Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hotel wifi 2 wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Integer
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 28-11-2020
Heren/Dames,

Het volgende:

Ik zou graag van een hotel wifi netwerk een eigen wifi netwerk willen maken. om 2 redenen:

1. Op de hotel wifi moet je inloggen (via web interface) en dat is onhandig wanneer je bijvoorbeeld de apple tv of xbox wilt aansluiten

2. Security: Ik wil graag over een VPN tunnel naar buiten maar zou dat graag centraal geregeld willen hebben op de "nieuwe" access point.

Heeft een van jullie hier ervaringen mee? is er een handig apparaat dat dit voor me kan doen of is er software welke stabiel genoeg kan draaien op een laptop en is daar eventueel nog extra hardware voor nodig?

Ter illustratie: Het gaat dus niet om het maken van een wifi netwerk vanuit een ethernetkabel. Dat heb ik opgelost met een een TPlink travel router. Hierbij kan je de hotel wifi authenticatie doen via de laptop. vervolgens herkent het hotel wifi het mac adres van de router zodat je je eigen wifi kan distribueren. pricewatch: TP-Link TL-WR710N

ik ben dus opzoek naar zoiets maar dan van wifi naar wifi.

Beste antwoord (via rens-br op 22-10-2018 17:07)

• Integer
Het viel eigenlijk wel mee.

Dank allemaal. uiteindelijk werkte pricewatch: TP-Link TL-WR710N

Met openwrt prima. een reboot elke 2 dagen was wel nodig.

Alle reacties

• Integer
bedankt alvast voor het meedenken,

Het klinkt als een soort oplossing, maar voordat ik wifi heb, moet ik eerst op een webpagina kunnen komen om de terms en conditions te accepteren. tot die tijd word er niets gerouteerd.na deze procedure zal het mac adres achter de laatste aansluiting waarmee verbinding is gemaakt naar het hotel wifi netwerk onthouden worden door de hotel wifi en kan ik internet verkeer gaan routeren. dus volgens mij ben ik er nog niet op deze manier. want hoe kan ik met de ddwrt router verbinden naar het hotel netwerk?

• Integer
burne schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:26:
Google eens op “travel wifi router for hotels”. Dat geeft je wel enige inspriratie.
dank voor de tip, maar dat had ik natuurlijk al gedaan :)

echter gaan in alle gevallen welke ik had bekeken het over ethernet 2 wifi.

en ik ben dus opzoek naar wifi 2 wifi via een welcome page (welke je eerst moet doorlopen om uberhaupt verbindinge moet kunnen maken) om vervolgens de nieuwe wifi te gebruiken voor meerdere apparaten. Er is wel een commerciele software oplossing maar daarvan lees ik dat de verbinding elke minuut vastloopt of verdwijnt.

• Integer
lier schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:49:
Zelf doe ik dit met een MikroTik hAP ac lite en deze tutorial:
https://justinho.com/blog/2017/07/15/hap-ac-lite.html

Deze opstelling kan meer (ook als je kabel ipv WiFi uplink wil gebruiken) en is compleet te tweaken naar eigen inzicht. Maar...MikroTik is niet eenvoudig!
thanks dit is idd de juiste usecase!! ik ga me even inlezen :)

• Integer
Dank jullie wel allemaal. Ik heb wat baggage nu: 2 tp link openwrt devices en nog een oude airport express. Ik zal laten weten wat de beste resultaten gaf voor mijn scenario.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Integer
Het viel eigenlijk wel mee.

Dank allemaal. uiteindelijk werkte pricewatch: TP-Link TL-WR710N

Met openwrt prima. een reboot elke 2 dagen was wel nodig.

• Integer
Frogmen schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:52:
Vraag me af of je dit allemaal doet voor een vakantie of zit je langere tijd voor je werk in een hotel?
Voor jou een vraag en voor mij een weet! Helaas niet zo relevant voor dit topic en dus beschouwbaar als internetvervuiling! >:)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True