Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Samba en Linux permissies

Pagina: 1
Acties:

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 24-07 22:07
Wie kan mij helpen met het oplossen van mijn puzzel :)

Server 1: Samba Server (CentOS)
Linux accounts (tevens ook Samba accounts):
- foo (id 2001)

Samba config:
code:
1
2
3
4
5
[sambashare]
comment = Samba share voor foo en bar
writable = no
write list = foo
path = /foobar

Server 2: CentOS Server
Linux accounts:
- foo (id 4005)

Op server 2 wil ik de Samba share mounten en wil dat user foo kan schrijven, echter komt de userid op server 1 niet overeen met de user id op server 2.

Hoe los ik dit op?

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 24-07 22:07
Hero of Time schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:23:
UID maakt niet uit, want je 'logt in' met het lokale account om te schrijven in de map op server 1 en die heeft uid 2001. De UID van de gebruiker aan de client kant heeft niet direct invloed hierop, tenzij je POSIX attributen laat toepassen. Maar kijk eens naar de uid= en gid= opties van het mount commando. Hoe zou je een FAT of NTFS partitie bijvoorbeeld mounten om met een non-root gebruiker te kunnen schrijven?

Dit is overigens een vraag die al jaren lang met Google is te vinden. ;) En ook hier is het meerdere keren langs gekomen (paar maanden geleden nog zelfs).
Bedankt voor je reactie, maar begrijp het nog niet helemaal :)

‘Inloggen’ (minuten) is het probleem niet, schrijven wel.

Ik zal er eens nogmaals op gaan Googlen, had geen direct antwoord kunnen vinden.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True