Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Netwerk koppelen aan gegevens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• everss
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 05-11-2018
Hallo allemaal, Ik ben een app aan het bouwen waarbij ik wil dat er gelijk bepaalde gegevens opgehaald moeten worden van een specifieke locatie als er contact gemaakt wordt met het wifi netwerk van die locatie. Is het mogelijk om dit voor elkaar te krijgen?

Klein voorbeeld ter verduidelijking:
Als ik thuis kom en ik open de app dat er dan bij het veld locatie automatisch al "thuis" ingevuld wordt en als ik op het werk inlog er bij het veld locatie "werk" ingevuld wordt.

Alle reacties

• everss
@Harrie_ bedankt voor je reactie Harrie en excuses voor de onvolledigheid. We bouwen de app met Reakt. Ik hoef in principe niet exact te weten hoe het gedaan moet worden, alleen of dit mogelijk is en in grote lijnen hoe. (zie ook mijn toevoeging hieronder) Alvast bedankt

[Voor 9% gewijzigd door everss op 18-10-2018 14:06]

• everss
@BranderoS

Beste BranderoS, bedankt voor je reactie. Misschien was mijn voorbeeld niet helemaal goed. Het is voor een project waar ook bewegende wifi punten gebruikt moeten worden(treinen) waarvan dus de coordinaten niet van vastgesteld kunnen worden. Is deze manier dan nog steeds mogelijk?

Het verhaal waar het om gaat iets explicieter:
Er moeten via deze app bepaalde handelingen uitgevoerd worden (inspecties), het is daarbij van belang dat de persoon die deze handelingen uitvoert automatisch weet in welk treinstel hij zit. Dit is het handigst vast te stellen via het wifi netwerk van de trein (denken wij, andere suggesties zijn uiteraard welkom). Nu is de vraag of het mogelijk om het wifi netwerk waarmee verbinding wordt gemaakt automatisch in te laten vullen in de inspectielijst.

• everss
@Harrie_

Dit probleem hebben we over nagedacht; als de trein maar een wifi punt heeft kunnen we in de data wel terug vinden uit welke treinstellen de trein dan bestond (dit zullen er hoogstens drie zijn). Als de wifi niet automatisch overschakelt per wagon zal er een foutmelding komen omdat een inspecteur twee keer dezelfde wagon aan het inspecteren is, dit is niet ideaal maar voor nu prima. We hebben daarnaast nog nagedacht over het combineren van gps signalen van de telefoon van de inspecteur en de gps van de trein om op deze manier te kijken naar welke inspecteur op welke trein zit maar het bespreken van deze mogelijkheid lijkt mij een ander topic.

• everss
duidelijk, bedankt allemaal!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True