Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Out of Memory - meerdere keren per dag

Pagina: 1
Acties:

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:03
Herr Flicker schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:31:
Ik weet niet of ik het goede stuk te pakken heb maar dit is een stuk voor de out of memory regel:
Dat is precies wat ik bedoelde inderdaad.

Je hebt 60 (!) php-cgi processen draaien op het moment van OOM. Dat is veel.

Geheugengebruik per proces is wat lastig afleesbaar: vermenigvuldig de rss-kolom daartoe met 4096.
  • Check je webserver logs om te achterhalen wat de drukte veroorzaakt om die tijd. Zou zomaar eens een crawler kunnen zijn.
  • Tune je Apache settings om niet zoveel CGI childs te spawnen
Het eerste vertelt je de oorzaak, maar het tweede is de oplossing - ook als iemand 100 requests tegelijk afvuurt zou er niets moeten crashen. Zorg er dus voor dat alles dat magisch processen spawnt (webserver) een zinnige limiet heeft (liever traag of een 503 dan mysql die wordt afgeschoten).

En eigenlijk nog beter dan een php-cgi setup tunen in 2018: eruitgooien en vervangen voor php-fpm (wie of wat heeft dat uberhaupt geinstalleerd?).

Scheelt als het goed is nog in performance en geheugen ook als je niet iedere request een nieuw proces hoeft te spawnen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True