Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[HP DL360 G8] Niet werkend toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• De Derp
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 09-11-2018
Hallo,

Sinds kort een nieuwe baan gestart, in het algemeen repareer ik laptops voor een stichting die ze weg geeft aan mensen die er zelf niet een kunnen kopen. We krijgen ook allerlei andere willekeurige dingen binnen en soms gaan we daar mee aan de slag, Nu hebben we een "Hobby dingetje" binnen gekregen en dat is de HP dl360 G6. Hier word uiteindelijk ook gebruik van gemaakt en dacht mijn baas dat het grappig zou zijn en mij in het diepe te gooien door mij hem aan de praat te laten krijgen.

Ik ben totaal niet thuis in servers en heb er zelf ook nog nooit mee gewerkt.
Er moet een versie van Linux op gaan draaien alleen het probleem is dat het toetsenbord niet werkt.
Ik heb al geprobeerd de boel te resetten doormiddel van voeding verwijderen knopje 6 omhalen etc etc.
Dat was tevergeefs want ik kan nog steeds niks. :'(

Nadat ik het internet heb afgespeurd ben ik op niets uitgekomen en nu ten einde raad.
Wat kan ik in godsnaam doen om de HP aan de praat te krijgen en er linux op te installeren?

Alvast bedankt dames en heren.

Alle reacties

• De Derp
Ik heb meerdere toetsenborden geprobeerd, ook allemaal van HP zelf.
Er stond ergens op een ander forum ook inderdaad iets over het gebruiken van de iLO poort.
Ga ik nu even op zoek hoe ik dit ga doen.
Heeft er iemand een linkje voor mij naar een ietwat duidelijke uitleg?

Bedankt voor het snelle antwoord en het helpen van dit groentje. :p

• De Derp
Ik heb alle USB's geprobeerd die ik erop kon vinden van voor naar achter en links en rechts.
PS2's zitten er helaas niet op.

• De Derp
Het is een G8 krijg ik net te horen. Mijn fout, excuses.
Wanneer ik het IP van de iLO intyp krijg ik helaas de melding dat hij geen verbinding kan maken.
Ik heb de switch 1 omgehaald op de System Maintenance Switch voordat ik het deed.

• De Derp
Connection Failed.
Activation of network connection failed.
Dat is wat hij aangeeft.
Ik heb hem aangesloten aan de iLO met een normale netwerk kabel.

[Voor 3% gewijzigd door De Derp op 08-11-2018 11:18]

• De Derp
Nee nog niet.
We krijgen hem gratis van een bedrijf en hij heeft hier eigenlijk stil gelegen tot vandaag.

• De Derp
HKLM_ schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:20:
[...]

Op wie reageer je nu?

Hoe ben je aan het IP van ILO gekomen dan?
Het IP van de iLO staat links onderin het scherm bij het opstarten.

• De Derp
wimmel_1 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:34:
Als dat apparaat ergens in een vreemd datacenter gehangen heeft gedurende 't gebruik (Housing) dan bestaat de kans dat ze alle externe i/o poorten uitgeschakeld hebben in 't BIOS :+

Enige manier om er dan simpel bij te komen is via iLO óf RDP maar RDP zal niet gaan werken doordat de originele disks er niet meer in zitten met een running OS (als het goed is!!).
Er staat inderdaad helemaal niks op nog. Hij start op en einde verhaal, we proberen nu de iLO weg. Ook dit is nieuw voor me overigens.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True