Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

6950 update mogelijk? Of toch maar nieuw?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• brogel
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-04 19:34
Ik zit een beetje met een dilemma.
Ik heb momenteel onderstaande pc (hier zit ook nog 16gb ram en een SSD in ) en zoals je kan voorstellen is dit niet meer echt een top bak om spelletjes mee te spelen. Ik (en de vriendin) willen hier toch wel terug een beetje mee beginnen.
Nu ben ik zelf al een tijdje aan het kijken om deze te vervangen, maar omwillen van de hoge cpu prijzen ben ik hier nog niet echt mee door gegaan.Ik ben meestal van het idee dat ik iets koop wat te goed is voor mij zodat ik er enkele jaren mee door kan (huidige pc heb ik bv gekocht in +-2012). Maar als ik iets wil samenstellen kom ik al snel aan 1200 a 1300€ uit. Niet dat dit boven budget is maar het is toch veel geld.
Het laatste idee wat ik had is om de 6950 te vervangen door bv een 580 of een 1060/1070ti. Vooral in het geval van de ati 580 is dit slechts een kost van een €200 (2dehandse aankopen). En ik denk toch dat dit wel veel zal veranderen in fps (ter info:ik speel op 1080). Ik verwacht hier dan terug 1 of 2 jaar mee door te kunnen.
Nu is eigenlijk mijn vraag of dit wel mogelijk is met mijn huidige voeding en moederbord?
Ivm. de voeding kan ik niet echt uit aan de verschillende extra stekkers voor de gpu.
een bijkomend probleempje is dat ik mij meen ter herrinneren dat de pcie 16x poort stuk is op mijn moederbord, momenteel zit de 6950 ook in een 8x poort. Zou bv de 580 (of 1070ti) werken op een 8x poort? Ik ga dadelijk mijn 6950 ompluggen naar de16x poort om te kijken of deze werkt.

Graag even jullie licht laten schijnen of dit nog zou kunnen samenwerken. En of je dit nog een goede update vind.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500 Tray€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-Z68X-UD3-B3€ 0,-€ 0,-
1Powercolor HD6950 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Beste antwoord (via brogel op 08-11-2018 15:40)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 09:46
De videokaart upgraden is mogelijk met wat je nu hebt al zit de voeding wel aan het eind van zijn levensduur.
Qua prestaties zal je er met een RX 580 meer dan een factor 3 op vooruit gaan. Een nieuwe RX 570 is ook nog een optie. Zit maar 10 - 15% onder de 580. Computerbase heeft een test gedaan met high-end AMD kaarten van de afgelopen generaties zodat je kan zien hoe de prestaties zich verhouden. Een HD 6950 zit iets onder de 6970 en een RX 580 is vergelijkbaar met de R9 290X.

Alle reacties

• brogel
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-04 19:34
Sorry voor mijn late reactie, ik heb nogal een drukke periode momenteel.

Maar naast de drukte heb ik toch enkele dagen geleden 2de hands een 1070ti aangekocht voor €335, wat mij momenteel wel een goede prijs lijkt.

Ben ook zeker wel tevreden van mijn beslissing. Ik denk dat ik nu nog even door ga met mijn huidige setup en tegen de zomer (of volgende winter) kijk wat er op dat moment mogelijk is qua update.

Het enige wat ik uit het oog was verloren is dat de 1070ti niet past in mijn kast. Hier is dus wat boor en sloop werk bij komen kijken. Met als gevolg dat mijn SSD's nu los in mijn behuizing liggen...

Bedankt nog allemaal voor de info en fijne links.
Topic mag van mij gesloten worden.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True