Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CAT 6 of 6a en monteren aansluitpunten

Pagina: 1
Acties:

• popie
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 01:27
8 aansluitingen zijn 8 kabels trekken dus, En voor een camera installatie hoef je niet de meest beste kabel hebben, Maar zou wel afgeschermde kabel nemen aangezien ze langs voedings kabels gelegd worden zoals ik het begrijp.

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:37
100m is de maximale afstand die je met een ethernetkabel kunt overbruggen.
Dus alleen al om die reden is het een goed idee om na die 25m een switch te plaatsen, ik denk niet dat je op de rand van de afstand specificaties wilt gaan zitten.

Met acht kabels in een goot zou ik voor Cat6a gaan.
Het verschil tussen Cat6 en Cat6a is dat de laatste een afscherming heeft en die is bedoelt om de zogenaamde "Alien Next" storing tegen te gaan.
Alien Next storing is beinvloeding van de netwerk signalen door elkaar als er meerde kabels tegen elkaar liggen in bijvoorbeeld een goot.
Die storing kan alleen ontstaan doordat ze in dezelfde frequentie band zitten en elkaar dus kunnen versterken.

Die power kabels hebben geen enkel invloed, dat wordt door de twist in de aderparen altijd opgeheven, dus daar is die afscherming niet voor nodig.

Wel is het volgens de elektriciteit installatie voorschriften niet toegestaan om in kabelgoten waar netspanningskabels liggen andere kabels bij te leggen, die moeten minimaal door een metalen schot van elkaar gescheiden blijven.

[Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 11-10-2018 11:36]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• MewBie
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:41
Schiavoni schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:04:
Bedankt voor de reactie. Is het mogelijk om de wandcontactdozen met elkaar te verbinden, zonder dat ik 8 losse kabels er naar toe moet leggen? Dus dat er een kabel loopt van nummer 1 naar 2, van 2 naar 3 etc.

Wanneer ik een switch met PoE aansluit op een wandcontactdoos, kan ik dan PoE krijgen via deze wandcontactdoos?
Aangezien je dit soort vragen hebt denk ik dat het beter is als je een bedrijf inhuurt en het professioneel laat aanleggen. ;)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 25-07 15:55
je wilt geen 8 kabels trekken van pand a naar pand b. je kan beter idd van pand A naar pand B een enkele kabel neer leggen. of misschien 2 beide via een andere route.

In Pand B (KAS) plaats je een 10" patch kastje.
In de KAS trek je kabels naar een centraal punt en monteer je netjes af op een WCD.

Op de centrale plaats staat/hangt je 10" patch kastje
op 1U zijn je patch punten vanuit de kast
op 2U een rail systeem om de kabels te gelieden
op 3U een 10" rackmountable 12 port Switch.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Paul
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:16
100 meter is de grens van ethernet, en als je aansluitpunten maakt krijg je dus ook nog patchkabels, waardoor je over de 100 meter komt.

Beste trek je inderdaad glasvezel van kantoor naar de kas, waar je een patchkastje plaatst en vanaf daar die 8 aansluitingen (met UTP / FTP / SFTP) in de kas legt. Op die manier heb je geen last van de afstand, van de interferentie en minder kans op schade bij blikseminslag.

Let wel dat je geen stroom en data door dezelfde kabelgoot mag trekken. Als er een schotje in zit waardoor het van elkaar gescheiden is heb je 'twee' kabelgoten en mag het wel.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Paul
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:16
kevinl schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:36:
Wat is dat middelste element van 14 euro?
Dat is de SFP die je in het SFP-slot steekt. Je kunt niet meer SFP's in een switch doen dan dat er SFP-sloten zijn; in het apparaat wat er boven staat passen er dus 4.

Er zijn een heleboel verschillende SFP's, zelfs als je het beperkt tot ethernet. SFP gaat tot 1 GBit, SFP+ kan hoger, maar in een SFP+-slot passen ook SFP's (zonder plus).

De link wijst naar een 10G-SR SFP+, die gebruikt multimode kabel. Op 10 GBit en OM5 kabel gaat dit tot 300 meter. Andere optie is de LR-variant (kost het dubbele), dan heb je singlemode kabel nodig en kun je tot 10 kilometer. Als je nu kabel in de grond legt zou ik altijd single mode (OS3 momenteel) leggen, de SFP kost een klein beetje meer, de kabel valt mee, maar dan standaardiseer je voor het geval je later uitbreidt (naar andere locaties of gebouwen), of je toch nog ooit 40 of 100 GBit aan wil leggen :+

Je hebt aan beide kanten van de kabel een (dezelfde :P ) SFP nodig, en een switch / router / media converter waar deze in kan.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• pletter
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 25-07 19:01
Alleen houd er rekening dat de PoE maar een beperkt aantal Watt levert .
wij op ons werk hebben camera's die 40 of 90 watt gebruiken dan zal je een PoE versterker moeten gebruiken,
die je eenvoudig tussen de ethernet kabel plugt heeft wel 230 volt nodig.
Voor de rest gaat het bij ons over FO.

Groet pletter
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True