Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Direct 10Gb verbdinding tussen PC's

Pagina: 1
Acties:

• Nutral
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 30-07 21:31

Nutral

gamer/hardware freak

het is waarschijnlijk makkelijker om 2x 1gbit te doen. RDP lijkt me makkelijker te gaan met 1gbit.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:11

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

HKLM_ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:23:
*Of je er anno 2018 nog een crossover cable voor nodig hebt weet ik niet zeker :X
Sinds de introductie van 1Gbit al niet meer ;)

@peternews Als latency belangrijk is zou je misschien nog beter kunnen kijken naar 2 kaarten met SFP(+). RDP (buiten file en print transfer) gaat hoe dan ook niet over de 20Mbit.

[Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 24-10-2018 14:00]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• peternews
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 09-06 07:34
Ik bleek nog een netwerkkaartje te heben liggen en nu verbind hij op 1 gigabit.
Een file transfer is nu ruim 500Mb/s, gemeten met iperf3.
RDP is nu ook veel meer "snappy".
Inderdaad een i7 6700 die het allemaal prima trekt.

• ewoutw
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:36
RDP gebruikt volgens Microsoft eigenlijk niet meer dan 1,5Mbps. 10Gbps lijkt me wat overbodig.....

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 30-07 13:41
@Hann1BaL @CH4OS Kijk uit de gein eens ff bij Dell..
Die verkopen nog (particuliere) Inspiron notebook's die ook nog een 100 Mbit kaartjes hebben hoor.. en de goedkopere MoBo's (ook chineesjes e.d.) zijn er ook nog wel met 100 Mbit kaartjes..

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True