Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 10 provisioning: ppkg laten uitvoeren in user contex

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Perphide
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-06 15:25
Graag wil ik om hulp vragen bij het volgende: ik probeer Windows 10 systeem te provisionen. Hierbij maak ik gebruik van DISM en PPKG bestanden.

Met DISM voorzie ik een machine van een schone installatie en de benodigde software zit in de PPKG bestanden. Nu worden deze PPKG bestanden geïnstalleerd in de first boot of OOBE fase. Echter moet veel software in de user context worden uitgerold, anders worden er bijvoorbeeld geen start menu koppelingen gemaakt of het programma in zijn geheel wordt niet geïnstalleerd.

Nu is de vraag: hoe zorg ik er voor dat software in de user context wordt geïnstalleerd?

De informatie die ik heb, komt hier vandaan. Bij punt 6 staat hetgeen ik op doel. Er staat daar (zo lees ik het) een vage hint omtrent de stage waarin ik de PPKG moet toevoegen. Begrijp ik hieruit dat ik pas PPKG's moet toevoegen in de user context. Dus na het inloggen? Zo ja: dan zou ik dus moeten zorgen dat ik na de first boot automatisch inlog als de lokale administrator en dan PPKG's installeer voo "all users". Maar... hoe? :)

Welke expert weet hier meer van/kan mij in de juiste richting wijzen?

Alle reacties

• Perphide
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-06 15:25
Wellicht iemand die mij hiermee kan verder helpen?
(met het provisionen in de user context)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True