Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Police have achieved a breakthrough in the interception

Pagina: 1
Acties:
  • 825 views

• deathgrunt
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Warrig verhaal, daar zou ik me eerder druk over maken dan "de slechte overheid die meeluistert" (of je zou in China moeten wonen).

Lijkt me eerder dat je veel lekt via Facebook / Connect / Google, etc... dan is het logisch dat Mc Donalds weet dat je daar was, omdat ze exact je locatie + activiteit in kaart brengen op die manier.

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online
GML-NL schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:44:

Er hebben toen meer dan 88 mensen in haar persoonlijk EPD (electronisch patienten dossier) gekeken. Niet alleen de overheid maar ook ziekenhuizen, verzekeringsmaatschappijen houden zich ook niet aan afsrpaken.

Nieuwsgierigheid is een menselijk factor maar ik vind het niet kunnen dat 88 mensen in haar dossier hebben gekeken.
Van de 4000 medewerkers in dat ziekenhuis hebben er inderdaad enkelen hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen. Om dat tegen te gaan hebben organisaties de gegevens zo ver mogelijk afgeschermd, controles ingericht die onterechte inzage signaleren, de betreffende medewerkers worden aangesproken op hun gedrag, veel meer kun je er als organisatie niet aan doen.

Je opmerking dat de overheid maar ook ziekenhuizen en verzekeringsmaatschappijen zich niet aan afspraken houden lijkt me meer voort te komen uit paranoia dan uit de werkelijkheid. Organisaties bestaan uit mensen en die hebben nu eenmaal hun zwakheden.

Ook je vragen over vrijheid van denken en meningsuiting getuigen van enige paranoia... word je nu beperkt in wat je mag denken of zeggen?

• Acid Vendetta
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Als je bewust toestemming geeft dat bedrijven jouw data mogen gebruiken moet er niet geklaagd worden als ze dat ook daadwerkelijk gebruiken.

Klinkt inderdaad paranoïde zoals migchiell al aangeeft. Probeer de zaken eens van beide kanten te bekijken. Je wilt uiteraard veilig zijn in Nederland, maar niemand mag meekijken hoor :').

Dat EPD verhaal is ook alleen maar omdat Samantha de Jong "bekend" is. Bij een gewone burger kwam dit niet eens ter sprake ongeacht of het wel of niet noodzakelijk was dat inzage in het dossier nodig was.

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat een ongelooflijk warrig verhaal...

Je begint met een Engelse titel en een TL;DR, die eigenlijk gewoon overgaat in de rest van je verhaal.
Vervolgens post je een stukje over een datawandeling (voor meer info, klik op een link... waarom leg jij niet uit wat het is, in plaats van ons allemaal naar een externe site (met de cookies van dien) te sturen) en daar volgt een opmerking over McDonalds.
Dan volgt er een opmerking over het doel van het topic (??) en of ik effe een boek wil gaan lezen.
Je volgende stap is de overheid beschuldigen van afluisteren, op basis van de acties van een aantal personen die niet overweg bleken te kunnen met de grenzen binnen hun werk... (je legt daar de schuld verkeerd)
En dan sluit je af met een (Engels) nieuwsbericht over hoe de politie een server in beslag heeft genomen, en op basis van het daaruit voortvloeiende vervolgonderzoek mensen heeft opgepakt. Ergo: politie vangt boeven. Lijkt me keurig recherchewerk... vergelijkbaar met wat er in een serie als 'The Wire' gedaan werd, maar dan anno nu, en hier.

Misschien een idee, om de boel op een logische manier te ordenen, van onnodige zaken te ontdoen, en me uit te leggen waar we over gaan discussieren...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• GML-NL
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 11-11-2018
8)7
mijn nederlands is niet zo goed excuses ik kom oorspronkelijk uit griekenland
;w ;w

[Voor 8% gewijzigd door GML-NL op 11-11-2018 18:12]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True