Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oculus Rift Performance headroom steeds -60 -110% en ~45fps

Pagina: 1
Acties:

• Alfa Novanta
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:34
Alfa90_Buttje schreef op maandag 5 november 2018 @ 07:30:
ik zal eens een blanco SSD pakken met schone install, AC en Steam, Oculus en 2070 driver en verder niks.
ik heb inmiddels een clean install gedaan met een schone AC en Oculus installatie en heb even wat 3DMark benchmarks gedraaid. Hieronder het resultaat ..

Ziet er volgens mij goed uit. In Cloud Gate t.o.v. mijn i5 met 1060 10.000 punten gestegen.
Ook kort een VRmark gedaan en daar zag ik 175fps voorbij komen maar niet afgemaakt vanwege tijdgebrek.

In AC met alles op DEFAULT had ik op de monitor @1440p 180FPS average
In AC met ALLES MAXIMAAL had ik op de monitor @1440p 113FPS average

In VR met alles MAXIMAAL ~45fps
In VR met alles MEDIUM ~45-50fps

:/

het rijdt in VR met alles op max eigenlijk net zo goed als anders .. de grafische kaart lijkt niet onder de indruk van de zwaardere settings. Dus dan zou je denken dat iets anders hem limiteert.. MAAR WAT ? :?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | ASRock Radeon RX6800 16GB GDDR6 | Windows 10 x64 | Oculus Rift S

• Alfa Novanta
Ik denk nu toch vrij zeker dat het mijn cpu moet zijn .. de RTX 2070 komt niet echt boven 45% load, dus ik heb mijn i7-4770K overgeklokt van 3,5/3,9 naar 4,4 GHz continu en mijn 3Dmark gaat omhoog en mijn FPS ingame online gaat omhoog. Zat nu te schommelen tussen 55~85fps :P

Timespy @3,5GHz: 7708 punten
Timespy @4,4GHz: 8072 punten
Timespy @4,4GHz: 8120 punten (clean install)

kwam er ook achter dat mijn geheugen al die tijd op 1600 draaide ipv 1866 :')

ik zou de 4770K nog een stap hoger willen proberen maar hij komt nu al tegen 99 graden in de benchmarks :o Dus eerst nog maar een Be!quiet Dark Rock 4 (200W) besteld als vervanger voor mijn Pure Rock Slim (120W)

toch stiekumpjes maar eens een nieuw systeem samenstellen ..

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | ASRock Radeon RX6800 16GB GDDR6 | Windows 10 x64 | Oculus Rift S

• Alfa Novanta
update

Okay, ik heb het "vrij lomp" (understatement) :') aangepakt, maar heb het lek nu wel boven! :)

ik heb een AMD Ryzen 2700X in huis gehaald en nog e.e.a. mee geprobeerd, aan de spierballen mag het nu niet liggen ..

In AC ziet het er dan als volgt uit ..

We zien een (nog) lage(re) cpu belasting 8)7 :z
En ondertussen zien we in de Oculus performance monitor dat de Performance headroom nog steeds rond -45% schommelt.. en Application Frames Dropped loopt als een dolle op.. en de GPU komt niet boven 42%

het is eigenlijk zo simpel als je het begrijpt ..

!! Assetto Corsa heeft het te druk om nieuwe frames aan te leveren !!

Hier kwam ik achter door nogmaals enkele stappen na te lopen .. spiegels in AC geheel uitgezet .. scheelde wel ietsjes, schaduwen geheel uitgeschakeld, scheelde ook ietsjes .. toen alle Apps (vergelijkbaar met Windows gadgets) op Hidden gezet .. BAM!! Toen schoot de Performance headroom zo 30-40% omhoog richting positieve cijfers!!! :o

Nu snap ik het .. al die apps vragen heel veel van de AC engine qua interne communicatie, bandenslijtage, sectortijden, snelheid, toeren, tegenstanders etc etc.. hierdoor verzuipt AC erin en staan CPU en GPU te wachten op een opdracht.

Gister met schone lei gestart en de hoognodige apps toegevoegd en uiteindelijk online gereden met >90 fps
en nog positieve Performance Headroom ... m.a.w. ik kan nu proberen de graphics wat verder op te schroeven zolang ik maar in het groen blijf wat betreft Performance Headroom.

ik heb er iig nu een mooie RTX 2070 en Ryzen 2700X aan overgehouden :+

dank voor het meedenken! d:)b

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True