Vraag

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 11:53
Ik zoek een telefoon

Wat is je budget?
Max. 500 euro, maar het hoeft niet per sé een nieuw toestel te zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Alles...
- Ik bel veel voor mijn werk. Belkwaliteit en accuduur zijn belangrijk. Overigens gebruik ik gewoon de SIM-kaart van mijn werk. Zoek dus een los toestel en dual sim is niet nodig.
- E-mail, browsen, verschillende social media apps.
- Muziek afspelen via hoofdtelefoon. Maar ik ben geen audiofiel. Snel tevreden. Voorkeur heeft wel een 3.5 mm audioaansluiting.
- Navigeren (TomTom Go en andere apps), ook op de motor. Apparaat moet dus vocht, trillingen en temperatuursverschillen kunnen. Eventueel met een case. Ervaringen met iPhones leren mij dat het niet per sé een bouwvakkerstelefoon hoeft te zijn.
- Draadloos laden zou fijn zijn.

Ik zoek een stevig toestel dat wel goed mee kan kwa updates. Dat betekent iOS, of Android One.

Wat heb je zelf al gevonden? Welke vragen heb je hier nog over?

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb nu een iPhone 6s Plus 64 Gb waar ik best tevreden over ben. Formaat zou een tikkie kleiner mogen. Ik neig best weer naar een iPhone, maar ik vind de prijzen van de nieuwe iPhones de pan uit rijzen, Tweedehands is een optie, maar dan heb je nog te maken met hoge reparatiekosten bij schade. Bovendien vind ik het vervelend dat de 3,5 mm audio aansluiting verdwenen is. Op de een of andere manier heb ik toch het idee dat ik te veel betaal. Wel heb ik een iPad van mijn werk en zelf een Apple Watch series 2. Die laatste wordt overbodig als ik voor Android zou kiezen.

Ik heb een tweedehands Nokia 6 (2017) aangeschaft om android uit te proberen. Bevalt niet slecht, maar toch minder smooth dan de iPhone. Nu is de Nokia 6 ook geen supersnel toestel. De Pocophone F1 lijkt me interessant, maar die is weer niet tegen water bestand. En ik heb geen ervaring met EMUI. Geen idee of dat me gaat tegenstaan.

Alle suggesties zijn welkom.

[Voor 6% gewijzigd door coenox op 23-10-2018 16:40]

Alle reacties

• Lorelei_7
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-01-2021
Motorola One? Ik heb ook veel goede dingen gehoord over de Nokia 7+ en Xiaomi Mi A2. Maar ja, die zijn zo groot. Dat is voor mij ook een reden om ze niet te kopen. Maar je kunt bijna niet om grote smartphones heen, helaas. De Motorola One heeft Android One. Maar hij heeft ook een notch. Dat vind ik zelf niet mooi, maar ik weet niet of het voor jou uitmaakt.

De Pocophone heeft trouwens MIUI, dat is de schil van Xiaomi. Emui is de schil van Huawei. Ik heb wel gehoord dat de Pocophone een andere launcher heeft, waardoor hij minder druk aanvoelt dan de standaard MIUI launcher.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 11:53
Lorelei_7 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:00:
Motorola One? Ik heb ook veel goede dingen gehoord over de Nokia 7+ en Xiaomi Mi A2. Maar ja, die zijn zo groot. Dat is voor mij ook een reden om ze niet te kopen. Maar je kunt bijna niet om grote smartphones heen, helaas. De Motorola One heeft Android One. Maar hij heeft ook een notch. Dat vind ik zelf niet mooi, maar ik weet niet of het voor jou uitmaakt.

De Pocophone heeft trouwens MIUI, dat is de schil van Xiaomi. Emui is de schil van Huawei. Ik heb wel gehoord dat de Pocophone een andere launcher heeft, waardoor hij minder druk aanvoelt dan de standaard MIUI launcher.
Groot vind ik niet zo'n punt. De iPhone 6S Plus en de Nokia 6 zijn ook best groot. Dat went. Die Motorola One had ik totaal niet op mijn netvlies. Ga ik even induiken. Dank.

Ja dat, MIUI. Ik ben daar duidelijk nog niet zo in thuis. Dit helpt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee