Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Macbook Pro Late 2011 (hangt op wit scherm, bij opstarten)

Pagina: 1
Acties:

• FlorisVN
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:02
RandyX schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:52:
Een andere optie is om reballing uit te voeren, @gamepc1986 kan je hiermee helpen
Ik heb ook een Macbook Pro 2011 en ik zit met hetzelfde probleem.
Reballen en reflowen is een tijdelijke oplossing..
Probleem zit in de gpu die, en dat is nooit opgelost voor de serie amd kaarten.
Amd heeft nooit meer een verbeterde revisie gemaakt, in tegenstelling tot bijv. Nvidia welke dat wel heeft gedaan destijds voor de 8600m kaarten in de macbook pro 2008 series..
Jammer maar spijtig..

Amd gpu helemaal uitschakelen is naar mijn mening de beste oplossing.
Daarnaast kun je dmv dosdude1's mojave patcher ook Mojave draaien...

[Voor 23% gewijzigd door FlorisVN op 17-10-2018 21:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RandyX
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 11-05 11:12
MsG schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:14:
[...]

Even een kick maar ik heb nu een Macbook Pro 2011 15" met hetzelfde euvel. Heb jij alleen de software fix gedraaid om hem goed genoeg uit te schakelen? Ik zie de hardware mods nog niet zo zitten. Ook omdat de Macbook Pro nog het ene moment prima werkt, en als ik hem een paar dagen later pak hij soms ineens weer opstart met gekke lijnen.
Ik heb de software pad gevolgd, hardware pad is nu ook niet zo moeilijk maar je moet een beetje handig zijn met solderen en het uit mekaar halen van je Macbook maar voor de meeste Tweakers zou dat geen probleem moeten zijn :)

Je zult wel geen werkende HDMI meer hebben spijtig genoeg, buiten dat zie ik eerlijk gezegd geen groot verschil maar ik programmeer er alleen maar mee dus veel gpu kracht heb ik ook niet nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De realmacmods heb ik nu een aantal keer uitgevoerd voor mensen, dat werkt prima. Backlight mod is ook wel weer wat werk. Je moet hier echt goed voor kunnen solderen, dit doe je niet 'effe'.

[Voor 40% gewijzigd door sebastius op 06-06-2020 23:20]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True