heel goed model is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Nogal all-round: Navigatie, films, internet,....

Specifieke verwachtingen?
Ik ben in verband met hobby's soms wel even van huis of op afgelegen locaties dus een goede batterij is wel leuk meegenomen. Daarnaast doe ik wel graag een paar jaar met een smartphone dus bij voorkeur een recent model dat nog een tijd updates krijgt of android one, ik heb liever niet teveel bloatware.

Ik heb geen al te grote handen en in de praktijk merk ik dat een 5'8 inch smartphone nog gaat maar dat groter toch steeds minder comfortabel is. Ik zoek dus liefst iets maximaal 18:9 6'. Een goed scherm dat ook in zonlicht goed zichtbaar is met toch een stevige bouw vind ik een meerwaarde. Een een fancy uiterlijk hecht ik weinig belang, ik heb nog het liefst een down to earth eenvoudige bouw goede prijs/kwaliteit dan glazen covers etc.

Wat niet?
Geen huawei toestellen, hoewel het vermoedelijk eerder verleden is ken ik teveel mensen waarvan hun huawei smartphone snel hardware/software problemen hadden. Daarnaast zoals gezegd geen al te grote smartphones voor comfort anders zou de poco een zeer goede optie zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
- pricewatch: Nokia 7 Plus dual sim Zwart
- pricewatch: Motorola Moto G6 Plus Blauw
- pricewatch: Xiaomi Mi A2 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart
- pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart
- pricewatch: Sony Xperia XZ2 Compact Zwart

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:41
Nokia 7 plus, stevige metalen achterkant, grote accu.

• ToughTapir
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje, mij lijken de Nokia 7 plus, 7.1 en 8 allemaal erg dicht bij elkaar liggen, dus misschien zijn die andere 2 ook interessant voor je

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

De xiaomi mi a2 is 7.5 cm breed dacht ik.

De nokia 7.1 (71mm) en de Mi A2 Lite (72mm) zijn qua handzaamheid misschien interresantere Android One toestellen.

Als duurzaamheid belangrijk isz is 4GB ram en of +64GB opslag niet verkeerd.

| live and give like no one else |

• Gwyndion
4GB is inderdaad hetgeen ik standaard verwacht, 6gb zou leuk zijn maar denk dat dat wat optimistisch is in de prijsklasse dat ik wil. De 7.1 had ik ook zitten bekijken maar de 64GB/4GB ram versie is precies minder vlot te vinden.

• Gwyndion
Uiteindelijk inderdaad een nokia 7 plus geworden, had hem op amazon nieuw gevonden voor 230 euro. De Samsung A7 vond ik ook heel tempting maar was 270 toen ik keek. Wel een beter scherm lijkt me maar precies slechtere benchmarks. Hoe hard ik beide in praktijk merk is misschien wel de vraag. Wordt alvast wennen, van android 4.4.2 naar android 9.

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
bq Aquaris X2 | Pro is eventueel ook nog wel interessant, tenminste ik betreap mij erop dat ik die toestellen best interessant vind. Nadelig is o.a. wel dat het een vrij kleine leverancier is.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True