Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[WinDev] Kijk wanneer de computer in slaapstand staat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YouGotLittUp
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 15-07 10:48
Beste Tweakers,

Ik heb de opdracht gekregen een programma te schrijven in WinDev die controlleerd of de computer in slaap stand staat / er weer uit komt. Nou staat de baas er op dat hier WinDev voor wordt gebruikt, veel goede opties heb ik niet lijkt me.

Ik heb zelf al eventjes gekeken naar de user32.dll, de functie "QueryDisplayConfig" lijkt mij juist, maar met de beperkte ervaring in programmeren die ik heb is het moeilijk om deze te implementeren.

Mijn vraag is dus: Is het gebruik van de user32.dll de beste manier in mijn situatie? Zo niet, kan iemand mij helpen het juiste pad te vinden?

Bedankt voor uw tijd :)

Beste antwoord (via YouGotLittUp op 29-10-2018 13:09)

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:14

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ah, WinDev :X

Maar ongeacht de taal; er zijn nogal wat "sleep states" dus ik zou eerst eens beginnen met definiëren wat jij / je baas onder 'sleep' verstaat. En, itt. wat @DJMaze zegt; je kunt in bepaalde states wél je programma laten draaien, maar dat vereist nogal wat werk en kennis.

Maar waarom überhaupt moeilijk doen? De taakplanner, bijvoorbeeld, kan prima een applicatie voor je starten als je PC uit sleep komt. Kijk hier eens bijvoorbeeld. Staat ook een tip voor wanneer je een 'gaat slapen' wil detecteren. Vervolgens "plan" je gewoon een 'sleep.bat' en 'wake.bat' (of .exe of whatever je wil) en wordt de taak uitgevoerd die je wil. Hier staat ook nog wel nuttige tips / pointers in.

[Voor 43% gewijzigd door RobIII op 29-10-2018 13:18]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True