Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Na dak isolatie, zweet weg op zolder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
Nu heb ik mijn dak geisoleerd, en zijn we bezig de kamer aan het afmaken

maar na 30 min op zolder zit je gewoon in doorweekte kleding .. goed nu we dat weten gooien we de ramen even open..

Heb ik nu zo goed geisoleerd (en wellicht slechte ventilatie?) er is (nog) geen afzuiging v.d mechanische ventilatie.

Wat is nu de beste stap om die warmte niet weg te blazen maar goed te benutten ? ik wil mijn gas cv nog niet wegdoen (2015 model) . en ik moet nog LTV in het huis plaatsen dus liefst iets wat ik langdurig kan inzetten.

Opties die ik nu zie ..
- eneco warmte winner (eventueel via 50 tot 100l Boiler vat (liggend) , later zou ik een groter vat erbij plaatsen en enige slimme techniek daarmee doen. klein wegens schuin dak..

Wat is eventueel simple snelle truuk om te kijken of de luchtvochtigheid hoog is ?

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

Beste antwoord (via vso op 15-10-2018 23:14)

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 15:33
Het zijn warme en zonnige dagen en warme lucht stijgt op. Als je een open trappenhuis hebt, zal de zolder met dit weertype snel opwarmen. De zoninstraling op de verdiepingen er onder zorgt immers voor een aardige opwarming van de lucht in huis. Je zolder is onlangs (goed) geïsoleerd, waardoor de warmte daar 's nachts ook nog veel beter blijft hangen dan op onderliggende verdiepingen.

Combineer dat met het feit dat er ook nog een warmtebron hangt (cv-ketel). Telkens wanneer je warm water tapt, ben je de zolder aan het verwarmen. En het is alleen maar logisch dat je zolder redelijk benauwd is.

Oplossingen:
- Meer ventileren
- Trappenhuis afsluiten zodat de warmte beneden blijft hangen indien je nu een open trappenhuis hebt
- een met buitenlucht geventileerde kast om de cv-ketel heen bouwen. Liefst ook met warmte- en geluidsisolatie tussen cv-ketel en Zolderkamer.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True