Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• madmaus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12-09 20:06
Na eerder advies in Advies nieuwbouw netwerk heb ik via via zeer voordelig een mooie set kunnen kopen.
Dit is een Linksys AE9500 triband en 3 nodes van het VELOP triband systeem.

Over kleine 2 weken wordt mijn nieuwbouwhuis opgeleverd dus ik ben al een beetje aan het puzzelen hoe ik alles moet plaatsen om een zo goed mogelijk bereik te krijgen in het huis (beton) en de tuin.
Zie dit plaatje hoe ik de nodes zelf voor ogen had (in elk ruimte zit een loze leiding voor UTP, alle UTP komen vanaf de ruimte hal +trap/meterkast)
In de meterkast komt ook de groene kabel van Ziggo binnen en dus ook de plaats van ISP modem.
In de woonkomer staat een TV en een TV box die een UTP nodig hebben

Ik heb al begrepen dat de AE9500 in bridgemode moet komen en dat niet alle Velop systemen op een UTP aangesloten hoeven te worden.
klopt het dat de kabel vanaf de ISP modem eerst in de velop en dan pas in de AE9500 geplaatst dient te worden?

Wat zou dan een goede plaats zijn voor wat?
1) Velop node 1
2) linksys AE9500
3) Velop node 2
4) Velop node 3

(als blijkt dat het overkill is dan verkoop ik 1 of 2 nodes maar ik kon deze aanbieding niet laten liggen)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True