Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Anoniem: 310408

Topicstarter
Ik moet twee netwerken (192.168.1.x en 192.168.2.x) met elkaar verbinden. Ik heb nog een EdgeMAX liggen. Is dat geschikte hardware daarvoor? Of kan ik beter de Unify Switch daarvoor gebruiken?

Anoniem: 310408

Topicstarter
Laat ik het inderdaad beter uitleggen want ik zal nog wel wat meer hulp nodig hebben.

In mijn huis (Frankrijk) is het internet zo traag dat ik twee ADSL lijnen gebruik (5g geen optie hier). Op dit moment gebruik ik de EdgeMax om die twee Orange routers te koppelen om zo meer bandbreedte te hebben. Dat 'werkt' maar heeft veel nadelen, je weet nooit welke verbinding er gekozen word, twee IP's waardoor veel servers lastig doen, als twee connecties over dezelfde router lopen is het weer traag etc etc.

Ik heb dus besloten om weer naar twee netwerken te gaan. Een voor de Wifi (en femtocellen) en een voor het bedraad netwerk. Maar natuurlijk moet een Wifi device ook bij de server op het bedraad netwerk kunnen.

Ik gebruik nu de EdgeMax, een 16 poort Unify switch en 4 Unify accespoints. Zal vrijwel zeker een tweede switch moeten kopen want de 16 poort zit al bijna vol.

Mijn vraag over de EdgeMax was ingegeven door het feit dat ik een aantal malen gelezen heb dat die erg traag is met bridgen.

Zo duidelijk genoeg?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 310408 op 19-11-2018 10:54]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True