Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Nightwish_
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23-07 09:41
Hallo Mede-tweakers,

Als eerst wat achtergrondinformatie: voor een klein bedrijfje ben ik een aantal werkplekken aan het upgraden, en ik ben nu bij de twee technisch tekenaars aangekomen. Zij hebben alleen 3 nieuwe beeldschermen nodig, de andere componenten volstaan voor het werk wat ze nu doen. Het scherm wat ik heb gekozen is de BenQ PD2500Q, dit is een 1440p scherm. De videokaart waarop het moet gaan draaien is een Quadro K4000. Qua kabels gaat het allemaal lukken, en naar wat ik heb gevonden op internet moet de videokaart dit ook aankunnen (volgens de specs kan de kaart 4K aan, ik weet alleen niet of dit per scherm is, of dat je het bijelkaar op moet tellen). Omdat het om best veel geld gaat wil ik het even dubbelchecken.

Concrete vraag: Kan de Quadro K4000 overweg met 3x 1440p waarvan twee schermen over DP gaan, en een over DVI.

En kan ik de schermen eventueel ook Daisy-chainen? De schermen hebben deze mogelijkheid, maar kan de videokaart dit ook al aan? Zo ja, kan dat met een kabel vanaf de computer
(GPU-->Scherm-->Scherm-->scherm)

Alvast bedankt voor de reacties.

Beste antwoord (via Nightwish_ op 14-11-2018 15:48)

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:59
Volgens de DP1.2 specs moet je 2 schermen op chain kunnen zetten en de 3e rechtstreeks (of alle 3 rechtstreeks, mits het DVI-DL is.

https://www.displayport.org/wp-content/uploads/2013/07/Display-Res-Photo.jpg+
Meer info:
https://www.displayport.o...ingle-displayport-output/

Alle reacties

• Nightwish_
Suicyder schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:15:
In deze datasheet wellicht de info die je zoekt: https://www.nvidia.com/co..._K4000_OCT13_NV_US_LR.pdf

Als ik deze lees, zou de kaart het moeten kunnen. Uitgaande dat de producent van de kaart alle specs netjes mogelijk heeft gemaakt (meestal wel bij dit spul).
Als ik daarnaar kijk zie ik dat ik maximaal 4 schermen over DP1.2 kan daisy chainen, maar is dat nog resolutieafhankelijk?

• Nightwish_
Dan lijkt me mijn vraag beantwoord! Bedankt!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True